I. Podstawa prawna:

  • Art. 36 ust. 4, art. 37 ust. 7 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym
  • Art. 267 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. ordynacja podatkowa

II. W którym biurze można załatwić sprawę ?

Wniosek należy złożyć w Kancelarii

Sprawy merytorycznie załatwia:
Biuro Gospodarki Nieruchomościami
Budynek nr 4, I piętro, pok. 420
Telefon kontaktowy 43 825-02-00 wew. 213 lub 43 825-02-13

III. Jakie dokumenty należy dostarczyć?

  1. Wniosek o ustalenie wysokości jednorazowej opłaty z tytułu wzrostu wartości nieruchomości w związku z uchwaleniem planu miejscowego albo jego zmianą na podstawie art. 37 ust. 7 ustawy z dnia 27 marca 2003r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym

  2. Załączniki (tylko w przypadku prowadzenia sprawy na wniosek zainteresowanego):

  • Aktualny odpis z księgi wieczystej.

  • Aktualny odpis z Krajowego Rejestru Sądowego - jeżeli wniosek składa osoba prawna.

  • Mapa zasadnicza nieruchomości w skali 1:1000.

  • Wypis i wyrys z planu miejscowego obowiązującego przed uchwaleniem nowego planu miejscowego lub jego zmianą.

  • Wypis i wyrys z planu miejscowego lub zmiany planu miejscowego obecnie obowiązującego.

Mapę zasadniczą można zakupić w Powiatowym Ośrodku Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej w Zduńskiej Woli przy ul. Żeromskiego 10a.

Wypis i wyrys z planu miejscowego można zakupić w Biurze Gospodarki Przestrzennej Urzędu Miasta Zduńska Wola.

IV. Opłata:

  1. W przypadku prowadzenia sprawy na wniosek - za wydanie decyzji administracyjnej na wniosek właściciela/użytkownika wieczystego opłata - 10,00 zł (art.1. ust.1 .p.1. lit.a) ustawy z dnia 16 listopada 2006r. o opłacie skarbowej.

  2. Opłatę skarbową można uiścić w formie gotówkowej lub bezgotówkowej na rachunek bankowy Miasta Zduńska Wola - za pośrednictwem Banków bądź Poczty.

V. Termin załatwienia sprawy:

Do 60 dni.

VI. Dodatkowe informacje:

  1. Dokumenty uzyskiwane w postępowaniu:

    • Zlecenie sporządzenia przez rzeczoznawcę majątkowego operatu szacunkowego na okoliczność ustalenia „renty planistycznej”.

  2. W postępowaniu wszczynanym na wniosek, właściciel / użytkownik wieczysty nieruchomości ponosi koszty postępowania administracyjnego (za opracowanie operatu szacunkowego) na podstawie art. 267 §1 pkt 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r.- Ordynacja podatkowa.

VII. Co trzeba zrobić, aby załatwić sprawę?

  1. W przypadku prowadzenia sprawy na wniosek zainteresowanego należy złożyć wypełniony wniosek z załącznikami oraz wybrać sposób odbioru decyzji: dostarczenie pocztą za zwrotnym potwierdzeniem odbioru lub odbiór dokumentu w Kancelarii Urzędu Miasta Zduńska Wola. Należy podać datę w której dojdzie do zbycia lub przeniesienia prawa własności nieruchomości.

  2. W przypadku braku kompletu wymaganych dokumentów wnioskodawca zostanie wezwany do ich uzupełnienia i złożenia w Kancelarii Urzędu Miasta Zduńska Wola lub Biurze prowadzącym sprawę.

  3. W przypadku, kiedy postępowanie wszczynane jest z urzędu na podstawie art. 36 ust. 4 ustawy z dnia 27 marca 2003r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym załączniki nie są wymagane.

  4. W przypadku prowadzenia sprawy z urzędu Zbywca informowany jest odrębnymi pismami o kolejnych etapach prowadzonego postępowania.

VIII. Tryb odwoławczy:

Odwołanie od decyzji wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego za pośrednictwem organu, który wydał decyzję (odwołanie składa się w Kancelarii). Odwołanie wnosi się w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji stronie.



Załączniki: