I. Podstawa prawna:

  • Art. 98 ust.3 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 roku o gospodarce nieruchomościami.

II. W którym biurze można załatwić sprawę?

Wniosek należy złożyć w Kancelarii

Sprawy merytorycznie załatwia:
Biuro Gospodarki Nieruchomościami
Budynek nr 4, I piętro, pok. 416
Telefon kontaktowy 43 825-02-00 wew. 211 lub 43 825-02-11

III. Jakie dokumenty należy dostarczyć?

  1. Wniosek byłego właściciela lub użytkownika wieczystego o wypłatę odszkodowania

  2. Załączniki:

    • aktualny odpis z księgi wieczystej z ujawnionym podziałem w wyniku którego wydzielono przejęte przez Miasto Zduńska Wola działki gruntu (do pobrania w Sądzie Rejonowym w Zduńskiej Woli - Wydziale Ksiąg Wieczystych ul. Żeromskiego nr 19),

IV. Opłata:

Nie pobiera się.

V. Termin załatwienia sprawy:

Do 12 miesięcy od daty zgromadzenia pełnej dokumentacji.

VI. Dodatkowe informacje:

  1. W przypadku braku kompletu wymaganych dokumentów wnioskodawca zostanie wezwany do ich uzupełnienia i złożenia w Kancelarii Urzędu Miasta Zduńska Wola lub Biurze prowadzącym sprawę.

  2. Tryb odwoławczy nie przysługuje.

VII. Co trzeba zrobić, aby załatwić sprawę ?

  1. Złożyć wypełniony wniosek z załącznikami.

  2. Jeżeli nie dojdzie do uzgodnienia wysokości odszkodowania, na wniosek właściciela lub użytkownika wieczystego odszkodowanie ustala się i wypłaca według zasad i trybu obowiązujących przy wywłaszczeniu nieruchomości, tj. zgodnie z art.131 ustawy o gospodarce nieruchomościami.

VIII. Tryb odwoławczy:

Nie przysługuje.



Załączniki: