Oddawanie nieruchomości w trwały zarząd jednostkom organizacyjnym nie posiadającym osobowości prawnej
Wersja strony w formacie XMLKategoria sprawy | grunty |
---|---|
Komórka odpowiedzialna | Biuro Gospodarki Nieruchomościami |
I. Podstawa prawna:
II. W którym biurze można załatwić sprawę ?
Wniosek należy złożyć w Kancelarii Urzędu Miasta.
Sprawy merytorycznie załatwia:
Biuro Gospodarki Nieruchomościami
Budynek nr 4, I piętro, pok. 421
Telefon kontaktowy 43 825-02-00 wew. 212 lub 43 825-02-12
III. Jakie dokumenty należy dostarczyć ?
Pisemny wniosek o oddanie nieruchomości w trwały zarząd z określeniem celu, na jaki ma być wykorzystywana.
IV. Opłata:
1. Opłaty skarbowej nie pobiera się.
2. Opłaty z tytułu trwałego zarządu ustala się wg stawki procentowej od ceny nieruchomości ustalonej zgodnie z art. 67 ust. 3 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami. Wysokość stawek procentowych opłat rocznych z tytułu zarządu jest uzależniona od celu, na jaki nieruchomość została oddana i wynosi:
- za nieruchomości oddane na cele obronności i bezpieczeństwa państwa, w tym obrony przeciwpożarowej – 0,1% ceny,
- za nieruchomości oddane na cele mieszkaniowe, na realizację urządzeń infrastruktury technicznej i innych celów publicznych, działalność charytatywną, opiekuńczą, kulturalną, leczniczą, oświatową, naukową, badawczo-rozwojową, wychowawczą, sportową lub turystyczną, a także na siedziby organów władzy i administracji państwowej nie wymienionych w art. 60 ust. 1 – 0,3% ceny,
- za pozostałe nieruchomości – 1% ceny.
3. Nie pobiera się opłat rocznych za nieruchomości oddane w trwały zarząd pod drogi publiczne, parki, zieleńce, ogrody botaniczne, ogrody zoologiczne oraz rezerwaty przyrody.
4. Szkoły i placówki publiczne oraz organy prowadzące te szkoły i placówki są zwolnione z opłat z tytułu trwałego zarządu – art. 81 ustawy z dnia 07 września 1991 r. o systemie oświaty.
V. Termin załatwienia sprawy:
Do 3 miesięcy od daty zgromadzenia pełnej dokumentacji.
VI. Dodatkowe informacje:
W przypadku braku kompletu wymaganych dokumentów wnioskodawca zostanie wezwany do ich uzupełnienia i złożenia w Kancelarii Urzędu Miasta Zduńska Wola lub w Biurze prowadzącym sprawę.
VII. Co trzeba zrobić, aby załatwić sprawę ?
1. Złożyć wypełniony wniosek.
2. Sposób załatwienia sprawy:
- Decyzja administracyjna;
- Protokół zdawczo-odbiorczy.
VIII. Tryb odwoławczy:
Od Decyzji służy stronom prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Sieradzu za pośrednictwem Prezydenta Miasta Zduńska Wola, w terminie 14 dni od jej otrzymania.