I. Podstawa prawna:

II. W którym biurze można załatwić sprawę ?

Sprawy merytorycznie załatwia:
Urząd Stanu Cywilnego
Budynek nr 1, parter, pok. 107
Telefon kontaktowy: 43 825-02-00 wew. 247 lub 43 825-02-47
e-mail: usc@zdunskawola.pl

III. Jakie dokumenty należy dostarczyć ?

W celu zarejestrowania dziecka należy przedłożyć:

  • dokumenty tożsamości rodziców dziecka (dowód osobisty lub paszport),
  • w przypadku działania przez pełnomocnika - dokument tożsamości pełnomocnika, oryginał lub urzędowo potwierdzony odpis pełnomocnictwa wraz z oryginałem dowodu uiszczenia opłaty skarbowej lub wydrukiem przelewu bankowego.

IV. Opłata:

Sporządzenie aktu urodzenia dziecka oraz 1 egz. odpisu skróconego aktu urodzenia dziecka, wydawanego po rejestracji są wolne od opłaty skarbowej.

Opłacie skarbowej w wysokości 17 zł podlegać będzie pełnomocnictwo, za wyjątkiem pełnomocnictw udzielonych małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu, które zwolnione są z opłaty skarbowej.

V. Termin załatwienia sprawy:

Niezwłocznie

VI. Dodatkowe informacje:

Kierownik USC rejestrując noworodka nadaje mu numer Pesel oraz dokonuje zameldowania na adres wskazany przez rodziców. W przypadku dziecka pozamałżeńskiego dodatkowe informacje można znaleźć w karcie informacyjnej: Oświadczenie o uznaniu ojcostwa.

VII. Co trzeba zrobić, aby załatwić sprawę ?

Urodzenie dziecka należy zgłosić w ciągu 21 dni od dnia urodzenia. Jeżeli dziecko urodziło się martwe, zgłoszenie takiego zdarzenia powinno nastąpić w ciągu 3 dni.

Zgłoszenia urodzenia dziecka dokonują :

  • matka lub ojciec dziecka posiadający pełną zdolność do czynności prawnych;
  • matka lub ojciec dziecka, którzy ukończyli 16 lat, jeżeli posiadają ograniczoną zdolność do czynności prawnych;
  • w pozostałych przypadkach - przedstawiciel ustawowy lub opiekun matki.

VIII. Tryb odwoławczy:

Nie występuje.