Zgodnie z § 36 Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miasta Zduńska Wola:

  1. W skład Biura Zarządzania Energią i Ochrony Środowiska wchodzi Dział Gospodarki Odpadami Komunalnymi.
  2. Do zadań i kompetencji Działu Gospodarki Odpadami Komunalnymi należy w szczególności:
    1. prowadzenie i rozwijanie systemu gospodarki odpadami komunalnymi w zakresie określonym ustawą o utrzymaniu czystości i porządku w gminach;
    2. przedkładanie Radzie projektów uchwał w zakresie dotyczącym gospodarowania odpadami komunalnymi i aktualizowanie aktów prawa miejscowego, w tym regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Miasta, zapewnienie jego zgodności z wojewódzkim planem gospodarki odpadami;
    3. przygotowywanie dokumentacji opisu przedmiotu zamówienia na odbiór, transport i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości w celu przeprowadzenia postępowania na udzielenie zamówienia publicznego przez Biuro Zamówień Publicznych;
    4. nadzorowanie gospodarowania odpadami komunalnymi, w tym realizacji zadań wykonywanych przez podmioty odbierające odpady komunalne od właścicieli nieruchomości zamieszkałych, zgodnie z umową zawartą w ramach postępowań publicznych na odbiór, transport i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, przepisami ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach oraz obowiązującymi aktami prawa miejscowego;
    5. nadzorowanie podmiotów prowadzących działalność w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych od właścicieli nieruchomości, zgodnie z przepisami ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach oraz obowiązującymi aktami prawa miejscowego;
    6. kontrola przedsiębiorców wpisanych do Rejestru Działalności Regulowanej, zgodnie z przepisami ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach;
    7. podejmowanie działań w celu utworzenia punktów selektywnego zbierania odpadów komunalnych w sposób zapewniający łatwy dostęp dla mieszkańców Miasta;
    8. prowadzenie działań informacyjnych i edukacyjnych w zakresie prawidłowego gospodarowania odpadami komunalnymi, w szczególności w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych, w tym z ich udostępnianiem na stronie internetowej Miasta;
    9. udostępnianie na stronie internetowej Miasta oraz aktualizowanie informacji określonych przepisami prawa w zakresie:
      1. podmiotów odbierających odpady komunalne od właścicieli nieruchomości z terenu Miasta,
      2. miejsc zagospodarowania przez podmioty odbierające odpady komunalne od właścicieli nieruchomości z terenu Miasta niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych, bioodpadów stanowiących odpady komunalne oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych przeznaczonych do składowania,
      3. osiągniętego przez Miasto oraz podmioty odbierające odpady komunalne na podstawie umowy z właścicielem nieruchomości, w danym roku kalendarzowym, wymaganego poziomu przygotowania do ponownego użycia i recyklingu, poziomu składowania odpadów komunalnych i odpadów pochodzących z przetwarzania odpadów komunalnych oraz poziomu ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania,
      4. punktów selektywnego zbierania odpadów komunalnych, w tym zbierania zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego,
      5. punktów zbierania odpadów folii, sznurka oraz opon, powstających w gospodarstwach rolnych lub zakładów przetwarzania takich odpadów;
    10. prowadzenie działań zmierzających do osiągnięcia wymaganych poziomów przygotowania do ponownego użycia i recyklingu, poziomów składowania odpadów komunalnych i odpadów pochodzących z przetwarzania odpadów komunalnych oraz poziomów ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania;
    11. wykonywanie corocznych analiz stanu gospodarki odpadami komunalnymi, w celu weryfikacji możliwości technicznych i organizacyjnych Miasta w zakresie gospodarowania odpadami komunalnymi, w tym uwzględniających zakres określony przepisami prawa;
    12. prowadzenie stacjonarnego punktu selektywnego zbierania odpadów komunalnych;
    13. prowadzenie ewidencji:
      1. zbiorników bezodpływowych i ich lokalizacji w celu kontroli częstotliwości ich opróżniania,
      2. przydomowych oczyszczalni ścieków w celu kontroli częstotliwości i sposobu pozbywania się komunalnych osadów ściekowych,
      3. umów zawartych na odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości niezamieszkałych w celu kontroli wykonywania przez właścicieli obowiązków ustawowych;
    14. prowadzenie czynności administracyjnych związanych z tworzeniem baz danych właścicieli nieruchomości, w zakresie niezbędnym dla wykonywania ustawowo określonych kontroli przestrzegania i stosowania ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, zapewnienie aktualizacji baz danych;
    15. podejmowanie czynności sprawdzających w przebiegu wykonywania przepisów prawa ze strony właścicieli nieruchomości, w tym w zakresie:
      1. zgodności złożonych deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi z faktycznym sposobem gromadzenia odpadów na danej nieruchomości,
      2. weryfikacji nieruchomości zamieszkałych, dla których nie złożono deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi; składanie informacji o ujawnionych nieprawidłowościach do Biura Dochodów niezwłocznie po sporządzeniu protokołów z kontroli;
    16. wydawanie zezwoleń na świadczenie usług w zakresie: opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych, w tym prowadzenie elektronicznej ewidencji udzielanych i cofniętych zezwoleń, aktualizacja wpisów w rejestrze Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej w tym zakresie;
    17. prowadzenie rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych, dokonywanie wpisów do rejestru oraz dokonywanie wykreśleń z rejestru w oparciu o ustawę o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, aktualizacja wpisów w rejestrze Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej w tym zakresie;
    18. sporządzanie rocznego sprawozdania z realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi;
    19. sporządzanie rocznego sprawozdania dotyczącego gospodarowania nieczystościami ciekłymi.
  3. Do zadań i kompetencji Biura Zarządzania Energią i Ochrony Środowiska poza sprawami wskazanymi w ust. 2 należy w szczególności:
    1. nadzór nad realizacją polityki energetycznej i zadań określonych w założeniach do planu zaopatrzenia w ciepło, energię elektryczną i paliwa gazowe na terenie Miasta;
    2. aktualizacja i koordynacja Planu Gospodarki Niskoemisyjnej dla Miasta;
    3. sporządzanie sprawozdania z realizacji Programu Ochrony Powietrza i Planu Działań Krótkoterminowych;
    4. opracowywanie sprawozdań, programów, uchwał, zarządzeń i innych dokumentów regulujących obszar planowania energetycznego i zarządzania energią;
    5. realizacja programów wymiany źródeł ogrzewania w celu likwidacji tzw. niskiej emisji;
    6. analizowanie zapotrzebowania jednostek organizacyjnych w media w celu prawidłowego doboru taryfy i optymalizacji zużycia, w tym analiza i aprobata umów na dostawę ciepła, energii elektrycznej i gazu;
    7. współpraca z przedsiębiorstwami energetycznymi w celu zapewnienia spójności pomiędzy planami rozwojowymi przedsiębiorstw a założeniami i planem zaopatrzenia w ciepło, energię elektryczną i paliwa gazowe na terenie Miasta;
    8. opiniowanie rozwiązań do miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego w zakresie zaopatrzenia w ciepło, energię elektryczną i paliwa gazowe;
    9. zlecanie i nadzorowanie wykonania audytów energetycznych dla obiektów miejskich;
    10. opiniowanie i współpraca w zakresie przygotowywania planów termomodernizacyjnych i uciepłownienia dla obiektów miejskich;
    11. stymulowanie działań energooszczędnych w jednostkach organizacyjnych;
    12. propagowanie programów i zachowań ekologicznych wśród mieszkańców Miasta;
    13. prowadzenie działań informacyjnych o istniejących możliwościach dofinansowania w zakresie wymiany systemów grzewczych, w tym prowadzenie punktu konsultacyjno-informacyjnego Programu Priorytetowego Czyste Powietrze;
    14. prowadzenie ewidencji źródeł ogrzewania w Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków (CEEB);
    15. prowadzenie ewidencji oszczędności energii w Centralnym Rejestrze Oszczędności Energii Finalnej (CROEF); 
    16. realizacja zadań wynikających z przepisów o ochronie środowiska i ochronie przyrody, w tym współpraca z Biurem Dochodów w zakresie realizacji dochodów budżetu Miasta i ich wydatkowania zgodnie z przeznaczeniem określonym ustawą o ochronie środowiska;
    17. realizacja zadań wynikających z przepisów o ochronie środowiska, w tym w ramach prowadzonych postępowań z zakresu ochrony środowiska i ochrony przyrody, w szczególności:
      1. prowadzenie spraw dotyczących oceny oddziaływania na środowisko w zakresie opracowywania i wydawania decyzji wymagających przeprowadzenia postępowania w sprawie oceny oddziaływania na środowisko oraz opinii dotyczących warunków zabudowy terenu dla przedsięwzięć niewymagających przeprowadzenia procedury oceny oddziaływania na środowisko, przy współpracy z Biurem Gospodarki Przestrzennej,
      2. prowadzenie spraw dotyczących realizacji ustawy o ochronie przyrody, w tym:
        • wydawanie decyzji administracyjnych na usunięcie drzew i krzewów, nadzór i kontrola wypełniania obowiązków określonych w tych decyzjach,
        • wydawanie decyzji administracyjnych dotyczących postępowań stwierdzających podstawy do umorzenia naliczanych opłat środowiskowych,
        • prowadzenie rejestru wydawanych decyzji oraz publicznie dostępnego wykazu danych o dokumentach zawierających informacje o środowisku i jego ochronie oraz zapewnienie dostępu do informacji o środowisku i jego ochronie w zakresie wydanych zezwoleń na usunięcie drzew i krzewów,
        • współdziałanie z Biurem Dochodów w zakresie naliczania i umarzania opłat środowiskowych ustalanych w zezwoleniach na usunięcie drzew,
        • prowadzenie postępowań dotyczących zgłoszeń zamiaru usunięcia drzew i krzewów oraz rejestru zgłoszeń,
      3. opracowywanie, aktualizacja i realizacja planów i programów wymaganych przepisami prawa z zakresu ochrony środowiska, w tym programu ochrony środowiska i programu usuwania azbestu, w tym prowadzenie bazy azbestowej;
    18. prowadzenie rejestru pomników przyrody, kontrola stanu zdrowotnego drzew stanowiących pomniki przyrody oraz inicjowanie niezbędnych badań i działań pielęgnacyjnych mających na celu zapewnienie ochrony czynnej tych obiektów:
      1. opracowywanie dokumentacji dotyczącej uznania lub zniesienia formy ochrony przyrody obiektów uznanych za pomnik przyrody,
      2. przedkładanie Radzie projektów uchwał dotyczących pomników przyrody;
    19. realizacja wycinek i nasadzeń oraz prac pielęgnacyjnych drzewostanu rosnącego na terenach miejskich oraz w pasach dróg miejskich w porozumieniu z Biurem Infrastruktury Technicznej;
    20. opracowywanie wniosków na usunięcie drzew rosnących na terenach miejskich i w pasach dróg miejskich w porozumieniu z Biurem Infrastruktury Technicznej;
    21. wydawanie zgody właściciela terenu na usunięcie drzew rosnących na terenach miejskich będących w zarządzie innych podmiotów;
    22. utrzymywanie i gospodarowanie Parkiem Miejskim im. Stefana Złotnickiego, w tym utrzymywanie toalety publicznej, stawów parkowych oraz obiektów zabawowych i rekreacyjnych znajdujących się w obrębie Parku;
    23. wydawanie opinii do koncesji związanych z pracami geologicznymi, realizacja zadań wynikających z ustawy Prawo geologiczne i górnicze;
    24. prowadzenie spraw związanych z ochroną środowiska przed hałasem, w tym wyznaczanie obszarów ograniczonego użytkowania z uwagi na hałas lub pola elektromagnetyczne w opracowaniach planistycznych we współpracy z Biurem Gospodarki Przestrzennej;
    25. wydawanie zezwoleń na prowadzenie działalności w zakresie zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzania ścieków, w tym prowadzenie rejestru wydanych zezwoleń;
    26. koordynowanie i monitorowanie zadań objętych Krajowym Programem Oczyszczania Ścieków Komunalnych, przy ścisłej współpracy Miejskiego Przedsiębiorstwa Wodociągów i Kanalizacji w Zduńskiej Woli Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, w tym w szczególności:
      1. przygotowywanie i przekazywanie dokumentacji dotyczącej działań organizacyjno-sprawozdawczych prowadzonych w ramach programu, w tym przedkładanie stosownym organom corocznych informacji o realizacji programu w terminie wskazanym w ustawie Prawo wodne,
      2. poddawanie aglomeracji analizie, zgłaszanie stosownym podmiotom i organom potrzeby weryfikacji i zmiany aglomeracji w aspekcie stanu faktycznego,
      3. podejmowanie odpowiednich działań dla wywiązywania się z zobowiązań określonych w programie, jak i zawartych w planie aglomeracji,
      4. rozwiązywanie problemów obszarów zabudowy, ze szczególnym uwzględnieniem gospodarki wodnej i odprowadzania ścieków,
      5. prowadzenie spraw związanych z płatnościami za usługi wodne (opłaty stałe, opłaty zmienne, opłaty za użytkowanie gruntów pokrytych wodami, opłaty z tytułu zmniejszenia naturalnej retencji), opłaty za korzystanie ze środowiska;
    27. prowadzenie spraw w ramach zadań wodno-prawnych, w tym:
      1. organizowanie i realizacja zadań z zakresu stosunków wodno-prawnych, w tym w szczególności:
        • monitorowanie środowiska pod kątem zagrożeń wodami powierzchniowymi, prowadzenie spraw z zakresu ochrony przed powodzią, przy współpracy Biura Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego,
        • sprawowanie nadzoru technicznego i właścicielskiego nad systemem odwodnienia za pomocą rowów i kanałów oraz zbiornikiem wodnym „Kępina”, kontrolowanie ich stanu, w tym w szczególności zbiornika wodnego „Kępina”,
        • monitorowanie drożności koryta rzeki Pichny, zapewnienie odpowiedniej współpracy w tym zakresie z organami sprawującymi nadzór właścicielski nad gruntami pokrytymi wodami płynącymi, zgodnie z ustawą o gospodarce nieruchomościami oraz ustawą Prawo wodne,
        • realizowanie bieżących interwencji mieszkańców w zakresie funkcjonowania urządzeń kanalizacji deszczowej, rowów odwadniających oraz zbiornika wodnego „Kępina”,
        • realizacja zadań związanych z odwodnieniem dróg i parkingów, w tym zapewnienie bieżącej współpracy z Biurem Inwestycji Miejskich w zakresie projektowania i budowy kanalizacji deszczowej służącej odwodnieniu dróg i parkingów,
        • prowadzenie spraw związanych z eksploatacją kanalizacji deszczowej i rowów odkrytych,
        • utrzymywanie i konserwacja rowów oraz obiektów urządzeń wodnych będących własnością Miasta, prowadzenie ich ewidencji oraz dokonywanie okresowej ich inwentaryzacji,
        • utrzymywanie i konserwacja rowów usytuowanych w pasach drogowych, kanalizacji deszczowej dróg i parkingów, a także realizowanie zadań wynikających z przepisów regulujących stosunki wodno-prawne i ochrony środowiska,
      2. opiniowanie wniosków o przyłączenie obiektów budowlanych do systemu odwodnienia Miasta na etapie wydawania decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu oraz decyzji o ustaleniu lokalizacji celu publicznego,
      3. opiniowanie dokumentacji budowlano-wykonawczej w zakresie kanalizacji deszczowej, jak i wydawanie opinii i wniosków do projektów związanych z tworzeniem miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego w zakresie urządzeń kanalizacji deszczowej, zapewnienie udziału w opracowywaniu prognoz i planowaniu odprowadzania wód deszczowych,
      4. prowadzenie spraw dotyczących przekazywania urządzeń kanalizacji sanitarnej i deszczowej do Miejskiego Przedsiębiorstwa Wodociągów i Kanalizacji w Zduńskiej Woli Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością,
      5. prowadzenie spraw w zakresie zbiorowego zaopatrzenia w wodę i odprowadzenia ścieków oraz inicjowanie zadań inwestycyjnych w tym zakresie do realizacji przez Miejskie Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji w Zduńskiej Woli Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością;
    28. zapewnienie przepływu informacji w zakresie dotyczącym administrowania bądź zarządzania mieniem komunalnym związanym z merytorycznymi zadaniami Biura, a wymagających aktualizacji danych ewidencyjnych ze strony Biura Gospodarki Nieruchomościami w powiązaniu z ewidencją księgową;
    29. współpraca z Biurem Strategii i Rozwoju Miasta w zakresie realizacji zadań wynikających z przyjętego programu opieki nad zabytkami;
    30. zapewnienie właściwego przepływu informacji w zakresie planów działania przenoszących się na budżet Miasta przez nadzorowanych zarządców mienia i komunalne osoby prawne;
    31. zapewnienie nadzoru merytorycznego nad zadaniami Miasta będącymi w zakresie działania Biura, a realizowanymi przez komunalne osoby prawne, zapewnienie współpracy ze Stanowiskiem ds. Nadzoru Właścicielskiego w sprawach istotnych z punktu widzenia nadzoru właścicielskiego;
    32. dokonywanie wpisów do rejestru działalności regulowanej prowadzonego przez Centralną Ewidencję i Informację o Działalności Gospodarczej (CEIDG) w zakresie uzyskania, cofnięcia, utraty i wygaśnięcia uprawnień wynikających z zezwoleń wydawanych przez Biuro."

Przy znakowaniu spraw Biuro używa symbolu „ZEOŚ”, natomiast Dział Gospodarki Odpadami Komunalnymi - „ZEOŚ.GOK”.

Alina Kubiak

Dyrektor 
Budynek nr 5, ul. Stefana Złotnickiego 3, I piętro, pok. 504 
Telefon kontaktowy: 43 825-02-68 lub 43 825-02-00 wew. 268
Adres e-mail: a.kubiak@zdunskawola.pl


Paweł Sternik

Zastępca Dyrektora
Budynek nr 5, ul. Stefana Złotnickiego 3, I piętro, pok. 501
Telefon kontaktowy: 43 825-02-75 lub 43 825-02-00 wew. 275
Adres e-mail: p.sternik@zdunskawola.pl

Kompetencje:

  • koordynowanie i monitorowanie zadań objętych Krajowym Programem Oczyszczania Ścieków Komunalnych, przy ścisłej współpracy Miejskiego Przedsiębiorstwa Wodociągów i Kanalizacji w Zduńskiej Woli Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, w tym w szczególności:
    • przygotowywanie i przekazywanie dokumentacji dotyczącej działań organizacyjno-sprawozdawczych prowadzonych w ramach programu, w tym przedkładanie stosownym organom corocznych informacji o realizacji programu w terminie wskazanym w ustawie Prawo wodne,
    • poddawanie aglomeracji analizie, zgłaszanie stosownym podmiotom i organom potrzeby weryfikacji i zmiany aglomeracji w aspekcie stanu faktycznego,
    • podejmowanie odpowiednich działań dla wywiązywania się z zobowiązań określonych w programie, jak i zawartych w planie aglomeracji,
    • rozwiązywanie problemów obszarów zabudowy, ze szczególnym uwzględnieniem gospodarki wodnej i odprowadzania ścieków,
    • prowadzenie spraw związanych z płatnościami za usługi wodne (opłaty stałe, opłaty zmienne, opłaty za użytkowanie gruntów pokrytych wodami, opłaty z tytułu zmniejszenia naturalnej retencji), opłaty za korzystanie ze środowiska,
  • prowadzenie spraw w ramach zadań wodnoprawnych, w tym:
    • organizowanie i realizacja zadań z zakresu stosunków wodnoprawnych, w tym w szczególności:
      • opracowanie, wdrożenie i aktualizacja miejskiego programu gospodarowania wodami powierzchniowymi,
      • monitorowanie środowiska pod kątem zagrożeń wodami powierzchniowymi, prowadzenie spraw z zakresu ochrony przed powodzią, przy współpracy Biura Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego,
      • sprawowanie nadzoru technicznego i właścicielskiego nad systemem odwodnienia za pomocą rowów i kanałów oraz zbiornikiem wodnym „Kępina", kontrolowanie ich stanu, w tym w szczególności zbiornika wodnego „Kępina",
      • monitorowanie drożności koryta rzeki Pichny, zapewnienie odpowiedniej współpracy w tym zakresie z organami sprawującymi nadzór właścicielski nad gruntami pokrytymi wodami płynącymi, zgodnie z ustawą o gospodarce nieruchomościami oraz ustawą Prawo wodne,
      • realizowanie bieżących interwencji mieszkańców w zakresie funkcjonowania urządzeń kanalizacji deszczowej, rowów odwadniających oraz zbiornika wodnego „Kępina”,
      • prowadzenie spraw związanych z eksploatacją kanalizacji deszczowej i rowów odkrytych,
      • utrzymywanie i konserwacja rowów oraz obiektów urządzeń wodnych będących własnością Miasta, prowadzenie ich ewidencji oraz dokonywanie okresowej ich inwentaryzacji,
      • utrzymywanie i konserwacja rowów usytuowanych w pasach drogowych, kanalizacji deszczowej dróg i parkingów, a także realizowanie zadań wynikających z przepisów regulujących stosunki wodno-prawne i ochrony środowiska,
      • realizacja zadań związanych z odwodnieniem dróg i parkingów, w tym zapewnienie bieżącej współpracy z Biurem Inwestycji Miejskich w zakresie projektowania i budowy kanalizacji deszczowej służącej odwodnieniu dróg i parkingów,
    • opiniowanie wniosków o przyłączenie obiektów budowlanych do systemu odwodnienia Miasta na etapie wydawania decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu oraz decyzji o ustaleniu lokalizacji celu publicznego,
    • opiniowanie dokumentacji budowlano-wykonawczej w zakresie kanalizacji deszczowej, jak i wydawanie opinii i wniosków do projektów związanych z tworzeniem miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego w zakresie urządzeń kanalizacji deszczowej, zapewnienie udziału w opracowywaniu prognoz i planowaniu odprowadzania wód deszczowych,
    • prowadzenie spraw dotyczących przekazywania urządzeń kanalizacji deszczowej do Miejskiego Przedsiębiorstwa Wodociągów i Kanalizacji w Zduńskiej Woli Spółka z o.o.,
    • sporządzanie i aktualizacja miejskiego programu ochrony środowiska w zakresie postępowania z wodami opadowymi.
  • zapewnienie właściwego przepływu informacji w zakresie planów działania przenoszących się na budżet Miasta przez nadzorowanych zarządców mienia i komunalne osoby prawne;
  • zapewnienie nadzoru merytorycznego nad zadaniami Miasta będącymi w zakresie działania Biura, a realizowanymi przez komunalne osoby prawne, zapewnienie współpracy ze Stanowiskiem ds. Nadzoru Właścicielskiego w sprawach istotnych z punktu widzenia nadzoru właścicielskiego; 

 

Agata Kowalska

Inspektor  
Budynek nr 5, ul. Stefana Złotnickiego 3, I piętro, pok. 501 
Telefon kontaktowy: 43 825-02-65 lub 43 825-02-00 wew. 265
Adres e-mail: a.kowalska@zdunskawola.pl

Kompetencje:

  • realizacja zadań wynikających z przepisów o ochronie środowiska, w tym w ramach 
    prowadzonych postępowań z zakresu ochrony środowiska, a w szczególności: 
    • prowadzenie spraw dotyczących oceny oddziaływania na środowisko w zakresie opracowywania i wydawania decyzji wymagających przeprowadzenia postępowania w sprawie oceny oddziaływania na środowisko oraz opinii dotyczących warunków zabudowy terenu dla przedsięwzięć niewymagających przeprowadzenia procedury oceny oddziaływania na środowisko, przy współpracy z Biurem Gospodarki Przestrzennej,
    • opracowywanie, aktualizacja i realizacja planów i programów wymaganych przepisami prawa z zakresu ochrony środowiska, w tym programu ochrony środowiska i programu usuwania azbestu wraz z prowadzeniem bazy azbestowej;
    • sporządzanie sprawozdania z realizacji Programu Ochrony Powietrza i Planu Działań Krótkoterminowych; 
  • nadzorowanie prowadzenia składowiska odpadów w Mostkach; 
  • współpraca przy realizacji programów wymiany źródeł ogrzewania w celu likwidacji tzw. niskiej emisji;
  • opiniowanie i współpraca w zakresie przygotowywania planów termomodernizacyjnych i uciepłownienia dla obiektów miejskich; 
  • współpraca przy opiniowaniu rozwiązań do miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego w zakresie zaopatrzenia w ciepło, energię elektryczną i paliwa gazowe;
  • zapewnienie przepływu informacji w zakresie dotyczącym administrowania bądź zarządzania mieniem komunalnym związanym z merytorycznymi zadaniami Biura, a wymagających aktualizacji danych ewidencyjnych ze strony Biura Gospodarki Nieruchomościami w powiązaniu z ewidencją księgową;
  • zapewnienie właściwego przepływu informacji w zakresie planów działania przenoszących się na budżet Miasta przez nadzorowanych zarządców mienia i komunalne osoby prawne;
  • zapewnienie nadzoru merytorycznego nad zadaniami Miasta będącymi w zakresie działania Biura, a realizowanymi przez komunalne osoby prawne, zapewnienie współpracy ze Stanowiskiem ds. Nadzoru Właścicielskiego w sprawach istotnych z punktu widzenia nadzoru właścicielskiego; 
  • prowadzenie spraw związanych z ochroną środowiska przed hałasem, w tym wyznaczanie obszarów ograniczonego użytkowania z uwagi na hałas lub pola elektromagnetyczne w opracowaniach planistycznych we współpracy z Biurem Gospodarki Przestrzennej.

Katarzyna Hofman

Inspektor
Budynek nr 5, ul. Stefana Złotnickiego 3, I piętro, pok. 501
Telefon kontaktowy: 43 825-02-37 lub 43 825-02-00 wew. 237
Adres e-mail: k.hofman@zdunskawola.pl

Kompetencje:

  • Realizacja polityki energetycznej i zadań określonych w założeniach do planu zaopatrzenia w ciepło, energię elektryczną i paliwa gazowe na terenie Miasta.
  • Opracowywanie sprawozdań, programów, uchwał, zarządzeń i innych dokumentów regulujących obszar planowania energetycznego i zarządzania energią.
  • Analizowanie zapotrzebowania jednostek organizacyjnych w media w celu prawidłowego doboru taryfy i optymalizacji zużycia, w tym analiza i aprobata umów na dostawę ciepła, energii elektrycznej i gazu.
  • Współpraca z przedsiębiorstwami energetycznymi w celu zapewnienia spójności pomiędzy planami rozwojowymi przedsiębiorstw a założeniami i planem zaopatrzenia w ciepło, energię elektryczną i paliwa gazowe na terenie Miasta.
  • Opiniowanie rozwiązań do miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego w zakresie zapatrzenia w ciepło, energię elektryczną i paliwa gazowe.
  • Zlecanie i nadzorowanie wykonania audytów energetycznych dla obiektów miejskich.
  • Opiniowanie i współpraca w zakresie przygotowywania planów termomodernizacyjnych i uciepłownienia dla obiektów miejskich.
  • Stymulowanie działań energooszczędnych w jednostkach organizacyjnych.
  • Prowadzenie ewidencji oszczędności energii w Centralnym Rejestrze Oszczędności Energii Finalnej (CROEF).
  • Prowadzenie działań informacyjnych o istniejących możliwościach dofinansowania w zakresie wymiany systemów grzewczych, w tym prowadzenie punktu konsultacyjno-informacyjnego Programu Priorytetowego Czyste Powietrze.
  • Realizacja programów wymiany źródeł ogrzewania w celu likwidacji tzw. niskiej emisji:
    • aktualizowanie regulaminów wymiany systemów grzewczych,
    • przygotowywanie projektów uchwał,
    • przyjmowanie wniosków inwestorów, 
    • przygotowywanie umów z inwestorami.
  • Prowadzenie ewidencji źródeł ogrzewania w Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków (CEEB).
  • Propagowanie programów i zachowań ekologicznych wśród mieszkańców Miasta.

Iga Chwiałkowska

Referent
Budynek nr 5, ul. Stefana Złotnickiego 3, I piętro, pok. 501 
Telefon kontaktowy: 43 825-02-96 lub 43 825-02-00 wew. 296
Adres e-mail: i.chwialkowska@zdunskawola.pl

Kompetencje:

  • prowadzenie spraw dotyczących realizacji ustawy o ochronie przyrody, w tym:
    • wydawanie decyzji administracyjnych na usunięcie drzew i krzewów, nadzór i kontrola wypełniania obowiązków określonych w tych decyzjach,
    • wydawanie decyzji administracyjnych dotyczących postępowań stwierdzających podstawy do umorzenia naliczanych opłat środowiskowych,
    • prowadzenie rejestru wydawanych decyzji oraz publicznie dostępnego wykazu danych o dokumentach zawierających informacje o środowisku i jego ochronie oraz zapewnienie dostępu do informacji o środowisku i jego ochronie w zakresie wydanych zezwoleń na usunięcie drzew i krzewów,
    • współdziałanie z Biurem Dochodów w zakresie naliczania i umarzania opłat środowiskowych ustalanych w zezwoleniach na usunięcie drzew,
    • prowadzenie postępowań dotyczących zgłoszeń zamiaru usunięcia drzew i krzewów oraz rejestru zgłoszeń,
  • prowadzenie rejestru pomników przyrody, kontrola stanu zdrowotnego drzew stanowiących pomniki przyrody oraz inicjowanie niezbędnych badań i działań pielęgnacyjnych mających na celu zapewnienie ochrony czynnej tych obiektów;
  • opracowywanie dokumentacji dotyczącej uznania lub zniesienia formy ochrony przyrody obiektów uznanych za pomnik przyrody;
  • przedkładanie Radzie projektów uchwał dotyczących pomników przyrody;
  • realizacja wycinek i nasadzeń oraz prac pielęgnacyjnych drzewostanu rosnącego na terenach miejskich oraz pasach dróg miejskich w porozumieniu z Biurem Infrastruktury Technicznej;
  • opracowywanie wniosków na usunięcie drzew rosnących na terenach miejskich i w pasach dróg miejskich w porozumieniu z Biurem Infrastruktury Technicznej;
  • wydawanie w imieniu właściciela terenu zgody na usunięcie drzew rosnących na terenach miejskich będących w zarządzie innych podmiotów;
  • utrzymywanie i gospodarowanie Parkiem Miejskim im. Stefana Złotnickiego, w tym utrzymywanie toalety publicznej, stawów parkowych oraz obiektów zabawowych i rekreacyjnych znajdujących się w obrębie Parku;
  • wydawanie opinii do koncesji związanych z pracami geologicznymi, realizacja zadań wynikających z ustawy prawo geologiczne i górnicze;
  • wydawanie zezwoleń na prowadzenie działalności w zakresie zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzania ścieków, w tym prowadzenie rejestru wydanych zezwoleń;
  • realizacja zadań wynikających z przepisów o ochronie środowiska i ochronie przyrody, w tym współpraca z Biurem Dochodów w zakresie realizacji dochodów budżetu Miasta i ich wydatkowania zgodnie z przeznaczeniem określonym ustawą o ochronie środowiska;
  • prowadzenie spraw w zakresie zbiorowego zaopatrzenia w wodę i odprowadzenia ścieków oraz inicjowanie zadań inwestycyjnych w tym zakresie do realizacji przez Miejskie Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji w Zduńskiej Woli Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością;
  • współpraca z Biurem Strategii i Rozwoju Miasta w zakresie realizacji zadań wynikających z programu opieki nad zabytkami.

Marta Kruszyńska

Inspektor
Budynek nr 5, ul. Stefana Złotnickiego 3, I piętro, pok. 501 
Telefon kontaktowy: 43 825-02-37 lub 43 825-02-00 wew. 237
Adres e-mail: m.kruszynska@zdunskawola.pl

Kompetencje:

  • Realizacja programów wymiany źródeł ogrzewania w celu likwidacji tzw. niskiej emisji:
    • aktualizowanie regulaminów wymiany systemów grzewczych,
    • przygotowywanie projektów uchwał,
    • przyjmowanie wniosków inwestorów, 
    • przygotowywanie umów z inwestorami.
  • Prowadzenie działań informacyjnych o istniejących możliwościach dofinansowania w zakresie wymiany systemów grzewczych, w tym prowadzenie punktu konsultacyjno-informacyjnego Programu Priorytetowego Czyste Powietrze.
  • Propagowanie programów i zachowań ekologicznych wśród mieszkańców Miasta. 
  • Aktualizacja i koordynacja Planu Gospodarki Niskoemisyjnej dla Miasta.
  • Sporządzanie sprawozdania z realizacji Programu Ochrony Powietrza i Planu Działań Krótkoterminowych.
  • Prowadzenie ewidencji źródeł ogrzewania w Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków (CEEB).
  • Pomoc w prowadzeniu ewidencji oszczędności energii w Centralnym Rejestrze Oszczędności Energii Finalnej (CROEF).
  • Pomoc w realizacji polityki energetycznej i zadań określonych w założeniach do planu zaopatrzenia w ciepło, energię elektryczną i paliwa gazowe na terenie Miasta.
  • Opracowywanie sprawozdań, programów, uchwał, zarządzeń i innych dokumentów regulujących obszar planowania energetycznego i zarządzania energią.
  • Pomoc w analizowaniu zapotrzebowania jednostek organizacyjnych w media w celu prawidłowego doboru taryfy i optymalizacji zużycia, w tym analiza i aprobata umów na dostawę ciepła, energii elektrycznej i gazu.
  • Opiniowanie rozwiązań do miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego w zakresie zapatrzenia w ciepło, energię elektryczną i paliwa gazowe.
  • Opiniowanie i współpraca w zakresie przygotowywania planów termomodernizacyjnych i uciepłownienia dla obiektów miejskich. 
  • Stymulowanie działań energooszczędnych w jednostkach organizacyjnych.

Dział Gospodarki Odpadami Komunalnymi


Marta Kaźmierska

Główny Specjalista 
Budynek nr 5, ul. Stefana Złotnickiego 3, I piętro, pok. 502 
Telefon kontaktowy: 43 825-02-76 lub 43 825-02-00 wew. 276
Adres e-mail: m.kazmierska@zdunskawola.pl

Kompetencje:

  • prowadzenie i rozwijanie systemu gospodarki odpadami komunalnymi w zakresie określonym ustawą o utrzymaniu czystości i porządku w gminach;
  • przedkładanie Radzie projektów uchwał w zakresie dotyczącym gospodarowania odpadami komunalnymi i aktualizowanie aktów prawa miejscowego, w tym regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Miasta, zapewnienie jego zgodności z wojewódzkim planem gospodarki odpadami;
  • przygotowywanie dokumentacji opisu przedmiotu zamówienia na odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości w celu przeprowadzenia postępowania na udzielenie zamówienia publicznego przez Biuro Zamówień Publicznych;
  • sporządzanie wniosków o dokonanie zamówienia poprzez platformę zamówieniową;
  • sporządzanie Planów Zamówień Publicznych Działu Gospodarki Odpadami Komunalnymi;
  • uczestniczenie w pracach Komisji przetargowych w ramach zamówień Działu GOK, m.in. ocena treści ofert wykonawców pod kątem ich zgodności z treścią specyfikacji warunków zamówienia, weryfikacja poprawności dokumentów złożonych przez wykonawców;
  • nadzorowanie gospodarowania odpadami komunalnymi, w tym z realizacji zadań wykonywanych przez podmioty odbierające odpady komunalne od właścicieli nieruchomości zamieszkałych, zgodnie z przepisami ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach oraz obowiązujących aktów prawa miejscowego, w tym spełniania obowiązku ze strony podmiotu odbierającego w zakresie powiadamiania o fakcie niedopełniania przez właściciela nieruchomości obowiązku selektywnego zbierania odpadów, jak i składania okresowych sprawozdań, w tym:
    • nadzór nad Miejskim Przedsiębiorstwem Gospodarki Komunalnej Sp. z o.o.,
    • kontrola przedsiębiorców wpisanych do Rejestru Działalności Regulowanej z zakresie odbierania odpadów komunalnych,
    • weryfikacja sprawozdań podmiotów odbierających odpady komunalne,
    • weryfikacja sprawozdań podmiotów zbierających odpady komunalne
    • monitoring działalności w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, zgodnie z przepisami ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach oraz obowiązujących aktów prawa miejscowego;
  • podejmowanie działań w celu utworzenia punktów selektywnego zbierania odpadów komunalnych w sposób zapewniający łatwy dostęp dla mieszkańców Miasta, w tym nadzór nad pracami związanymi z opracowaniem dokumentacji projektowej punktu selektywnej zbiórki odpadów, jego budowy oraz późniejszego funkcjonowania;
  • prowadzenie działań informacyjnych i edukacyjnych w zakresie prawidłowego gospodarowania odpadami komunalnymi, w szczególności w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych, w tym z ich udostępnianiem na stronie internetowej Miasta;
  • udostępnianie na stronie internetowej Miasta oraz aktualizowanie informacji określonych przepisami prawa 
    w zakresie:
    • podmiotów odbierających odpady komunalne,
    • miejsc zagospodarowania przez podmioty odbierające odpady komunalne od właścicieli nieruchomości z terenu Miasta niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych,  bioodpadów stanowiących odpady komunalne oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych przeznaczonych do składowania,
    • poziomów osiągniętego recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami, ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji,
    • punktów selektywnego zbierania odpadów komunalnych, w tym zbierania zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego
    • punktów zbierania odpadów folii, sznurka oraz opon, powstających w gospodarstwach rolnych lub zakładów przetwarzania takich odpadów;
  • prowadzenie działań zmierzających do osiągnięcia odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania; 
  • wykonywanie corocznych analiz stanu gospodarki odpadami komunalnymi, w celu weryfikacji możliwości technicznych i organizacyjnych Miasta w zakresie gospodarowania odpadami komunalnymi, w tym uwzględniających zakres określony przepisami prawa;
  • prowadzenie czynności administracyjnych związanych z tworzeniem baz danych właścicieli nieruchomości, w zakresie niezbędnym dla wykonywania ustawowo określonych kontroli przestrzegania i stosowania ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, zapewnienie aktualizacji baz danych;
  • podejmowanie czynności sprawdzających w przebiegu wykonywania przepisów prawa ze strony właścicieli nieruchomości, w tym w zakresie:
    • zgodności złożonych deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami
    • komunalnymi z faktycznym sposobem gromadzenia odpadów na danej nieruchomości,
    • weryfikacji nieruchomości zamieszkałych, dla których nie złożono deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi; składanie informacji o ujawnionych nieprawidłowościach do Biura Dochodów niezwłocznie po sporządzeniu protokołów z kontroli;
  • prowadzenie rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych, dokonywanie wpisów do rejestru oraz dokonywanie wykreśleń z rejestru w oparciu o ustawę o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, aktualizacja wpisów w rejestrze Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej w tym zakresie;
  • sporządzanie rocznego sprawozdania z realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi;
  • opiniowanie wniosków o wydanie zezwolenia na zbieranie odpadów;
  • coroczne przekazywanie do Urzędu Marszałkowskiego wykazu przedsiębiorców wpisanych i wykreślonych z Rejestru Działalności Regulowanej w zakresie odbioru odpadów komunalnych; 
  • aktualizacja i koordynacja Planu Gospodarki Niskoemisyjnej dla Miasta;
  • współpraca przy sporządzaniu sprawozdania z realizacji Programu Ochrony Powietrza i Planu Działań Krótkoterminowych;
  • współpraca przy realizacji programów wymiany źródeł ogrzewania w celu likwidacji tzw. niskiej emisji;.

