W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Sprostowanie oczywistego błędu pisarskiego w akcie stanu cywilnego

Wersja strony w formacie XML
Szczegóły
Kategoria sprawy małżeństwa, urodzenia, zgony, zmiana imion i nazwisk
Komórka odpowiedzialna Urząd Stanu Cywilnego

I. Podstawa prawna:

  • Art. 24 i 35 ustawy z dnia 28 listopada 2014 r. Prawo o aktach stanu cywilnego

II. W którym biurze można załatwić sprawę ?

Sprawy merytorycznie załatwia:
Urząd Stanu Cywilnego
Budynek nr 1, parter, pokój 108
Telefon kontaktowy: 43 825-02-00 wew. 246 lub 43 825-02-46
e-mail: usc@zdunskawola.pl

III. Jakie dokumenty należy dostarczyć ?

  1. Wniosek o sprostowanie aktu urodzenia
  2. Wniosek o sprostowanie aktu małżeństwa
  3. Wniosek o sprostowanie aktu zgonu
  4. Dokument tożsamości strony: dowód osobisty lub paszport.

IV. Opłata:

Opłata skarbowa za odpis zupełny aktu stanu cywilnego wydany w wyniku sprostowania dokonanego na wniosek - 39,00 zł.
Wpłata na konto Urzędu Miasta Zduńska Wola.

V. Termin załatwienia sprawy:

Niezwłocznie. Sprawy, które wymagają przeprowadzenia postępowania wyjaśniającego do miesiąca, a sprawy szczególnie skomplikowane do dwóch miesięcy.

VI. Dodatkowe informacje:

  • Akt stanu cywilnego, który zawiera dane niezgodne z danymi zawartymi w aktach zbiorowych rejestracji stanu cywilnego lub z innymi aktami stanu cywilnego, o ile stwierdzają one zdarzenie wcześniejsze i dotyczą tej samej osoby lub jej wstępnych, albo z zagranicznymi dokumentami stanu cywilnego, podlega sprostowaniu przez kierownika urzędu stanu cywilnego, który go sporządził.
  • Sprostowania aktu stanu cywilnego dokonuje się z urzędu, na wniosek osoby, której ten akt dotyczy, lub jej przedstawiciela ustawowego, na wniosek osoby mającej w tym interes prawny lub prokuratora, w formie czynności materialno-technicznej.
  • Jeżeli sprostowania aktu stanu cywilnego dokonuje się z urzędu lub na wniosek innej osoby niż ta, której akt dotyczy lub jej przedstawiciela ustawowego, kierownik urzędu stanu cywilnego powiadamia tę osobę o zamiarze sprostowania lub o złożeniu wniosku o sprostowanie aktu stanu cywilnego.
  • Jeżeli sprostowania aktu małżeństwa dokonuje się na wniosek jednego z małżonków, kierownik urzędu stanu cywilnego powiadamia o złożeniu wniosku drugiego małżonka.

VII. Co trzeba zrobić, aby załatwić sprawę ?

Osoba zainteresowana składa wniosek u kierownika USC, który przechowuje akt podlegający sprostowaniu.

VIII. Tryb odwoławczy:

Od wydanej decyzji odmownej służy stronie odwołanie do Wojewody Łódzkiego za pośrednictwem Kierownika Urzędu Stanu Cywilnego w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia (art. 127 § 1 i 2 oraz art. 129 § 1 i 2 Kodeksu postępowania administracyjnego).

Załączniki

Powiadom znajomego