Do zadań i kompetencji Biura Zamówień Publicznych należy w szczególności:

1) sporządzanie planów zamówień publicznych Miasta w oparciu o plany sporządzane przez komórki organizacyjne;

2) prowadzenie procedur związanych z udzielaniem zamówień publicznych o wartości powyżej kwoty 130 000 zł netto, w tym w szczególności:

a) przyjmowanie wniosków o udzielenie zamówienia publicznego,

b) przygotowywanie projektów zarządzeń Prezydenta w sprawie powoływania komisji przetargowych,

c) przygotowywanie, przy współpracy merytorycznych Biur, Specyfikacji Warunków Zamówienia,

d) zamieszczanie ogłoszeń w Biuletynie Zamówień Publicznych lub przekazywanie ich do publikacji Urzędowi Oficjalnych Publikacji Wspólnot Europejskich,

e) przygotowywanie, przy współpracy merytorycznych Biur, wyjaśnień oraz zmian Specyfikacji Warunków Zamówienia,

f) udział w pracach komisji przetargowych, w tym zapewnienie wykonywania funkcji sekretarza komisji;

3) wykonywanie zadań zgodnie z obowiązującymi procedurami wewnętrznymi;

4) przygotowywanie projektów wewnętrznych przepisów regulujących w Urzędzie sferę zamówień publicznych, sprawozdawczość z udzielonych zamówień, planowanie oraz udzielanie zamówień publicznych przez Miasto;

5) zapewnienie konsultacji w zakresie zastosowania na poszczególnych etapach postępowania przez poszczególne Biura odpowiednich przepisów ustawy – Prawo zamówień publicznych oraz wewnętrznych regulacji, w tym w zakresie trybu oraz sposobu wszczynania i udzielania zamówień publicznych o wartości poniżej kwoty 130 000 zł netto;

6) sporządzanie i przekazywanie Prezesowi Urzędu Zamówień Publicznych rocznych sprawozdań o udzielonych zamówieniach przez Miasto, w terminie do dnia 1 marca każdego roku następującego po roku, którego dotyczy sprawozdanie;

7) monitorowanie zmian w przepisach dotyczących udzielania zamówień publicznych oraz przekazywanie Biurom stosownych informacji w tym zakresie;

8) zapewnienie przepływu informacji do Kierownictwa Urzędu o napotykanych problemach i ich przyczynach dotyczących prawidłowego stosowania w Urzędzie przepisów ustawy – Prawo zamówień publicznych w powiązaniu z wewnętrznymi regulacjami w obszarze zamówień publicznych oraz informowanie Sekretarza pełniącego funkcję koordynatora kontroli zarządczej o istotnych ryzykach w obszarze zamówień publicznych i zagrożeniach w osiąganiu wyznaczonych celów Urzędu;

9) nadzorowanie przestrzegania przepisów i ewentualne kierowanie poleceń do Dyrektorów i pracowników Urzędu, nakazujących eliminacje istotnych błędów i uchybień zawartych w postępowaniach o udzielenie zamówienia publicznego na każdym etapie postępowania.

Przy znakowaniu spraw Biuro używa symbolu „ZP”.

Marcin Alberczak

Dyrektor
Budynek nr 5, pokój 503
Telefon kontaktowy: 43 825-02-29 lub 43 825-02-00 wew. 229
Adres e-mail: m.alberczak@zdunskawola.pl

Kompetencje:

  1. przyjmowanie wniosków o udzielenie zamówienia publicznego i dalsze procedowanie zgodnie z wewnętrznymi regulacjami w tym zakresie;
  2. przygotowywanie projektów zarządzeń Prezydenta Miasta w sprawie powoływania komisji przetargowych;
  3. przygotowanie projektów odpowiedzi na interpelacje Radnych Rady Miasta;
  4. przygotowywanie projektów wewnętrznych przepisów regulujących w Urzędzie sferę zamówień publicznych, sprawozdawczość z udzielonych zamówień, planowanie oraz udzielanie zamówień publicznych przez Miasto;
  5. zapewnienie konsultacji w zakresie zastosowania na poszczególnych etapach postępowania przez poszczególne Biura odpowiednich przepisów ustawy - Prawo zamówień publicznych oraz wewnętrznych regulacji, w tym w zakresie trybu oraz sposobu wszczynania i udzielania zamówień publicznych o wartości poniżej kwoty, o której mowa w art. 4 ust. 8 ustawy - Prawo zamówień publicznych;
  6. reprezentowanie przy współpracy z radcą prawnym Miasta Zduńska Wola w postępowaniach odwoławczych;
  7. monitorowanie zmian w przepisach dotyczących udzielania zamówień publicznych oraz przekazywanie Biurom stosownych informacji w tym zakresie;
  8. wykonywanie zadań zgodnie z obowiązującymi procedurami wewnętrznymi;
  9. nadzorowanie pracy Inspektora związanych w szczególności z:
    1. sporządzaniem planów zamówień publicznych Miasta;
    2. przygotowywaniem Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia;
    3. zamieszczaniem ogłoszeń w Biuletynie Zamówień Publicznych i przekazywaniem ich do publikacji Urzędowi Oficjalnych Publikacji Wspólnot Europejskich;
    4. przygotowywaniem wyjaśnień oraz zmian Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia;
    5. prowadzeniem Rejestru zamówień publicznych o wartości powyżej kwoty, o której mowa w art. 4 ust. 8 ustawy - Prawo zamówień publicznych;
    6. sporządzaniem i prowadzeniem dokumentacji postępowania o udzielenie zamówienia w tym protokołu postepowania, o którym mowa w ustawie Prawo zamówień publicznych;
    7. sporządzaniem i przekazywaniem Prezesowi Urzędu Zamówień Publicznych rocznych sprawozdań o udzielonych zamówieniach przez Miasto Zduńska Wola;
  10. nadzorowanie przestrzegania przepisów i ewentualne kierowanie poleceń do Dyrektorów i pracowników Urzędu, nakazujących eliminacje istotnych błędów i uchybień zawartych w postępowaniach o udzielenie zamówienia publicznego na każdym etapie postępowania;
  11. przeprowadzanie doraźnych kontroli problemowych z zakresu udzielania zamówień publicznych w Urzędzie na polecenie Prezydenta, obejmujących przestrzeganie przepisów prawa i regulacji wewnętrznych;
  12. nadzór nad archiwizowaniem dokumentów Biura Zamówień Publicznych.

Tomasz Witaszczyk

Inspektor
Budynek nr 5, pokój 503
Telefon kontaktowy: 43 825-02-29 lub 43 825-02-00 wew. 229 
Adres e-mail: t.witaszczyk@zdunskawola.pl

Kompetencje:

  1. sporządzanie planów zamówień publicznych Miasta w oparciu o plany sporządzane przez poszczególne komórki organizacyjne;
  2. przyjmowanie wniosków o udzielenie zamówienia publicznego i dalsze procedowanie zgodnie z wewnętrznymi regulacjami w tym zakresie;
  3. przygotowywanie projektów zarządzeń Prezydenta Miasta w sprawie powoływania komisji przetargowych;
  4. przygotowywanie przy współpracy merytorycznych Biur, Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia;
  5. zamieszczanie ogłoszeń w Biuletynie Zamówień Publicznych lub przekazywanie ich do publikacji Urzędowi Oficjalnych Publikacji Wspólnot Europejskich;
  6. przygotowywanie przy współpracy z merytorycznymi Biurami, wyjaśnień oraz zmian Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia;
  7. wykonywanie zadań zgodnie z obowiązującymi procedurami wewnętrznymi;
  8. prowadzenie Rejestru zamówień publicznych o wartości powyżej kwoty, o której mowa w art. 4 ust. 8 ustawy - Prawo zamówień publicznych;
  9. sporządzanie i prowadzenie dokumentacji postępowania o udzielenie zamówienia w tym protokołu postepowania, o którym mowa w ustawie Prawo zamówień publicznych;
  10. sporządzanie i przekazywanie Prezesowi Urzędu Zamówień Publicznych rocznych sprawozdań o udzielonych zamówieniach przez Miasto, w terminie do dnia 1 marca każdego roku następującego po roku, którego dotyczy sprawozdanie;
  11. przygotowywanie projektów odpowiedzi na interpelacje Radnych Rady Miasta;
  12. archiwizowanie dokumentów Biura Zamówień Publicznych.







[start] [koniec]