Krystyna Ryniewicz

Inspektor
Budynek nr 5, ul. Stefana Złotnickiego 3, I piętro, pok. 502 
Telefon kontaktowy: 43 825-02-23 lub 43 825-02-00 wew. 223
Adres e-mail: k.ryniewicz@zdunskawola.pl

Kompetencje:

  • pomoc w prowadzeniu i rozwijaniu systemu gospodarki odpadami komunalnymi w zakresie określonym ustawą o utrzymaniu czystości i porządku w gminach;
  • pomoc w przygotowywaniu projektów uchwał w zakresie dotyczącym gospodarowania odpadami komunalnymi i aktualizowanie aktów prawa miejscowego, w tym regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Miasta, zapewnienie jego zgodności z wojewódzkim planem gospodarki odpadami;
  • pomoc w przygotowywaniu dokumentacji opisu przedmiotu zamówienia na odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości w celu przeprowadzenia postępowania na udzielenie zamówienia publicznego przez Biuro Zamówień Publicznych;
  • nadzorowanie gospodarowania odpadami komunalnymi, w tym z realizacji zadań wykonywanych przez podmioty odbierające odpady komunalne od właścicieli nieruchomości zamieszkałych, zgodnie z przepisami ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach oraz obowiązujących aktów prawa miejscowego, w tym spełniania obowiązku ze strony podmiotu odbierającego w zakresie powiadamiania o fakcie niedopełniania przez właściciela nieruchomości obowiązku selektywnego zbierania odpadów, jak i składania okresowych sprawozdań;
  • nadzorowanie podmiotów prowadzących działalność w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych od właścicieli nieruchomości, zgodnie z przepisami ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach oraz obowiązujących aktów prawa miejscowego;
  • podejmowanie działań w celu utworzenia punktów selektywnego zbierania odpadów komunalnych w sposób zapewniający łatwy dostęp dla mieszkańców Miasta;
  • prowadzenie działań informacyjnych i edukacyjnych w zakresie prawidłowego gospodarowania odpadami komunalnymi, w szczególności w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych, w tym z ich udostępnianiem na stronie internetowej Miasta;
  • udostępnianie na stronie internetowej Miasta oraz aktualizowanie informacji określonych przepisami prawa w zakresie:
    • podmiotów odbierających odpady komunalne,
    • miejsc zagospodarowania przez podmioty odbierające odpady komunalne od właścicieli nieruchomości z terenu Miasta zmieszanych odpadów komunalnych, odpadów zielonych oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych przeznaczonych do składowania,
    • poziomów osiągniętego recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami, ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji,
    • punktów selektywnego zbierania odpadów komunalnych, w tym zbierania zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego;
    • punktów zbierania odpadów folii, sznurka oraz opon, powstających w gospodarstwach rolnych lub zakładów przetwarzania takich odpadów;
  • pomoc w wykonywaniu corocznych analiz stanu gospodarki odpadami komunalnymi, w celu weryfikacji możliwości technicznych i organizacyjnych Miasta w zakresie gospodarowania odpadami komunalnymi, w tym uwzględniających zakres określony przepisami prawa;
  • współpraca przy nadzorowaniu prowadzenia miejskiego składowiska odpadów;
  • prowadzenie ewidencji:
    • zbiorników bezodpływowych i ich lokalizacji w celu kontroli częstotliwości ich opróżniania,
    • przydomowych oczyszczalni ścieków w celu kontroli częstotliwości i sposobu pozbywania się komunalnych osadów ściekowych,
    • umów zawartych na odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości
      niezamieszkałych w celu kontroli wykonywania przez właścicieli obowiązków ustawowych;
  • pomoc w prowadzeniu czynności administracyjnych związanych z tworzeniem baz danych właścicieli nieruchomości, w zakresie niezbędnym dla wykonywania ustawowo określonych kontroli przestrzegania i stosowania ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, zapewnienie aktualizacji baz danych;
  • podejmowanie czynności sprawdzających w przebiegu wykonywania przepisów prawa ze strony właścicieli nieruchomości, w tym w zakresie:
    • zgodności złożonych deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi z faktycznym sposobem gromadzenia odpadów na danej nieruchomości,
    • weryfikacji nieruchomości zamieszkałych, dla których nie złożono deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi; składanie informacji o ujawnionych nieprawidłowościach do Biura Dochodów niezwłocznie po sporządzeniu protokołów z kontroli;
  • przygotowywanie zezwoleń na świadczenie usług w zakresie: opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych, w tym prowadzenie elektronicznej ewidencji udzielanych i cofniętych zezwoleń, aktualizacja wpisów w rejestrze Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej w tym zakresie;
  • współpraca przy realizacji programów wymiany źródeł ogrzewania w celu likwidacji tzw. niskiej emisji.

Beata Wojtysiak

Inspektor
Budynek nr 5, ul. Stefana Złotnickiego 3, I piętro, pok. 502 
Telefon kontaktowy: 43 825-02-76 lub 43 825-02-00 wew. 276
Adres e-mail: b.wojtysiak@zdunskawola.pl

Kompetencje:

  • monitorowanie gospodarowania odpadami komunalnymi, w tym z realizacji zadań wykonywanych przez podmioty odbierające odpady komunalne od właścicieli nieruchomości zamieszkałych, zgodnie z przepisami ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach oraz obowiązujących aktów prawa miejscowego, w tym spełniania obowiązku ze strony podmiotu odbierającego w zakresie powiadamiania o fakcie niedopełniania przez właściciela nieruchomości obowiązku selektywnego zbierania odpadów, jak i składania okresowych sprawozdań;
  • przygotowywanie dokumentacji zamówieniowej na odbiór i transport oraz zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości w celu przeprowadzania postępowań na udzielenie zamówień publicznych przez Biuro Zamówień Publicznych, m.in. opisu przedmiotu zamówienia, umowy, kryteriów oceny ofert; szacowanie wartości zamówień;
  • sporządzanie wniosków o dokonanie zamówienia poprzez platformę zamówieniową;
  • sporządzanie Planów Zamówień Publicznych Biura ZEOŚ; 
  • przygotowywanie sprawozdań z udzielonych zamówień publicznych Biura ZEOŚ;
  • sporządzanie raportów z realizacji zamówień publicznych Biura ZEOŚ;
  • przekazywanie do Biura Zamówień Publicznych danych niezbędnych do zamieszczenia ogłoszeń o wykonaniu umów Biura ZEOŚ;
  • uczestniczenie w pracach Komisji przetargowych w ramach zamówień Biura ZEOŚ, m.in. ocena treści ofert wykonawców pod kątem ich zgodności z treścią specyfikacji warunków zamówienia, weryfikacja poprawności dokumentów złożonych przez wykonawców;
  • monitoring działalności w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych od właścicieli nieruchomości, zgodnie z przepisami ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach oraz obowiązujących aktów prawa miejscowego;
  • prowadzenie działań informacyjnych i edukacyjnych w zakresie prawidłowego gospodarowania odpadami komunalnymi, w szczególności w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych, w tym z ich udostępnianiem na stronie internetowej Miasta;
  • udostępnianie na stronie internetowej Miasta oraz aktualizowanie informacji określonych przepisami prawa w zakresie:
    • podmiotów odbierających odpady komunalne,
    • miejsc zagospodarowania przez podmioty odbierające odpady komunalne od właścicieli  nieruchomości z terenu Miasta niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych,  bioodpadów stanowiących odpady komunalne oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych przeznaczonych do składowania,
    • poziomów osiągniętego recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami, ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji,
    • punktów selektywnego zbierania odpadów komunalnych, w tym zbierania zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego
    • punktów zbierania odpadów folii, sznurka oraz opon, powstających w gospodarstwach rolnych lub zakładów przetwarzania takich odpadów;
  • prowadzenie ewidencji:
    • zbiorników bezodpływowych i ich lokalizacji w celu kontroli częstotliwości ich opróżniania,
    • przydomowych oczyszczalni ścieków w celu kontroli częstotliwości i sposobu pozbywania się komunalnych osadów ściekowych,
    • umów zawartych na odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości niezamieszkałych w celu kontroli wykonywania przez właścicieli obowiązków ustawowych;
  • podejmowanie czynności sprawdzających w przebiegu wykonywania przepisów prawa ze strony  właścicieli nieruchomości, w tym w zakresie:
    • zgodności złożonych deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi z faktycznym sposobem gromadzenia odpadów na danej nieruchomości,
    • weryfikacji nieruchomości zamieszkałych, dla których nie złożono deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi; składanie informacji o ujawnionych nieprawidłowościach do Biura Dochodów niezwłocznie po sporządzeniu protokołów z kontroli;
  • przygotowywanie zezwoleń na świadczenie usług w zakresie: opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych, w tym prowadzenie elektronicznej ewidencji udzielanych i cofniętych zezwoleń, aktualizacja wpisów w rejestrze Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej w tym zakresie;
  • pomoc w prowadzeniu i rozwijaniu systemu gospodarki odpadami komunalnymi w zakresie określonym ustawą o utrzymaniu czystości i porządku w gminach; 
  • pomoc w przygotowywaniu projektów uchwał w zakresie dotyczącym gospodarowania odpadami komunalnymi i aktualizowanie aktów prawa miejscowego, w tym regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Miasta, zapewnienie jego zgodności z wojewódzkim planem gospodarki odpadami;
  • pomoc w podejmowaniu działań w celu utworzenia punktów selektywnego zbierania odpadów komunalnych w sposób zapewniający łatwy dostęp dla mieszkańców Miasta;
  • pomoc w wykonywaniu corocznych analiz stanu gospodarki odpadami komunalnymi, w celu weryfikacji możliwości technicznych i organizacyjnych Miasta w zakresie gospodarowania odpadami komunalnymi, w tym uwzględniających zakres określony przepisami prawa;
  • pomoc w prowadzeniu czynności administracyjnych związanych z tworzeniem baz danych właścicieli nieruchomości, w zakresie niezbędnym dla wykonywania ustawowo określonych kontroli przestrzegania i stosowania ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, zapewnienie aktualizacji baz danych;
     



Lista spraw prowadzonych przez Biuro dostępna jest pod adresem:

https://bip.zdunskawola.pl/sprawy-do-zalatwienia/szukaj?category_id=-1&unit_id=11







[start] [koniec]