I. Podstawa prawna:

  1. Ustawa z dnia 21 sierpnia 1997 roku ustawy o gospodarce nieruchomościami;
  2. Uchwała nr XLVI/755/22 Rady Miasta Zduńska Wola z dnia 17 lutego 2022 r.  r. w sprawie określenia zasad sprzedaży, na rzecz najemców, samodzielnych lokali mieszkalnych stanowiących własność Miasta Zduńska Wola oraz warunków udzielania bonifikat i wysokości ich stawek procentowych.

II. W którym biurze można załatwić sprawę ?

Wniosek należy złożyć w Kancelarii Urzędu Miasta.

Sprawy merytorycznie załatwia:
Biuro Gospodarki Nieruchomościami
Budynek nr 4, I piętro, pok. nr 416
Telefon kontaktowy: 43 825-02-11 lub 43 825-02-00 wew. 211

III. Jakie dokumenty należy dostarczyć ?

  1. Wniosek o sprzedaż lokalu mieszkalnego na rzecz głównego najemcy, uzupełniony o informacje uzyskane w siedzibie TBS „Złotnicki” (ul. Kościelna nr 8, Zduńska Wola).

  2. Załączniki:

    • Tytuł prawny do lokalu (kserokopia umowy najmu lub decyzji);

    • Kserokopia aktu zgonu w przypadku gdy jeden z małżonków nie żyje.

IV. Opłata:

Nie pobiera się.

V. Termin załatwienia sprawy:

Do 12 miesięcy od daty zgromadzenia pełnej dokumentacji. Sprawa rozstrzygana jest w trybie cywilnoprawnym. Terminy wynikające z Kpa nie mają zastosowania.

VI. Dodatkowe informacje:

  1. W przypadku braku kompletu wymaganych dokumentów wnioskodawca zostanie wezwany do ich uzupełnienia i złożenia w Kancelarii Urzędu Miasta Zduńska Wola lub Biurze prowadzącym sprawę.

  2. Tryb odwoławczy nie przysługuje.

VII. Co trzeba zrobić, aby załatwić sprawę ?

  1. Złożyć wypełniony wniosek z załącznikami;

  2. O kolejnych czynnościach podejmowanych w toku postępowania Wnioskodawca jest informowany odrębnymi pismami;

  3. Postępowanie kończy się sporządzeniem aktu notarialnego.

VIII. Tryb odwoławczy:

Nie przysługuje.



Załączniki: