W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Zezwolenia jednorazowe na sprzedaż napojów alkoholowych

Wersja strony w formacie XML
Szczegóły
Kategoria sprawy alkohol
Komórka odpowiedzialna Biuro Edukacji, Sportu i Spraw Społecznych

I. Podstawa prawna:

  • Ustawa z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi,
  • Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego,
  • Uchwała nr LVIII/640/18 Rady Miasta Zduńska Wola z dnia 25 maja 2018 r. w sprawie ustalenia zasad usytuowania miejsc sprzedaży i podawania napojów alkoholowych na terenie miasta Zduńska Wola  zmieniona uchwałą nr XLVIII/785/22 Rady Miasta Zduńska Wola z dnia 24 marca 2022 r.
  • Uchwała nr LVIII/639/18 Rady Miasta Zduńska Wola z dnia 25 maja 2018 r. w sprawie ustalenia maksymalnej liczby zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych na terenie miasta Zduńska Wola.

II. W którym biurze można załatwić sprawę ?

Wniosek należy złożyć w Biurze Edukacji i Spraw Społecznych Dział Zdrowia i Polityki Społecznej

Sprawy merytorycznie załatwia:
Biuro Edukacji i Spraw Społecznych Dział Zdrowia i Polityki Społecznej
Budynek nr 4, I piętro, pok. 413
Telefon kontaktowy: 43 825-02-62 lub 43 825-02-00 wew. 262
e-mail: m.nowinska@zdunskawola.pl

III. Jakie dokumenty należy dostarczyć ?

Wypełniony wniosek o wydanie jednorazowego zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych przeznaczonych do spożycia w miejscu sprzedaży

Załączniki:

  • kserokopię posiadanego zezwolenia wraz z dowodem wpłaty za korzystanie z zezwolenia

  • szkic sytuacyjny (plan) miejsca imprezy z oznaczeniem wydzielonego miejsca sprzedaży i podawania napojów alkoholowych

  • opinia / zgoda organizatora imprez z aprobatą dla sprzedaży napojów alkoholowych

  • program imprezy
  • odpisy i wyciągi z dokumentów art. 76a - ustawy Kodeks postępowania administracyjnego
  • dowód uiszczenia opłaty skarbowej, jeżeli złożono dokument stwierdzający udzielenie pełnomocnictwa. Sprawy związane z uzyskaniem zezwolenia może załatwiać wnioskodawca lub jego pełnomocnik po przedłożeniu pełnomocnictwa.

IV. Opłata:

  • Opłata za korzystanie z jednorazowego zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych wynosi 1/12 opłaty rocznej.
    Opłata jest wnoszona na rachunek Urzędu Miasta Zduńska Wola przed wydaniem zezwolenia.

V. Termin załatwienia sprawy:

Do 14 dni. W przypadku konieczności uzupełnienia wniosku, termin biegnie od dnia wpływu uzupełnionego wniosku.

VI. Dodatkowe informacje:

  • Zezwolenie jednorazowe wydawane jest na okres do 2 dni.

VII. Co trzeba zrobić, aby załatwić sprawę ?

Złożyć wniosek wraz z załącznikami wymienionymi w pkt III. Po dokonaniu opłaty za korzystanie z zezwolenia przed jego wydaniem, zainteresowanemu zostanie wydane zezwolenie na sprzedaż napojów alkoholowych.

Odbiór zezwolenia odbywa się po okazaniu dowodu osobistego oraz dowodu uiszczenia opłaty za wydanie zezwolenia przez wnioskodawcę lub pełnomocnika ustanowionego notarialnie. Odbiór zezwolenia następuje w Biurze merytorycznie odpowiedzialnym za załatwienie sprawy.

VIII. Tryb odwoławczy:

Od decyzji organu zezwalającego przysługuje prawo wniesienia dwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Sieradzu w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia za pośrednictwem Prezydenta Miasta Zduńska Wola (odwołanie składa się w Kancelarii Urzędu Miasta Zduńska Wola).

Załączniki

Powiadom znajomego