W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Konsultacje społeczne w sprawie koncepcji dróg na osiedlu Jana Pawła II

Zduńska Wola, 14 września 2023 r.

Pobierz: Ostateczna Koncepcja osiedla Jana Pawła II.pdf

 


Zduńska Wola, 12 czerwca 2023 roku

WYNIKI KONSULTACJI SPOŁECZNYCH

30 maja 2023 roku o godz. 16:00 w Powiatowym Międzyszkolnym Ośrodku Sportowym w Zduńskiej Woli  przy ul. Dolnej 41 odbyło się spotkanie konsultacyjne, którego przedmiotem była koncepcja budowy dróg na osiedlu Jana Pawła II w Zduńskiej Woli. W spotkaniu wzięli udział: mieszkańcy projektowanych ulic (43 osoby), Komisja konsultacyjna (Paweł Szewczyk, Piotr Borkiewicz, Wioleta Nalbert - Kos, Edyta Michalak, Paweł Sternik, Krzysztof Sylla) oraz projektanci – Jacek Staniek i Weronika Skoczylas.

Z uwagi na duże zaangażowanie i uwagi dotyczące koncepcji podczas spotkania Przewodniczący Komisji umożliwił mieszkańcom wniesienie uwag za pośrednictwem poczty elektronicznej.  Mieszkańcy mogli zgłaszać uwagi wnioski do dnia 07.06.2023r. włącznie. W tym terminie zgłoszono następujące wnioski:

  1. Przesunięcia zjazdów – wszystkie wnioski dotyczące przesunięcia zjazdów zostaną uwzględnione, zgodnie z wytycznymi mieszkańców.
  2. Dodatkowej zjazdy na działkę – wszystkie zjazdy do działek, które zostały pominięte, zostaną doprojektowane.
  3. Obniżenie krawężników przy posesji, gdzie są prowadzone działalności gospodarcze – w miejscach, gdzie jest to możliwe zostanie obniżony krawężnik i utwardzony  teren tłuczniem, w celu powstania częściowej zatoki parkingowej.
  4. Zaniechanie realizacji połączenia ul. Dojazd z ul. Ks. Prof. Józefa Tischnera w zakresie jezdni, a pozostawienie połączenia ścieżki pieszo-rowerowej – Miasto buduje sieć ulic, której część stanowią wymienione ulice, w celu połączenia dróg w całym mieście.
  5. Ustanowienie skrzyżowań równorzędnych dla całego osiedla Jana Pawła II, a w szczególności dla ul. Ks. Prof. Józefa Tischnera i ul. Ks. Jerzego Popiełuszki, z oznakowaniem znakami drogowymi A-5 „skrzyżowanie dróg” – wniosek zostanie przeanalizowany na etapie projektu organizacji ruchu.
  6. Wybudowanie wyniesionego skrzyżowania dla ul. Ks. Prof. Józefa Tischnera i ks. Jerzego Popiełuszki – wyniesienie zostanie uwzględnione w projekcie.
  7. Wybudowanie wyniesionego przejścia dla ścieżki pieszo – rowerowej na wysokości działki 48/2 obręb 13 – wyniesienie zostanie uwzględnione w projekcie.
  8. Ustawienie na obu krańcach ul. Ks. Prof. Józefa Tischnera i ul. Ks. Jerzego Popiełuszki znaku B-43 „strefa ograniczonej prędkości” z prędkością maksymalną do 30 km/h – Miasto proponuje na całym osiedlu zastosować znak B-43 „strefa ograniczonej prędkości – tempo 30”.
  9. Przeniesienie ciągu pieszo-rowerowego na odcinku od skrzyżowania ulicy Ks. Prof. Józefa Tischnera i ul. Ks. Jerzego Popiełuszki do skrzyżowania ulicy . Ks. Jerzego Popiełuszki i ul. kardynała  Stefana Wyszyńskiego na drugą stronę jezdni – proponujemy częściowe przeniesienie ciągu pieszo-rowerowego na drugą stronę, tj. od  ul. kardynała Stefana Wyszyńskiego do miejsca, gdzie znajduje się ciąg pieszo-rowerowy biegnący od ulicy Paprockiej, na pozostałej części pozostanie w obecnym miejscu. 
  10. Wprowadzenie strefy zamieszkania – Miasto proponuje na całym osiedlu zastosować znak B-43 „strefa ograniczonej prędkości – tempo 30”, spowalniający ruch na wszystkich drogach, ponadto nastąpi segregacja ruchu poprzez ciągi piesze oraz ścieżki pieszo-rowerowe, które zapewniają bezpieczeństwo pieszych i rowerzystów.
  11. Zamontowanie progów zwalniających w newralgicznych punktach – zostanie wyniesionych kilka skrzyżowań oraz niektóre przejścia piesze, pieszo-rowerowe, skutecznie spowalniające ruch na drogach.
  12. Wprowadzenie ruchu jednokierunkowego na ulicach wjazdowych lub wyjazdowych z osiedla – Na terenie osiedla obowiązuje miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego, który nakazuje szerokość jezdni 6m na całym osiedlu, przy takich parametrach dróg, wprowadzanie ruchu jednokierunkowego jest bezzasadna, ponadto jezdnia jednokierunkowa zwiększa natężenie ruchu na innych ulicach.
  13. Wyniesienie skrzyżowania ul. Dojazd z ul. ulicy Ks. Prof. Józefa Tischnera i wprowadzenie skrzyżowania równorzędnego oraz ograniczenie prędkości – skrzyżowanie zostanie wyniesione, ponadto Miasto proponuje na całym osiedlu zastosować znak B-43 „strefa ograniczonej prędkości – tempo 30”, spowalniający ruch na wszystkich drogach.
  14. Pozostawienie ścieżki na ul. Ks. Jerzego Popiełuszki w zaproponowanym rozwiązaniu - proponujemy częściowe przeniesienie ciągu pieszo-rowerowego na drugą stronę, tj. od ul. Kardynała Stefana Wyszyńskiego do miejsca, gdzie znajduje się ciąg pieszo-rowerowy biegnący od ulicy Paprockiej, na pozostałej części pozostanie w obecnym miejscu. 
  15. Zamontowanie barierki naprzeciwko wejścia do szkoły przy ul. Ks. Prof. Józefa Tischnera – propozycja zostanie przyjęta.
  16. Przesunięcie ze środka  latarni na ścieżkach pieszo - rowerowych – na etapie koncepcji projektant zaproponował przebieg jezdni, chodników oraz ciągów pieszo-rowerowych, w projekcie ostatecznych usunie wszystkie powstające kolizje, w tym przesunięcie lamp oświetleniowych. 
  17. Zastosowanie znaku uwaga dziecina ul. Popiełuszki - wniosek zostanie przeanalizowany na etapie projektu organizacji ruchu.
  18. Rezygnacja z wycinki drzew na skrzyżowaniu przy drodze wewnętrznej z ul. Wyszyńskiego – Miasto planuje do wycinki tylko drzewa kolidujące z planowaną inwestycją, na tym skrzyżowaniu zostanie zachowane jedno drzewo, drugie koliduje z przejściem dla pieszych i przejazdem dla rowerów, dlatego jest przeznaczone do wycinki.

Konsultacje społeczne przeprowadzone były na podstawie art. 5a ust. 1 i art. 30 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2021 r. poz. 1372 i 1834) oraz § 10 załącznika do uchwały nr V/35/11 Rady Miasta Zduńska Wola z dnia 27 stycznia 2011 r. w sprawie określenia zasad i trybu przeprowadzania konsultacji społecznych (Dz. Urz. Woj. Łódzkiego Nr 70, poz. 617 i 618) oraz w związku z zarządzeniem nr 147/23 z dnia 8 maja 2023 r. oraz zarządzeniem 152/23 z dnia 12 maja 2023 r. Prezydenta Miasta Zduńska Wola w sprawie uruchomienia procesu konsultacji społecznych dotyczących koncepcji budowy dróg na osiedlu Jana Pawła II w Zduńskiej Woli.


Zduńska Wola, 9 maja 2023 r.

OGŁOSZENIE

Prezydent Miasta Zduńska Wola (inicjator konsultacji) zaprasza mieszkańców osiedla Jana Pawła II w Zduńskiej Woli do uczestnictwa w konsultacjach społecznych, których przedmiotem jest koncepcja budowy dróg na osiedlu Jana Pawła II w Zduńskiej Woli, zwana dalej „Dokumentacją”.

Konsultacje społeczne przeprowadzone będą na podstawie art. 5a ust. 1 i art. 30 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2023 r. poz. 40 i 572), § 10 załącznika do uchwały nr V/35/11 Rady Miasta Zduńska Wola z dnia 27 stycznia 2011 r. w sprawie określenia zasad i trybu przeprowadzania konsultacji społecznych (Dz. Urz. Woj. Łódzkiego Nr 70, poz. 617 i 618) oraz w związku z zarządzeniem nr 147/23 Prezydenta Miasta Zduńska Wola z dnia 8 maja 2023 r. w sprawie uruchomienia procesu konsultacji społecznych dotyczących koncepcji budowy dróg na osiedlu Jana Pawła II w Zduńskiej Woli, zmienionym zarządzeniem nr 152/23 Prezydenta Miasta Zduńska Wola z dnia 12 maja 2023 r.

Konsultacje dotyczą osób mieszkających na osiedlu Jana Pawła II w Zduńskiej Woli, zwanych dalej „Mieszkańcami”.

Celem konsultacji jest pozyskanie opinii Mieszkańców na temat Koncepcji oraz dyskusja na temat proponowanych rozwiązań.

Konsultacje odbędą się w formie otwartego spotkania z Mieszkańcami, które odbędzie się w dniu 30 maja 2023 roku o godz. 16:00 w Powiatowym Międzyszkolnym Ośrodku Sportowym w Zduńskiej Woli przy ul. Dolnej 41, planowane zakończenie spotkania o godz. 17.00.

Konsultacje przeprowadzi Komisja Konsultacyjna w składzie:

1) Paweł Szewczyk - przewodniczący Komisji;
2) Piotr Borkiewicz - zastępca przewodniczącego Komisji;
3) Wioleta Nalbert - Kos - sekretarz Komisji;
4) Edyta Michalak - członek Komisji;
5) Paweł Sternik - członek Komisji;
6) Krzysztof Sylla - członek Komisji,

przy udziale Wykonawcy dokumentacji projektowej opracowanej na przedmiotowe zadanie.

Porządek spotkania:

  1. Otwarcie spotkania.
  2. Zaprezentowanie opracowanej przez projektanta Koncepcji.
  3. Dyskusja na temat zaproponowanych w Koncepcji rozwiązań technicznych.
  4. Zamknięcie spotkania.

Załączniki

Powiadom znajomego