Zaświadczenie o stanie cywilnym
Wersja strony w formacie XMLKategoria sprawy | małżeństwa, urodzenia, zgony, zmiana imion i nazwisk |
---|---|
Komórka odpowiedzialna | Urząd Stanu Cywilnego |
Tę sprawę możesz załatwić elektronicznie:
Załatw sprawę w sposób tradycyjny:
I. Podstawa prawna:
-
Art. 44 ust. 1 pkt 3 i Art. 44 ust. 4, Art. 49 ust. 1-3 i Art. 125 ust. 5 ustawy z dnia 28 listopada 2014 r. - Prawo o aktach stanu cywilnego
II. W którym biurze można załatwić sprawę ?
Sprawy merytorycznie załatwia:
Urząd Stanu Cywilnego
Budynek nr 1, parter, pok. 108
Telefon kontaktowy: 43 825-02-00 wew. 246 lub 43 825-02-46
e-mail: usc@zdunskawola.pl
III. Jakie dokumenty należy dostarczyć ?
W celu uzyskania zaświadczenia osoba, której akt dotyczy przedkłada w wybranym przez siebie USC:
- wniosek o wydanie zaświadczenia
- dokument tożsamości: dowód osobisty lub paszport,
- pisemne lub w formie dokumentu elektronicznego oświadczenie o nieistnieniu okoliczności mających wpływ na stan cywilny nieodzwierciedlonych w rejestrze stanu cywilnego, składane pod rygorem odpowiedzialności za złożenie fałszywego zeznania.
IV. Opłata:
Za wydanie zaświadczenia - 38 zł.
V. Termin załatwienia sprawy:
Niezwłocznie.
VI. Dodatkowe informacje:
- Zaświadczenie o stanie cywilnym wydawane jest wyłącznie osobie, której dotyczy.
Może zostać wydane, na wniosek złożony w formie dokumentu elektronicznego opatrzonego bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym przy pomocy ważnego kwalifikowanego certyfikatu. - Zaświadczenie jest ważne przez 6 miesięcy od daty jego sporządzenia.
VII. Co trzeba zrobić, aby załatwić sprawę ?
J.w.
VIII. Tryb odwoławczy:
W przypadku postanowienia o odmowie wydania zaświadczenia stronie przysługuje prawo wniesienia zażalenia do Wojewody Łódzkiego za pośrednictwem kierownika Urzędu Stanu Cywilnego w terminie 7 dni od dnia otrzymania postanowienia.