Zgodnie ze Statutem Miasta - § 30:

  1. Porządek obrad sesji, z wyłączeniem sesji uroczystych lub zwołanych w trybie, o którym mowa w § 18 ust. 1, przewiduje składanie wniosków przez obywateli.
  2. Wniosek obywatelski powinien odpowiadać przepisom art. 221 § 3 i art. 241 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2017 r. poz. 1257 ze zm.).
  3. Mieszkańcy, którzy zamierzają złożyć wniosek obywatelski, zapisują się do głosu i przedkładają wnioski na piśmie przewodniczącemu obrad, najpóźniej przed rozpoczęciem sesji.
  4. Przewodniczący obrad udziela mieszkańcom głosu w kolejności zapisu.
  5. Wystąpienie mieszkańca musi być jasne i zwięzłe i nie może trwać dłużej niż 5 minut, a ewentualna dyskusja nad wnioskiem obywatelskim może być prowadzona w punkcie sesji „Sprawy różne”.
  6. Prezydent Miasta udziela pisemnej odpowiedzi na wniosek obywatelski w terminie 21 dni od daty jego przedstawienia na sesji.
  7. Prezydent Miasta lub wskazana przez niego osoba może ustnie podczas sesji odnieść się do złożonego wniosku obywatelskiego.


Załączniki: