I. Podstawa prawna:

  • Ustawa z dnia 21 marca 1985 roku o drogach publicznych
  • Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 Kodeks postępowania administracyjnego
  • Ustawa o opłacie skarbowej
  • Uchwała Nr XXXVI/461/13 Rady Miasta Zduńska Wola z dnia 20 czerwca 2013 r. w sprawie ustalenia wysokości stawek opłaty za zajęcie pasa drogowego (Dz.Urz.Woj. Łódzkiego poz. 3661 z dnia 15 lipca 2013 r.)

II. W którym biurze można załatwić sprawę ?

Wniosek należy złożyć w Kancelarii

Sprawy merytorycznie załatwia:
Biuro Infrastruktury Technicznej
ul. Złotnickiego 3, I piętro, pok. 501
Telefon kontaktowy 43 825-02-00 wew. 270 lub 43 825-02-70

III. Jakie dokumenty należy dostarczyć ?

  1. Wniosek o wydanie zezwolenia na zajęcie pasa drogowego

  2. Projekt organizacji ruchu zaopiniowany przez zarządce drogi i zatwierdzony przez organ zarządzający ruchem.

  3. Oświadczenie wnioskodawcy

  4. Pełnomocnictwo wraz z dowodem zapłaty opłaty skarbowej od pełnomocnictwa w wysokości 17 zł - jeżeli inwestor występuje przez pełnomocnika.

IV. Opłata:

Nie pobiera się opłat.

V. Termin załatwienia sprawy:

1 miesiąc, a sprawa szczególnie skomplikowana nie później niż w ciągu dwóch miesięcy.

VI. Dodatkowe informacje:

  1. W przypadku nie załatwienia sprawy we właściwym terminie, Biuro Infrastruktury Technicznej zawiadamia o tym stronę podając przyczyny niedotrzymania terminu.

  2. W przypadku braku kompletu wymaganych dokumentów, Wnioskodawca zostanie wezwany do ich uzupełnienia.

  3. Wnioskodawca zobowiązany jest do natychmiastowego powiadomienia Biura o zmianie adresu zamieszkania lub o jakiejkolwiek innej zmianie danych znajdujących się we wniosku.

VII. Co trzeba zrobić, aby załatwić sprawę ?

  1. Złożyć wypełniony wniosek wraz z wymaganymi załącznikami.

  2. Dostarczenie decyzji pocztą za zwrotnym potwierdzeniem odbioru.

VIII. Tryb odwoławczy:

Stronie służy odwołanie od decyzji do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Sieradzu w terminie 14 dni od daty jej doręczenia.



Załączniki: