Do zadań i kompetencji Biura Finansowo-Budżetowego należy w szczególności:

1) prowadzenie rachunkowości oraz gospodarki finansowej Urzędu jako jednostki budżetowej (strona wydatkowa), w tym dla wydatków współfinansowanych środkami zewnętrznymi;

2) kontrola formalno-rachunkowa dowodów księgowych;

3) sporządzanie sprawozdań budżetowych z wykonania wydatków Urzędu jako jednostki budżetowej;

4) prowadzenie ewidencji syntetycznej i analitycznej dla depozytów, Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych;

5) sporządzanie sprawozdania finansowego Urzędu jako jednostki budżetowej, łącznego sprawozdania finansowego oraz skonsolidowanego bilansu jednostki samorządu terytorialnego;

6) rozliczenia gotówkowe i bezgotówkowe, w tym rozliczenia operacji współfinansowanych środkami zewnętrznymi;

7) naliczanie i sporządzanie list płac:

a) wynagrodzeń za pracę i innych świadczeń związanych z pracą,

b) zasiłków i świadczeń płatnych z funduszu Zakładu Ubezpieczeń Społecznych,

c) wynagrodzeń z tytułu umów cywilnoprawnych;

8) sporządzanie list płac z tytułu różnych wydatków na rzecz osób fizycznych, między innymi: diet, nagród, stypendiów, wyprawki szkolnej, renty, świadczenia pieniężnego wypłacanego żołnierzom rezerwy, ekwiwalentu dla członka OSP za udział w działaniach ratowniczych i szkoleniach, wynagrodzenia członka Miejskiej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w Zduńskiej Woli;

9) rozliczanie kosztów podróży służbowych;

10) wykonywanie obowiązków należących do płatnika: składek na ubezpieczenia społeczne, składek na ubezpieczenie zdrowotne i podatku dochodowego;

11) sporządzanie deklaracji i dokonywanie wpłat na Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych;

12) prowadzenie ksiąg inwentarzowych dla mienia komunalnego będącego na stanie Urzędu;

13) rozliczanie inwentaryzacji;

14) sporządzanie sprawozdań statystycznych z zakresu zadań Biura;

15) prowadzenie rejestru zakupów VAT i uzgadnianie w tym zakresie deklaracji;

16) uczestnictwo w kontroli finansowej jednostek organizacyjnych korzystających z dotacji oraz innych podmiotów, którym przekazano dotację z budżetu Miasta;

17) nadzorowanie prawidłowego opracowywania planów finansowych jednostek organizacyjnych;

18) zapewnienie Biurom i jednostkom organizacyjnym powiązanym z budżetem Miasta konsultacji w zakresie przepisów finansowych oraz współpracy przy opracowywaniu aktów prawa miejscowego w zakresie gospodarki finansowej, w tym opiniowanie projektów tych aktów;

19) nadzór i współpraca z Biurami w celu zapewnienia prawidłowego przebiegu wykonania budżetu Miasta;

20) analiza wniosków jednostek organizacyjnych dotyczących planowania i zmian budżetu Miasta;

21) współpraca z komórkami organizacyjnymi realizującymi projekty finansowane środkami zewnętrznymi.

Przy znakowaniu spraw Biuro używa symbolu „FB”.

Ilona Zdzienicka

Dyrektor
tel. 43 825-02-73 lub 43 825-02-00 wew. 273
Budynek nr 4, parter, pok. 401
e-mail: i.zdzienicka@zdunskawola.pl

Kompetencje:

  1. organizacja pracy biura, kierowanie jego pracami, nadzór i kontrola nad wykonywanymi obowiązkami pracowników biura
  2. zapewnienie prawidłowego i terminowego wykonywania zadań zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, efektywnego działania oraz za realizację zarządzeń, decyzji i poleceń Prezydenta;
  3. załatwianie indywidualnych spraw z zakresu administracji publicznej, zgodnie z udzielonymi upoważnieniami;
  4. gospodarowanie środkami budżetowymi i mieniem, zgodnie z zasadami określonymi przez Radę i Prezydenta, z zachowaniem przepisów prawa i procedur wewnętrznych w tym zakresie;
  5. opracowywanie materiałów lub planów rzeczowo-finansowych do projektu budżetu oraz sprawozdań z ich wykonania;
  6. opracowywanie strategii, analiz, planów i raportów w zakresie swojego działania;
  7. przygotowywanie projektów zarządzeń Prezydenta, projektów uchwał Rady i innych materiałów niezbędnych do pracy tych organów;
  8. zapewnienie sprawnej, praworządnej i kompetentnej obsługi interesantów z uwzględnieniem kodeksu etyki pracowników Urzędu, zapewnienie przepływu informacji o przyjętych do rozpatrzenia wniosków i skarg mieszkańców w celu ich stosownej rejestracji, terminowe załatwianie oraz podejmowanie działań doprowadzających do eliminowania źródła ich powstania;
  9. rozpoznawanie i przygotowywanie stanowisk, mając na celu udzielenie odpowiedzi przez Prezydenta na wnioski i interpelacje radnych oraz sprawy zgłaszane w ramach wniosków obywatelskich bądź przedekretowanych do rozpatrzenia wniesionych pytań do Prezydenta drogą elektroniczną;
  10. zapewnienie właściwych warunków pracy podległym pracownikom i nadzorowanie przestrzegania przepisów bhp i p.poż. Oraz przepisów o tajemnicy państwowej i służbowej;
  11. przygotowywanie planów działania na dany rok, w tym w zakresie zamówień publicznych okresowych sprawozdań, wszelkich niezbędnych ocen, raportów, w tym w zakresie szacowania i monitorowania ryzyka, analizy i bieżących informacji o przebiegu i realizacji zadań;
  12. współdziałanie z właściwą komórką organizacyjną w sprawach wyposażenia i zaopatrzenia materiałowego oraz w sprawach socjalnych pracowników Biura;
  13. współdziałanie z innymi Biurami/Działami/Samodzielnymi Stanowiskami w sprawach tego wymagających jak i wykraczających poza zakres uprawnień i obowiązków wynikających z podziału kompetencji, w interesie Urzędu i Miasta;
  14. w celu realizacji zadań współdziałanie z pracownikami innych miejskich jednostek organizacyjnych, komunalnych osób prawnych, organami administracji rządowej, jak również innymi instytucjami;
  15. ustalanie w porozumieniu z Prezydentem zakresu i terminu corocznej kontroli przeprowadzanej z ramienia komórki (kontrola zarządcza);
  16. współpraca na bieżąco z właściwą komórką organizacyjną w zakresie wynikającym z procedur Polityki Bezpieczeństwa Informacji oraz przepisów z nią związanych;
  17. wykonywanie kontroli funkcjonalno-finansowej oraz ocena funkcjonowania kontroli zarządczej w przypisanym zakresie;
  18. wykonywanie innych zadań zleconych bądź powierzonych przez Prezydenta lub Zastępcę Prezydenta, Skarbnika oraz Sekretarza;
  19. współpraca z wyznaczoną komórką organizacyjną w zakresie przekazywania informacji do mediów, w tym portalu internetowego Urzędu;
    prowadzenie rachunkowości jednostki budżetowej Urząd Miasta , w tym:
    - księgi rachunkowej dla wydatków jednostki budżetowej, w tym wydatków współfinansowanych środkami zewnętrznymi
    - księgi rachunkowej dla Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych
    - ewidencji operacji na rachunku depozytów
    - sprawdzanie dowodów księgowych pod względem formalno-rachunkowym
    - dekretowanie i ewidencja zdarzeń gospodarczych
    - uzgadnianie ksiąg rachunkowych;
    bieżąca – wstępna kontrola realizacji wydatków budżetowych;
  20. ustalanie, sprawdzanie drogą inwentaryzacji rzeczywistego stanu aktywów i pasywów Urzędu Miasta jako jednostki budżetowej;
    przygotowywanie danych do sprawozdawczości, sporządzanie bilansu rocznego oraz bilansu skonsolidowanego;
    udział w pracach komisji przetargowych zgodnie z obowiązującymi przepisami wewnętrznymi Urzędu Miasta i ustawą Prawo zamówień publicznych;
    kontrola dowodów księgowych pod względem zachowania dyscypliny finansów publicznych;
    przestrzeganie dyscypliny budżetowej w zakresie wykonywania budżetu miasta;
    zgłaszanie wszelkich trudności i nieprawidłowości w zakresie pracy biura, przedstawianie projektów ich usunięcia oraz poprawy organizacji pracy;
    zastępowanie skarbnika Miasta w zakresie całokształtu jego obowiązków w czasie jego nieobecności i na jego polecenie



Katarzyna Nowicka

Podinspektor
tel. 43 825-02-56 lub 43 825-02-00 wew. 256
Budynek nr 4, parter, pok. 404
e-mail: k.nowicka@zdunskawola.pl

Kompetencje:

prowadzenie ewidencji analitycznej i syntetycznej dochodów zrealizowanych przez Urząd Miasta jako jednostkę budżetową na wyodrębnionym rachunku bankowym,
prowadzenie księgowości i windykacji mandatów nakładanych przez Straż Miejską,
 
Monika Ziółkowska

Inspektor
tel. 43 825-02-79 lub 43 825-02-00 wew. 279
Budynek nr 4, parter, pok. 407
e-mail: m.ziolkowska@zdunskawola.pl

Kompetencje:

prowadzenie księgowości należności z tytułu wieczystego użytkowania, dzierżawy gruntów, opłaty adiacenckiej,
prowadzenie windykacji należności z tytułu wieczystego użytkowania, dzierżawy gruntów, opłaty adiacenckiej 
prowadzenie księgowości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi,
prowadzenie windykacji opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
 
Małgorzata Cholewka

Inspektor
tel. 43 825-02-57 lub 43 825-02-00 wew. 257
Budynek nr 4, parter, pok. 402
e-mail: m.cholewka@zdunskawola.pl

Kompetencje:

prowadzenie wymiaru podatku od nieruchomości, podatku rolnego i podatku leśnego od osób fizycznych,
sporządzanie zaświadczeń z zakresu pobieranych składek na ubezpieczenie społeczne rolników.
prowadzenie spraw z zakresu zwrotu rolnikom części podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego
 
Beata Majchrzak (zastępstwo Anna Tustanowska)

Inspektor
tel. 43 825-02-57 lub 43 825-02-00 wew. 257
Budynek nr 4, parter, pok. 402
e-mail: b.majchrzak@zdunskawola.pl

Kompetencje:

prowadzenie wymiaru podatku od nieruchomości, podatku rolnego i podatku leśnego od osób fizycznych,
sporządzanie zaświadczeń o dochodowości z gospodarstw rolnych i ilości hektarów przeliczeniowych.
 
Małgorzata Formantowicz

Inspektor
tel. 43 825-02-79 lub 43 825-02-00 wew. 279
Budynek nr 4, parter, pok. 407
e-mail: m.formantowicz@zdunskawola.pl

Kompetencje:

prowadzenie wymiaru opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi,
prowadzenie księgowości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
 
Irena Rudecka

Inspektor
tel. 43 825-02-59 lub 43 825-02-00 wew. 259
Budynek nr 4, parter, pok. 404
e-mail: i.rudecka@zdunskawola.pl

Kompetencje:

prowadzenie rachunkowości budżetu jednostki samorządu terytorialnego, w tym zadań finansowanych przy współudziale środków zewnętrznych, 
rozliczanie dochodów zrealizowanych na rzecz Skarbu Państwa,
sporządzanie sprawozdań budżetowych i finansowych w zakresie budżetu jednostki samorządu terytorialnego.
 
Wioletta Dubińska

Inspektor
tel. 43 825-02-55 lub 43 825-02-00 wew. 255
Budynek nr 4, parter, pok. 402

Kompetencje:

prowadzenie wymiaru podatku od nieruchomości od osób prawnych,
prowadzenie wymiaru podatku rolnego i podatku leśnego od osób prawnych,
prowadzenie wymiaru podatku od środków transportowych,
prowadzenie wymiaru podatku od nieruchomości od lokali mieszkalnych,
prowadzenie spraw z zakresu opłaty targowej,
sporządzanie zaświadczeń z zakresu ewidencji podatników podatku rolnego, leśnego i od nieruchomości.
 
Anna Uznańska

Inspektor
tel. 43 825-02-56 lub 43 825-02-00 wew. 256
Budynek nr 4, parter, pok. 404
e-mail: a.uznanska@zdunskawola.pl

Kompetencje:

Prowadzenie spraw z zakresu podatku od towarów i usług VAT:

wystawianie faktur,
prowadzenie zbiorczych rejestrów sprzedaży i zakupów,
sporzadzanie deklaracji,
rozliczenie jednostek budżetowych w ramach centralizacji rozliczeń w Mieście Zduńska Wola, koordynowanie działań służących wykonaniu obowiązków w zakresie schematów podatkowych
 
Katarzyna Kowalska

Referent
tel. tel. 43 825-02-58 lub 43 825-02-00 wew. 258
Budynek nr 4, parter, pok. 402
e-mail: k.kowalska@zdunskawola.pl

Kompetencje:

prowadzenie księgowości analitycznej łącznego zobowiązania pieniężnego (rolny, leśny, od nieruchomości),
prowadzenie księgowości analitycznej opłat za zajęcie pasa drogowego oraz opłat za umieszczenie w pasie drogowym urządzeń nie związanych z funkcjonowaniem drogi,
prowadzenie windykacji należności z tytułu podatków i opłat lokalnych: podatku od nieruchomości od osób fizycznych, podatku rolnego, podatku leśnego, podatków opłacanych w formie łącznego zobowiązania pieniężnego, opłaty targowej,
sporządzanie zaświadczeń o niezaleganiu w podatkach lub stwierdzających stan zaległości.
 
Iwona Biegalska

Referent
tel. tel. 43 825-02-58 lub 43 825-02-00 wew. 258
Budynek nr 4, parter, pok. 402
e-mail: i.biegalska@zdunskawola.pl
 
Kompetencje:

prowadzenie księgowości analitycznej podatku od nieruchomości
prowadzenie księgowości analitycznej podatku od środków transportowych
prowadzenie windykacji należności z tytułu podatku od środków transportowych i podatku od nieruchomości od osób prawnych
prowadzenie spraw z zakresu zwrotu opłaty skarbowej


Lista spraw prowadzonych przez Biuro dostępna jest pod adresem:

http://194.242.104.85/portal_new/portal?id=64324









[start] [koniec]