W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Zezwolenie na wyprzedaż posiadanych, zinwentaryzowanych zapasów napojów alkoholowych

Wersja strony w formacie XML
Szczegóły
Kategoria sprawy alkohol
Komórka odpowiedzialna Biuro Edukacji, Sportu i Spraw Społecznych

Przedsiębiorcy, którym zezwolenie na sprzedaż napojów alkoholowych, wygasło z przyczyn:

  • likwidacji punktu sprzedaży
  • upływu terminu ważności zezwolenia
  • zmiany rodzaju działalności punktu sprzedaży
  • zmiany składu osobowego wspólników spółki cywilnej
  • niedopełnienia w terminach obowiązku: a) złożenia oświadczenia, o którym mowa w art. 111 ust. 4; lub b) dokonania opłaty w wysokości określonej w art. 111 ust. 2 i 5.

Prezydent Miasta Zduńska Wola, może wydać zezwolenie z określeniem terminu na wyprzedaż posiadanych zinwentaryzowanych zapasów napojów alkoholowych. Termin określony w takim zezwoleniu nie może być dłuższy niż 6 miesięcy od dnia wygaśnięcia zezwolenia.

I. Podstawa prawna:

  • Ustawa z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi,
  • Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego.
  • Uchwała nr LVIII/640/18 Rady Miasta Zduńska Wola z dnia 25 maja 2018 r. w sprawie ustalenia zasad usytuowania miejsc sprzedaży i podawania napojów alkoholowych na terenie miasta Zduńska Wola zmieniona uchwałą nr XLVIII/785/22 Rady Miasta Zduńska Wola z dnia 24 marca 2022 r.
  • Uchwała nr LVIII/639/18 Rady Miasta Zduńska Wola z dnia 25 maja 2018 r. w sprawie ustalenia maksymalnej liczby zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych na terenie miasta Zduńska Wola.

II. W którym biurze można załatwić sprawę ?

Wniosek należy złożyć w Biurze Edukacji i Spraw Społecznych Dział Zdrowia i Polityki Społecznej

Sprawy merytorycznie załatwia:
Biuro Edukacji i Spraw Społecznych Dział Zdrowia i Polityki Społecznej
Budynek nr 4, I piętro, pok. 413
Telefon kontaktowy: 43 825-02-62 lub 43 825-02-00 wew. 262
e-mail: m.nowinska@zdunskawola.pl

III. Jakie dokumenty należy dostarczyć ?

Zezwolenie na wyprzedaż zinwentaryzowanych zapasów napojów alkoholowych wydawane jest na pisemny wniosek przedsiębiorcy, który powinien zawierać:

  • imię i nazwisko, adres zamieszkania przedsiębiorcy,
  • siedziba i adres przedsiębiorcy,
  • informację o rodzaju zezwoleń jakie mają być wydane,
  • adres punktu, dla którego prowadzona jest wyprzedaż,
  • przedmiot działalności gospodarczej,
  • (numer w rejestrze przedsiębiorców w KRS oraz numer identyfikacji podatkowej (NIP),
  • wartość zinwentaryzowanych zapasów napojów alkoholowych w poszczególnych rodzajach napojów alkoholowych,
  • określony termin na jaki ma być wydane zezwolenie (z zastrzeżeniem nie przekroczenia terminu ustawowego),
  • dowód uiszczenia opłaty skarbowej, jeżeli złożono dokument stwierdzający udzielenie pełnomocnictwa. Sprawy związane z uzyskaniem zezwolenia może załatwiać wnioskodawca lub jego pełnomocnik po przedłożeniu odpowiedniego pełnomocnictwa.

IV. Opłata:

Za wydanie zezwolenia na wyprzedaż zinwentaryzowanych zapasów należy wnieść opłatę w wysokości:

  • 1,4 % wartości sprzedaży zinwentaryzowanych napojów zawierających do 4,5 % alkoholu oraz piwa,
  • 1,4 % wartości sprzedaży zinwentaryzowanych napojów zawierających powyżej 4,5 % do 18 % alkoholu (z wyjątkiem piwa),
  • 2,7 % wartości sprzedaży zinwentaryzowanych napojów zawierających powyżej 18 % alkoholu.

Opłata jest wnoszona na rachunek Urzędu Miasta Zduńska Wola.

V. Termin załatwienia sprawy:

  • Do 30 dni

VI. Dodatkowe informacje:

Zezwolenie na wyprzedaż posiadanych, zinwentaryzowanych zapasów napojów alkoholowych nie może być dłuższy niż 6 miesięcy od dnia wygaśnięcia zezwolenia.

VII. Co trzeba zrobić, aby załatwić sprawę ?

  • Złożyć wniosek wraz z załącznikami wymienionymi w pkt III. Po dokonaniu opłaty za korzystanie z zezwolenia przed jego wydaniem, zainteresowanemu zostanie wydane zezwolenie na sprzedaż napojów alkoholowych.
  • Odbiór zezwolenia odbywa się po okazaniu dowodu osobistego oraz dowodu uiszczenia opłaty za wydanie zezwolenia przez wnioskodawcę lub pełnomocnika ustanowionego notarialnie. Odbiór zezwolenia następuje w Biurze merytorycznie odpowiedzialnym za załatwienie sprawy.

VIII. Tryb odwoławczy:

Od decyzji organu zezwalającego przysługuje prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Sieradzu w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia za pośrednictwem Prezydenta Miasta Zduńska Wola (odwołanie składa się w Kancelarii Urzędu Miasta Zduńska Wola).

Powiadom znajomego