Tę sprawę możesz załatwić elektronicznie:


Załatw sprawę w sposób tradycyjny:

I. Podstawa prawna:

  • Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności

II. W którym biurze można załatwić sprawę ?

Wniosek należy złożyć w:
Biuro Ewidencji i Dowodów Osobistych
Budynek nr 1, pok. 110 
Tel. 43 825-02-00 wew. 235 lub 236 oraz 43 825-02-35 lub 43 825-02-36

e-mail: a.danielewicz@zdunskawola.pl

III. Jakie dokumenty należy dostarczyć ?

Druki do pobrania w Biurze Ewidencji i Dowodów Osobistych

Wymagane dokumenty:

  1. Wypełniony druk

    - „zgłoszenie pobytu stałego” 
    lub
    - "zgłoszenie pobytu czasowego" 

    dla dorosłych i dzieci, zawierający:

    • podpis osoby meldującej się (w imieniu nieletniego rodzic)

    • podpis głównego najemcy lub właściciela lokalu

  2. Dowody osobiste osób posiadających tytuł prawny do lokalu.

  3. Dowody osobiste osób meldujących się.

(do wglądu – dokument potwierdzający stan prawny lokalu np. decyzja o najmie lokalu, akt notarialny lub wypis z ksiąg wieczystych)

IV. Opłata:

  • Opłata skarbowa o zameldowaniu wynosi 17 zł, wpłata na konto Urzędu Miasta Zduńska Wola lub bezgotówkowo na miejscu.

  • Zwolnione z opłaty skarbowej są zaświadczenia o zameldowaniu na pobyt stały wydawane przy zgłaszaniu zameldowania

V. Termin załatwienia sprawy:

Od ręki

VI. Dodatkowe informacje:

Potwierdzenie zameldowania na pobyt stały/czasowy wydawane jest w formie zaświadczenia.

VII. Co trzeba zrobić, aby załatwić sprawę ?

Wniosek należy złożyć osobiście bądź przez pełnomocnika, legitymującym się pełnomocnictwem , po okazaniu dowodu osobistego lub paszportu w Biurze Ewidencji i Dowodów Osobistych

VIII. Tryb odwoławczy:

Brak

Uwagi:

Zgłoszenie pobytu stałego bądź czasowego można także dokonać drogą elektroniczną przez EPUAP.



Załączniki:

Zgłoszenie pobytu stałego
Zgłoszenie pobytu czasowego
Klauzula informacyjna - przetwarzanie danych osobowych - ewidencja ludności.pdf