I. Podstawa prawna:

  • Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (Dz. U. z 2018 r. poz. 996, 1000, 1290, 1669 i 2245 oraz z 2019 r. poz. 534)

II. W którym biurze można załatwić sprawę ?

Wniosek należy złożyć w Kancelarii

Sprawy merytorycznie załatwia:
Biuro Edukacji, Sportu i Spraw Społecznych
Budynek nr 4, I piętro, pok. 419
Telefon kontaktowy: 43 825-02-00 wew. 239 lub 43 825-02-39

e-mail: i.gorna@zdunskawola.pl

III. Jakie dokumenty należy dostarczyć ?

Wypełniony zgłoszenie do ewidencji szkół i placówek oświatowych.

Załączniki:

  • informacja o warunkach lokalowych zapewniających możliwość prowadzenia zajęć dydaktyczno-wychowawczych, statutowych, bezpieczne i higieniczne warunki nauki i pracy, zgodnie z odrębnymi przepisami,

  • statut szkoły lub placówki,

  • dane dotyczące kwalifikacji pracowników pedagogicznych i dyrektora, przewidzianych do zatrudnienia w szkole lub placówce,

  • zobowiązanie do przestrzegania wymagań określonych w art. 14 ust. 3 ustawy Prawo oświatowe w przypadku niepublicznej szkoły podstawowej,

  • w przypadku zgłoszenia szkoły podstawowej ubiegającej się o nadanie uprawnień szkoły publicznej z dniem rozpoczęcia działalności należy dodatkowo dołączyć pozytywną opinię kuratora oświaty o spełnianiu wymagań określonych w art. 14 ust. 3 ustawy Prawo oświatowe.

IV. Opłata:

Nie podlega opłacie.

V. Termin załatwienia sprawy:

W ciągu 30 dni od daty zgłoszenia Prezydent Miasta dokonuje wpisu do ewidencji szkół i placówek niepublicznych oraz z urzędu doręcza zgłaszającemu zaświadczenie o wpisie do ewidencji, a kopię zaświadczenia przekazuje właściwemu kuratorowi oświaty oraz organowi podatkowemu.

VI. Dodatkowe informacje:

W przypadku braku kompletu wymaganych dokumentów Wnioskodawca zostanie wezwany do ich uzupełnienia. W przypadku jeżeli zgłoszenie nie zawiera danych określonych we wniosku i załącznikach i mimo wezwania nie zostały uzupełnione w wyznaczonym terminie oraz statut szkoły lub placówki jest sprzeczny obowiązującym prawem i mimo wezwania nie został zmieniony Prezydent Miasta wydaje decyzję o odmowie wpisu do ewidencji placówek i szkół niepublicznych.

Osoba prowadząca szkołę lub placówkę jest zobowiązana zgłosić w ciągu 14 dni zmiany w danych zawartych w zgłoszeniu, powstałe po wpisie do ewidencji.

VII. Co trzeba zrobić, aby załatwić sprawę ?

Złożyć zgłoszenie wraz z załącznikami wymienionymi w pkt III. Zgłoszenie podlega rozpatrzenie w trybie Kodeksu Postępowania Administracyjnego. W ciągu 30 dni od daty zgłoszenia Prezydent Miasta dokonuje wpisu do ewidencji szkół i placówek niepublicznych oraz z urzędu doręcza zgłaszającemu zaświadczenie o wpisie do ewidencji.

VIII. Tryb odwoławczy:

Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Sieradzu za pośrednictwem Prezydenta Miasta Zduńska Wola (odwołanie składa się w Kancelarii Urzędu Miasta Zduńska Wola) w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji stronie.



Załączniki: