I. Podstawa prawna:

  • Art. 28, art. 37, ust. 2 pkt.6 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami.

II. W którym biurze można załatwić sprawę ?

Wniosek należy złożyć w Kancelarii

Sprawy merytorycznie załatwia:
Biuro Gospodarki Nieruchomościami
Budynek nr 4, I piętro, pok. 416
Telefon kontaktowy 43 825-02-00 wew. 211 lub 43 825-02-11

III. Jakie dokumenty należy dostarczyć ?

  1. Wniosek o zbycie nieruchomości gruntowej w drodze bezprzetargowej

  2. Załączniki:

    • Dwa egzemplarze mapy sytuacyjno-wysokościowej w skali 1:500 z naniesioną lokalizacją gruntu (mapę można uzyskać w Powiatowym Ośrodku Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej, ul.  Żeromskiego 10a).

    • Aktualne poświadczenie prawa własności dla posiadanej przez wnioskodawcę nieruchomości stanowiącej własność lub oddanej Wnioskodawcy w użytkowanie wieczyste (odpis z Księgi Wieczystej do pobrania w Sądzie Rejonowym w Wydziale Ksiąg Wieczystych ul. Żeromskiego nr 19).

    • Wypis z rejestru gruntów dla posiadanej przez Wnioskodawcę nieruchomości stanowiącej własność Wnioskodawcy lub oddanej w użytkowanie wieczyste (wypis można uzyskać w Starostwie Powiatowym w Zduńskiej Woli w Wydziale Geodezji, Kartografii, Katastru i Gospodarki Nieruchomościami, ul. Królewska 10).

    • Oświadczenie o pokryciu kosztów przeprowadzonego postępowania tj. kosztów wykonania operatu szacunkowego i ewentualnych kosztów wykonania podziału geodezyjnego.

Wymienione dokumenty winny zostać złożone w oryginale lub w uwierzytelnionych kopiach.

IV. Opłata:

Nie pobiera się.

V. Termin załatwienia sprawy:

6 miesięcy od daty zgromadzenia pełnej dokumentacji. Sprawa rozstrzygana jest w trybie cywilnoprawnym. Terminy wynikające z Kpa nie mają zastosowania.

VI. Dodatkowe informacje:

Postępowanie dotyczy nieruchomości lub jej części, jeśli mogą poprawić warunki zagospodarowania nieruchomości przyległej, stanowiącej własność lub oddanej w użytkowanie wieczyste osobie, która zamierza tę nieruchomość lub jej części nabyć, jeżeli nie mogą być zagospodarowane jako odrębne nieruchomości.

W przypadku braku kompletu wymaganych dokumentów wnioskodawca zostanie wezwany do ich uzupełnienia i złożenia w Kancelarii Urzędu Miasta Zduńska Wola lub Biurze prowadzącym sprawę.

VII. Co trzeba zrobić, aby załatwić sprawę ?

Złożyć wypełniony wniosek z załącznikami.

VIII. Tryb odwoławczy:

Nie przysługuje.



Załączniki: