W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Organizacja imprezy masowej

Wersja strony w formacie XML
Szczegóły
Kategoria sprawy imprezy
Komórka odpowiedzialna Biuro Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego

I. Podstawy prawne:

  • Ustawa z dnia 20 marca 2009 r. o bezpieczeństwie imprez masowych
  • Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej
  • Ustawa z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane

II. W którym biurze można załatwić sprawę ?

Wniosek należy złożyć w Kancelarii

Sprawy merytorycznie załatwia:
Biuro Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego
Budynek nr 3, I piętro, pok. 309
Telefon kontaktowy 43 825-02-00 wew. 243 lub 43 825-02-43

e-mail: d.linowiecki@zdunskawola.pl

III. Jakie dokumenty należy dostarczyć ?

Organizator imprezy masowej, nie później niż na 30 dni przed planowanym terminem jej rozpoczęcia występuje do organu z wnioskiem o wydanie zezwolenia na przeprowadzenie imprezy masowej.

Organizator do wniosku dołącza:

  1. graficzny plan obiektu (terenu), na którym ma być przeprowadzona impreza masowa, wraz z jego opisem, zawierający:
    1. oznaczenie dróg dojścia i rozchodzenia się osób uczestniczących w imprezie masowej, dróg ewakuacyjnych i dróg dojazdowych dla pojazdów służb ratowniczych i Policji
    2. oznaczenie punktów pomocy medycznej, punktów czerpalnych wody do picia i do celów przeciwpożarowych oraz punktów informacyjnych
    3. oznaczenie lokalizacji hydrantów przeciwpożarowych, zaworów, przyłączy wody, gazu i energii elektrycznej oraz innych elementów mających wpływ na bezpieczeństwo użytkowników obiektu lub terenu
    4. informacje o rozmieszczeniu służb porządkowych oraz służb informacyjnych, rozmieszczeniu osób uczestniczących w imprezie masowej i ewentualnym rozdzieleniu ich według sektorów oraz o rozmieszczeniu punktów gastronomicznych i sanitariatów;
  2. instrukcję postępowania w przypadku powstania pożaru lub innego miejscowego zagrożenia w miejscu i w czasie imprezy masowej, niezwłocznie, jednak nie później niż na 14 dni przed terminem rozpoczęcia imprezy masowej.
  3. terminarz rozgrywek meczów piłki nożnej lub terminarz innych imprez masowych – w przypadku imprez masowych organizowanych cyklicznie;
  4. informację o:
    1. liczbie miejsc dla osób na imprezie masowej,
    2. przewidywanych zagrożeniach bezpieczeństwa i porządku publicznego,
    3. liczbie, organizacji, oznakowaniu, wyposażeniu i sposobie rozmieszczenia służby porządkowej oraz służby informacyjnej;
  5. informację osobie wyznaczonej na kierownika do spraw bezpieczeństwa, w tym jego dane obejmujące: imię, nazwisko, numer PESEL, numer i datę wydania zaświadczenia o ukończeniu kursu dla kierowników do spraw bezpieczeństwa imprez masowych, a w przypadku imprezy masowej podwyższonego ryzyka dodatkowo numer i datę wydania licencji pracownika ochrony fizycznej drugiego stopnia;
  6. informację o sposobie zapewnienia identyfikacji osób biorących udział w imprezie masowej – w przypadku meczu piłki nożnej lub imprezy masowej podwyższonego ryzyka;
  7. informację o zainstalowanych urządzeniach rejestrujących obraz i dźwięk,
  8. opinie, o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt 2, Ustawa z dnia 20 marca 2009 r. o bezpieczeństwie imprez masowych  właściwego miejscowo komendanta powiatowego Policji i właściwego miejscowo komendanta powiatowego Państwowej Straży Pożarnej, dysponenta zespołów ratownictwa medycznego (na terenie województwa łódzkiego jest nim Wojewódzka Stacja Ratownictwa Medycznego w Łodzi) i państwowego inspektora sanitarnego, niezwłocznie, jednak nie później niż na 14 dni przed terminem rozpoczęcia imprezy masowej.
  9. Program i regulamin imprezy masowej, wraz z informacją o sposobie udostępnienia go uczestnikom imprezy masowej.
  10. Regulamin obiektu (terenu), wraz z informacją o sposobie udostępnienia go uczestnikom imprezy masowej.
  11. Pisemną instrukcję określającą zadania służby porządkowej oraz służby informacyjnej.
  12. Warunki łączności pomiędzy podmiotami biorącymi udział w zabezpieczeniu imprezy masowej.

Organ może zażądać od organizatora dodatkowej dokumentacji w postaci:

  1. kopii aktualnych protokołów z kontroli, o których mowa w art. 62 ust. 1 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane;
  2. dokumentu poświadczającego spełnienie obowiązku zawarcia umowy ubezpieczenia, o którym mowa w art. 53 ust. 1 ustawy z dnia 20 marca 2009 r. o bezpieczeństwie imprez masowych.

IV. Opłata:

  • Opłata skarbowa za wydanie zezwolenia wynosi 82,00 zł.
  • Obowiązek zapłaty opłaty skarbowej z chwilą złożenia wniosku o wydanie zezwolenia.
  • Opłatę skarbową należy wpłacić na rachunek bankowy Urzędu Miasta Zduńska Wola.

V. Termin załatwienia sprawy:

Organ wydaje zezwolenie albo odmawia jego wydania w terminie co najmniej 7 dni przed planowanym terminem przeprowadzenia imprezy masowej.

VI. Dodatkowe informacje

W przypadku braku kompletu wymaganych dokumentów wnioskodawca zostanie wezwany do ich uzupełnienia i złożenia w Kancelarii lub Biurze prowadzącym sprawę.

VII. Co trzeba zrobić, aby załatwić sprawę ?

Złożyć wypełniony wniosek z załącznikami.

VIII. Tryb odwoławczy:

Od decyzji organu, odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego, za pośrednictwem organu, który wydał decyzję. Samorządowe kolegium odwoławcze rozpatruje odwołanie w terminie 4 dni od dnia jego wniesienia.

Załączniki

Powiadom znajomego