I. Podstawa prawna:

  • Ustawa z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym
  • Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego
  • Rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 6 sierpnia 2013 r. w sprawie wysokości opłat za czynności administracyjne związane z wykonywaniem przewozu drogowego oraz za egzaminowanie i wydanie certyfikatu kompetencji zawodowych
  • Rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 18 czerwca 2013 r. w sprawie wzorów zezwolenia na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego i wzorów licencji na wykonanie transportu drogowego oraz wypisów z tych dokumentów

II. W którym biurze można załatwić sprawę ?

Wniosek należy złożyć w Kancelarii Urzędu Miasta Zduńska Wola

Sprawy merytorycznie załatwia:
Biuro Infrastruktury Technicznej
ul. Złotnickiego 3, I piętro
Telefon kontaktowy: 43 825-02-00 wew. 269 lub 43 825-02-69

e-mail: m.duszynski@zdunskawola.pl

III. Jakie dokumenty należy dostarczyć ?

  1. Wniosek o udzielenie licencji na wykonywanie transportu drogowego taksówką

  2. Załączniki:

    • oświadczenie przedsiębiorcy, że spełnia wymóg dobrej reputacji, o której mowa w art. 5 c ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 6 września 2001 roku o transporcie drogowym,
    • oświadczenie o zamiarze zatrudnienia kierowców spełniających warunki, o których mowa w art. 6 ust. 1 pkt 2 i art. 39 a ust. 1 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym,
    • kserokopia krajowego dokumentu dopuszczającego pojazd do ruchu, którym transport ma być wykonywany, spełniającego warunki określone przepisami prawa o ruchu drogowym, a w przypadku gdy przedsiębiorca nie jest właścicielem tego pojazdu – również dokument stwierdzający prawo dysponowania nim,
    • kserokopia prawa jazdy,
    • kserokopia orzeczenia lekarskiego i psychologicznego,
    • kserokopia świadectwa legalizacji urządzenia kontrolno – pomiarowego,
    • dowód uiszczenia opłaty.
      Do wglądu:
      Oryginały wszystkich załączonych kserokopii dokumentów.

IV. Opłata:

Opłata za licencję jest wyliczana według obowiązujących stawek w zależności od okresu na jaki udzielono licencji i wnosi się ją na rachunek Urzędu Miasta Zduńska Wola przed odbiorem licencji i wynosi:

2 – 15 lat

15 – 30 lat

30 – 50 lat

200 zł

250 zł

300 zł

V. Termin załatwienia sprawy:

  • Do 30 dni

VI. Dodatkowe informacje:

Brak

VII. Co trzeba zrobić, aby załatwić sprawę ?

Złożyć wypełniony wniosek wraz z wymaganymi załącznikami i potwierdzeniem wniesienia opłaty.

VIII. Tryb odwoławczy:

Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Sieradzu za pośrednictwem organu, który wydał decyzję w terminie 14 dni od daty jej doręczenia.

Uwagi:

  1. W przypadku braku kompletu wymaganych dokumentów wnioskodawca zostanie wezwany do ich uzupełnienia i złożenia w Biurze prowadzącym sprawę.
  2. Odbiór licencji – osobisty, po okazaniu dowodu tożsamości w Kancelarii Urzędu Miasta Zduńska Wola.
  3. Przewoźnik drogowy jest obowiązany zgłaszać na piśmie lub w postaci dokumentu elektronicznego organowi, który udzielił licencji, wszelkie zmiany danych zawartych we wniosku o udzielenie licencji, nie później niż w terminie 28 dni od dnia ich powstania. Jeżeli powyższe zmiany obejmują dane zawarte w licencji, przedsiębiorca obowiązany jest wystąpić z wnioskiem o zmianę treści licencji - art. 14 ustawy o transporcie drogowym z dnia 6 września 2001 r.,
  4. Zabrania się wykonywania transportu drogowego taksówką pojazdem niewpisanym do licencji z wyłączeniem sytuacji, gdy przedsiębiorca wystąpił o nową licencję.


Załączniki: