I. Podstawa prawna:

  • Art. 43 - 45 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami

II. W którym biurze można załatwić sprawę ?

Wniosek należy złożyć w Kancelarii

Sprawy merytorycznie załatwia:
Biuro Gospodarki Nieruchomościami
Budynek nr 4, I piętro, pok. 421
Telefon kontaktowy 43 825-02-00 wew. 212 lub 43 825-02-12

III. Jakie dokumenty należy dostarczyć ?

  1. Pisemny wniosek o oddanie nieruchomości w trwały zarząd z określeniem celu, na jaki ma być wykorzystywana .

  2. Wyrys z mapy ewidencyjnej gruntów (wyrys można uzyskać w Powiatowym Ośrodku Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej, ul.  Żeromskiego 10a).

  3. Wypis z ewidencji gruntów (wypis można uzyskać w Starostwie Powiatowym w Zduńskiej Woli w Wydziale Geodezji, Kartografii, Katastru i Gospodarki Nieruchomościami, ul. Królewska 10).

  4. Statut jednostki.

Uwagi:

dokumenty wymienione w pkt 2-3 winny być złożone w oryginale natomiast pozostałe dokumenty w potwierdzonych za zgodność z oryginałem kopiach.

Kopię dokumentu może uwierzytelnić pracownik Urzędu.

IV. Opłata:

  1. Opłaty skarbowej nie pobiera się.

  2. Opłaty z tytułu trwałego zarządu ustala się wg stawki procentowej od ceny nieruchomości ustalonej zgodnie z art. 67 ust. 3 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami. Wysokość stawek procentowych opłat rocznych z tytułu zarządu jest uzależniona od celu, na jaki nieruchomość została oddana i wynosi:

    • za nieruchomości oddane na cele obronności i bezpieczeństwa państwa, w tym obrony przeciwpożarowej – 0,1% ceny,

    • za nieruchomości oddane na cele mieszkaniowe, na realizację urządzeń infrastruktury technicznej i innych celów publicznych, działalność charytatywną, opiekuńczą, kulturalną, leczniczą, oświatową, naukową, badawczo-rozwojową, wychowawczą, sportową lub turystyczną, a także na siedziby organów władzy i administracji państwowej nie wymienionych w art. 60 ust. 1 – 0,3% ceny,

    • za pozostałe nieruchomości – 1% ceny.

  3. Nie pobiera się opłat rocznych za nieruchomości oddane w trwały zarząd pod drogi publiczne, parki, zieleńce, ogrody botaniczne, ogrody zoologiczne oraz rezerwaty przyrody.

  4. Szkoły i placówki publiczne oraz organy prowadzące te szkoły i placówki są zwolnione z opłat z tytułu trwałego zarządu – art. 81 ustawy z dnia 07 września 1991 r. o systemie oświaty.

V. Termin załatwienia sprawy:

Do 3 miesięcy od daty zgromadzenia pełnej dokumentacji.

VI. Dodatkowe informacje:

W przypadku braku kompletu wymaganych dokumentów wnioskodawca zostanie wezwany do ich uzupełnienia i złożenia w Kancelarii Urzędu Miasta Zduńska Wola lub w Biurze prowadzącym sprawę.

VII. Co trzeba zrobić, aby załatwić sprawę ?

  1. Złożyć wypełniony wniosek z załącznikami.

  2. Sposób załatwienia sprawy:

- Decyzja administracyjna,
- Protokół zdawczo-odbiorczy

VIII. Tryb odwoławczy:

Od Decyzji służy stronom prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Sieradzu za pośrednictwem Prezydenta Miasta Zduńska Wola, w terminie 14 dni od jej otrzymania.



Załączniki:

Wniosek o oddanie nieruchomości w trwały zarząd.doc