I. Podstawa prawna

  • Ustawa z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym
  • Uchwała nr XXVI/471/20 Rady Miasta Zduńska Wola z dnia 29 października 2020 r. w sprawie Programu Zduńskowolska Karta Mieszkańca

II. Prawo do posiadania Karty

Prawo do posiadania Karty „Zduńskowolska Karta Mieszkańca” i korzystania z Programu przysługuje:

  1. mieszkańcowi Miasta Zduńska Wola będącemu podatnikiem podatku dochodowego od osób fizycznych, składającemu zeznanie podatkowe o wysokości osiągniętego dochodu (poniesionej straty) w roku podatkowym w Urzędzie Skarbowym w Zduńskiej Woli;
  2. oraz członkowi jego rodziny, tj.:
    1) małżonkowi;
    2) dziecku wspólnie zamieszkującemu i pozostającemu na jego utrzymaniu:
       a) do ukończenia 18. roku życia,
       b) powyżej 18. roku życia do ukończenia 25. roku życia – w przypadku gdy uczy się w:
           - szkole – do dnia 30 września następującego po zakończeniu roku szkolnego,
           - szkole wyższej – do zakończenia roku akademickiego, w którym planowane jest ukończenie nauki,
       c) bez ograniczeń wiekowych – w przypadku dzieci legitymujących się orzeczeniem o umiarkowanym albo znacznym stopniu niepełnosprawności.

III.Przyznanie uprawnień przysługujących na podstawie Karty

Karta, w związku z realizacją Programu, uprawnia do ulg lub zniżek oferowanych przez:

  • jednostki organizacyjne podległe Miastu Zduńska Wola;
  • komunalne osoby prawne Miasta Zduńska Wola,

które przystąpiły do Programu na podstawie złożonej Deklaracji przystąpienia do Programu Zduńskowolska Karta Mieszkańca.

Korzystanie z uprawnień udzielonych przez Partnerów Programu możliwe jest tylko za okazaniem Karty.

Partnerzy Programu mogą zweryfikować tożsamość osoby posługującej się Kartą na podstawie okazanego przez nią dokumentu potwierdzającego tożsamość.

IV. Wykaz uprawnień oraz Partnerów Programu

  • MPWiK w Zduńskiej Woli Sp. z o.o. w zakresie usług świadczonych w Centrum Sportu i Rekreacji RELAKS w Zduńskiej Woli – „Zduńska Woda”, ul. prof. dr. Tadeusza Kobusiewicza 20. Sprawdź zniżki.

V. Postępowanie w sprawie przyznania Karty

Kartę przyznaje Prezydent Miasta Zduńska Wola.

Karta zawiera następujące dane:

  1. imię i nazwisko posiadacza Karty;
  2. numer Karty;
  3. termin ważności Karty.

Karta oraz jej duplikat są przyznawane i wydawane na wniosek osoby uprawnionej.

  • druk wniosku - do pobrania poniżej

Do wniosku o przyznanie Karty lub wydanie duplikatu Karty dołącza się odpowiednio:

  1. w przypadku dziecka powyżej 18. roku życia, które uczy się w szkole lub w szkole wyższej – oświadczenie o planowanym terminie ukończenia nauki w danej szkole lub szkole wyższej
    • druk oświadczenia - do pobrania poniżej
  2. w przypadku dziecka legitymującego się orzeczeniem o umiarkowanym albo znacznym stopniu niepełnosprawności – oświadczenie o stopniu niepełnosprawności i okresie ważności orzeczenia
    • druk oświadczenia - do pobrania poniżej

Przed wydaniem Karty w celu zweryfikowania prawa do przyznania Karty do wglądu przedstawia się:

  1. pierwszą stronę zeznania podatkowego o wysokości osiągniętego dochodu (poniesionej straty) za rok poprzedni;
  2. w przypadku cudzoziemca, mającego miejsce zamieszkania na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej – dokument potwierdzający prawo do zamieszkania na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.

Dziecku, które nie ukończyło 4. roku życia nie wydaje się Karty, a uprawnienia do korzystania z ulg lub zniżek oferowanych przez Partnerów Programu przysługują na podstawie ważnej Karty wydanej rodzicowi.

VI. Miejsce i sposób złożenia wniosku

Wniosek o przyznanie Karty lub wydanie duplikatu Karty składa się w formie:

  1. papierowej w siedzibie Urzędu Miasta lub drogą pocztową na adres Urzędu Miasta;
    Urząd Miasta Zduńska Wola, ul. Stefana Złotnickiego 12, 98-220 Zduńska Wola
    Biuro Edukacji, Sportu i Spraw Społecznych, Dział Zdrowia i Polityki Społecznej
    Budynek nr 4, parter, pok. 405,
    Tel. 43 825-38-76 lub 43 825-02-62 
    e-mail: d.parazka@zdunskawola.pl lub p.krystkiewicz@zdunskawola.pl  
  2. elektronicznej z użyciem profilu zaufanego lub kwalifikowanego podpisu elektronicznego na adres e-mail Urzędu lub za pośrednictwem ePUAP na adres elektronicznej skrzynki podawczej Miasta.

VII. Termin ważności Karty

Karta jest przyznawana na okres 2 lat liczonych od dnia wydania Karty:

  1. uprawnionemu wnioskodawcy i jego małżonkowi;
  2. dziecku do ukończenia 18. roku życia - jednak nie dłużej niż do ukończenia 18. roku życia;
  3. dziecku powyżej 18. roku życia do ukończenia 25. roku życia, jeżeli uczy się - jednak nie dłużej niż do ukończenia 25. roku życia;
  4. dziecku legitymującemu się orzeczeniem o umiarkowanym albo znacznym stopniu niepełnosprawności - jednak nie dłużej niż na okres ważności orzeczenia.

W przypadku cudzoziemca Karta jest przyznawana na okres 2 lat liczonych od dnia wydania Karty, jednak nie dłużej niż na okres wynikający z dokumentu potwierdzającego prawo do zamieszkania na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.

Do wniosku o przyznanie Karty z opcją „przedłużenie ważności Karty” składanego:

  1. w formie papierowej - należy dołączyć Kartę, jednak nie później niż przed wydaniem nowej Karty;
  2. w formie elektronicznej - należy dostarczyć Kartę przed wydaniem nowej Karty.

VIII. Obowiązki posiadacza Karty, opłata za wydanie Karty

Karta jest przyznawana bezpłatnie.

Wydanie duplikatu Karty podlega opłacie w wysokości 6,00 zł.

Posiadacz Karty obowiązany jest do powiadomienia Prezydenta w przypadku wystąpienia zmian mających wpływ na prawo do posiadania Karty lub danych osobowych zawartych w Karcie.

W przypadku zmiany miejsca zamieszkania skutkującej zmianą gminy posiadacz Karty obowiązany jest do zwrotu Karty.

Zmiana danych osobowych posiadacza Karty wymaga wydania nowej Karty.

W przypadku gdy Karta zostanie uszkodzona, zgubiona, skradziona lub w inny sposób utracona, Prezydent wydaje duplikat Karty na wniosek osoby uprawnionej.

Warunkiem wydania duplikatu Karty jest dokonanie opłaty oraz w przypadku uszkodzenia Karty – jej zwrot.

Karta ma charakter osobisty i nie może być użyczana bądź odstępowana przez jej posiadacza innym osobom.

Posiadacz Karty zobowiązany jest do ochrony Karty przed jej utratą lub uszkodzeniem.

IX. Przystąpienie Partnerów do Programu

Do Programu mogą przystąpić jednostki organizacyjne podległe Miastu, w tym komunalne osoby prawne Miasta, na podstawie Deklaracji przystąpienia do Programu Zduńskowolska Karta Mieszkańca”, określając rodzaj uprawnień, wysokość stosowanych ulg, miejsce ich realizacji oraz okres przez jaki będą obowiązywały.

  • Deklaracja - do pobrania poniżej

Deklarację przystąpienia do Programu Zduńskowolska Karta Mieszkańca składa się:

  1. w formie papierowej w siedzibie Urzędu Miasta Zduńska Wola, ul. Stefana Złotnickiego 12:
    • Kancelaria, budynek nr 2,
    • Biuro Edukacji, Sportu i Spraw Społecznych, Dział Zdrowia i Polityki Społecznej 
      Budynek nr 4, parter, pok. 405,
      Tel. 43 825-38-76 lub 43 825-02-62 
      e-mail: d.parazka@zdunskawola.pl lub p.krystkiewicz@zdunskawola.pl  
  2. lub drogą pocztową na adres Urzędu Miasta Zduńska Wola, ul. Stefana Złotnickiego 12, 98-220 Zduńska Wola.


Załączniki:

Zduńskowolska Karta Mieszkańca - Wniosek o przyznanie lub wydanie duplikatu (wersja edytowalna).docx
Zduńskowolska Karta Mieszkańca - Wniosek o przyznanie lub wydanie duplikatu.pdf
Zduńskowolska Karta Mieszkańca - Oświadczenie (wersja edytowalna).docx
Zduńskowolska Karta Mieszkańca - Oświadczenie.pdf
Zduńskowolska Karta Mieszkańca - Deklaracja przystąpienia.pdf