Organizacja imprezy masowej
Wersja strony w formacie XMLKategoria sprawy | imprezy |
---|---|
Komórka odpowiedzialna | Biuro Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego |
I. Podstawy prawne:
- Ustawa z dnia 20 marca 2009 r. o bezpieczeństwie imprez masowych
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej
- Ustawa z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane
II. W którym biurze można załatwić sprawę ?
Wniosek należy złożyć w Kancelarii
Sprawy merytorycznie załatwia:
Biuro Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego
Budynek nr 3, I piętro, pok. 309
Telefon kontaktowy 43 825-02-00 wew. 243 lub 43 825-02-43
e-mail: d.linowiecki@zdunskawola.pl
III. Jakie dokumenty należy dostarczyć ?
Organizator imprezy masowej, nie później niż na 30 dni przed planowanym terminem jej rozpoczęcia występuje do organu z wnioskiem o wydanie zezwolenia na przeprowadzenie imprezy masowej.
Organizator do wniosku dołącza:
- graficzny plan obiektu (terenu), na którym ma być przeprowadzona impreza masowa, wraz z jego opisem, zawierający:
- oznaczenie dróg dojścia i rozchodzenia się osób uczestniczących w imprezie masowej, dróg ewakuacyjnych i dróg dojazdowych dla pojazdów służb ratowniczych i Policji
- oznaczenie punktów pomocy medycznej, punktów czerpalnych wody do celów przeciwpożarowych oraz punktów informacyjnych
- oznaczenie lokalizacji hydrantów przeciwpożarowych, zaworów, przyłączy wody, gazu i energii elektrycznej oraz innych elementów mających wpływ na bezpieczeństwo użytkowników obiektu lub terenu
- informacje o rozmieszczeniu służb porządkowych oraz służb informacyjnych, rozmieszczeniu osób uczestniczących w imprezie masowej i ewentualnym rozdzieleniu ich według sektorów oraz o rozmieszczeniu punktów gastronomicznych i sanitariatów;
- instrukcję postępowania w przypadku powstania pożaru lub innego miejscowego zagrożenia w miejscu i w czasie imprezy masowej, niezwłocznie, jednak nie później niż na 14 dni przed terminem rozpoczęcia imprezy masowej.
- terminarz rozgrywek meczów piłki nożnej lub terminarz innych imprez masowych – w przypadku imprez masowych organizowanych cyklicznie;
- informację o:
- liczbie miejsc dla osób na imprezie masowej,
- przewidywanych zagrożeniach bezpieczeństwa i porządku publicznego,
- liczbie, organizacji, oznakowaniu, wyposażeniu i sposobie rozmieszczenia służby porządkowej oraz służby informacyjnej;
- informację osobie wyznaczonej na kierownika do spraw bezpieczeństwa, w tym jego dane obejmujące: imię, nazwisko, numer PESEL, numer i datę wydania zaświadczenia o ukończeniu szkolenia dla kierowników do spraw bezpieczeństwa imprez masowych, a w przypadku imprezy masowej podwyższonego ryzyka dodatkowo numer wpisu na listę kwalifikowanych pracowników ochrony fizycznej;
- informację o sposobie zapewnienia identyfikacji osób biorących udział w imprezie masowej – w przypadku meczu piłki nożnej lub imprezy masowej podwyższonego ryzyka;
- informację o zainstalowanych urządzeniach rejestrujących obraz i dźwięk;
- harmonogram udostępnienia obiektu lub terenu uczestnikom imprezy masowej oraz harmonogram opuszczenia przez nich tego obiektu lub terenu, jeżeli regulamin imprezy przewiduje zmienną liczbę osób w czasie jej trwania;
- opinie, o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 20 marca 2009 r. o bezpieczeństwie imprez masowych, właściwego miejscowo komendanta powiatowego Policji i właściwego miejscowo komendanta powiatowego Państwowej Straży Pożarnej, dysponenta zespołów ratownictwa medycznego (na terenie województwa łódzkiego jest nim Wojewódzka Stacja Ratownictwa Medycznego w Łodzi) i państwowego inspektora sanitarnego, niezwłocznie, jednak nie później niż na 14 dni przed terminem rozpoczęcia imprezy masowej.
Organ może zażądać od organizatora dodatkowej dokumentacji w postaci:
- kopii aktualnych protokołów z kontroli, o których mowa w art. 62 ust. 1 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane;
- dokumentu poświadczającego spełnienie obowiązku zawarcia umowy ubezpieczenia, o którym mowa w art. 53 ust. 1 ustawy z dnia 20 marca 2009 r. o bezpieczeństwie imprez masowych..
IV. Opłata:
- Opłata skarbowa za wydanie zezwolenia wynosi 82,00 zł.
- Obowiązek zapłaty opłaty skarbowej z chwilą złożenia wniosku o wydanie zezwolenia.
- Opłatę skarbową należy wpłacić na rachunek bankowy Urzędu Miasta Zduńska Wola.
V. Termin załatwienia sprawy:
Organ wydaje zezwolenie albo odmawia jego wydania w terminie co najmniej 7 dni przed planowanym terminem przeprowadzenia imprezy masowej.
VI. Dodatkowe informacje
W przypadku braku kompletu wymaganych dokumentów wnioskodawca zostanie wezwany do ich uzupełnienia i złożenia w Kancelarii lub Biurze prowadzącym sprawę.
VII. Co trzeba zrobić, aby załatwić sprawę ?
Złożyć wypełniony wniosek z załącznikami.
VIII. Tryb odwoławczy:
Od decyzji organu, odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego, za pośrednictwem organu, który wydał decyzję. Samorządowe kolegium odwoławcze rozpatruje odwołanie w terminie 4 dni od dnia jego wniesienia.