Udzielenie licencji na wykonywanie transportu drogowego taksówką
Wersja strony w formacie XMLKategoria sprawy | licencje i zezwolenia |
---|---|
Komórka odpowiedzialna | Biuro Infrastruktury Technicznej |
I. Podstawa prawna:
-
Ustawa z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym
-
Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego
-
Rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 6 sierpnia 2013 r. w sprawie wysokości opłat za czynności administracyjne związane z wykonywaniem przewozu drogowego oraz za egzaminowanie i wydanie certyfikatu kompetencji zawodowych
- Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 15 grudnia 2019 r. w sprawie wzorów zezwolenia na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego i wzorów licencji na wykonanie transportu drogowego oraz wypisów z tych dokumentów
II. W którym biurze można załatwić sprawę ?
Wniosek należy złożyć w Kancelarii Urzędu Miasta Zduńska Wola
Sprawy merytorycznie załatwia:
Biuro Infrastruktury Technicznej
ul. Złotnickiego 3, II piętro
Telefon kontaktowy: 43 825-02-00 wew. 269 lub 43 825-02-69
e-mail: m.duszynski@zdunskawola.pl
III. Jakie dokumenty należy dostarczyć ?
-
Wniosek o udzielenie licencji na wykonywanie transportu drogowego taksówką
-
Załączniki:
- oświadczenie przedsiębiorcy, że spełnia wymóg dobrej reputacji, o której mowa w art. 5 c ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 6 września 2001 roku o transporcie drogowym,
- oświadczenie o zamiarze zatrudnienia kierowców spełniających warunki, o których mowa w art. 6 ust. 1 pkt 2 i art. 39 a ust. 1 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym,
- zaświadczenie o niekaralności opatrzone datą nie wcześniejszą niż miesiąc przed złożeniem wniosku, potwierdzające, że przedsiębiorca osobiście wykonujący przewozy lub zatrudnieni przez niego kierowcy spełniają warunki o których mowa w art. 6 ust.1 pkt 2 ustawy z dnia 6 września 2001 roku o transporcie drogowym,
- kserokopia krajowego dokumentu dopuszczającego pojazd do ruchu, którym transport ma być wykonywany, spełniającego warunki określone przepisami prawa o ruchu drogowym, a w przypadku gdy przedsiębiorca nie jest właścicielem tego pojazdu – również dokument stwierdzający prawo dysponowania nim,
- kserokopia prawa jazdy,
- kserokopia orzeczenia lekarskiego i psychologicznego,
- kserokopia świadectwa legalizacji urządzenia kontrolno – pomiarowego,
- dowód uiszczenia opłaty.
Do wglądu:
Oryginały wszystkich załączonych kserokopii dokumentów.
IV. Opłata:
Opłata za licencję wraz z wypisem jest wyliczana według obowiązujących stawek w zależności od okresu na jaki udzielono licencję i wnosi się ją na rachunek Urzędu Miasta Zduńska Wola przed odbiorem licencji i wynosi:
|
Opłata za licencje Taxi |
Opłata za wypis z licencji |
na okres 2-15 lat |
200 zł |
22,00 zł |
na okres 15-30 lat |
250 zł |
27,50 zł |
na okres 30-50 lat |
300 zł |
33,00 zł |
V. Termin załatwienia sprawy:
-
Do 30 dni
VI. Dodatkowe informacje:
Brak
VII. Co trzeba zrobić, aby załatwić sprawę ?
Złożyć wypełniony wniosek wraz z wymaganymi załącznikami i potwierdzeniem wniesienia opłaty.
VIII. Tryb odwoławczy:
Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Sieradzu za pośrednictwem organu, który wydał decyzję w terminie 14 dni od daty jej doręczenia.
Uwagi:
Licencje wydane przed 1 stycznia 2020 r. podlegają dostosowaniu do nowych wzorów licencji wydawanych wraz z wypisami z licencji, na wniosek przedsiębiorcy, do 31 grudnia 2022 r. – zgodnie z wymaganiami określonymi w ustawie z dnia 16 maja 2019 r o zmianie ustawy o transporcie drogowym oraz niektórych innych ustaw oraz rozporządzeniem Ministra w sprawie wzorów zezwolenia na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego i wzorów licencji na wykonanie transportu drogowego oraz wypisów z tych dokumentów. Po tym terminie licencje te tracą swoja ważność.
- W przypadku braku kompletu wymaganych dokumentów wnioskodawca zostanie wezwany do ich uzupełnienia i złożenia w Biurze prowadzącym sprawę.
- Odbiór licencji – osobisty, po okazaniu dowodu tożsamości w Kancelarii Urzędu Miasta Zduńska Wola.
- Przewoźnik drogowy jest obowiązany zgłaszać na piśmie lub w postaci dokumentu elektronicznego organowi, który udzielił licencji, wszelkie zmiany danych zawartych we wniosku o udzielenie licencji, nie później niż w terminie 28 dni od dnia ich powstania. Jeżeli powyższe zmiany obejmują dane zawarte w licencji, przedsiębiorca obowiązany jest wystąpić z wnioskiem o zmianę treści licencji - art. 14 ustawy o transporcie drogowym z dnia 6 września 2001 r.
Zgodnie z art. 11 ust. 4 ustawy o transporcie drogowym organ udzielający licencji wydaje wypis lub wypisy z tej licencji w liczbie nie większej niż liczba pojazdów samochodowych określonych we wniosku o udzielenie licencji.