Zameldowanie w drodze decyzji administracyjnej
Wersja strony w formacie XMLKategoria sprawy | ewidencja ludności, meldunek |
---|---|
Komórka odpowiedzialna | Biuro Ewidencji i Dowodów Osobistych |
I. Podstawa prawna:
-
ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności ,
-
wyrok Trybunału Konstytucyjnego z dnia 27.05.2002r. sygn. akt K. 20/01 ,
-
ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej ,
-
ustawa z dnia 14.06.1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego
II. W którym biurze można załatwić sprawę ?
Wniosek należy złożyć w Kancelarii
Sprawy merytorycznie załatwia:
Biuro Ewidencji i Dowodów Osobistych
Budynek nr 1, pok. 110
Tel. 43 825-02-00 wew. 235 lub 236 oraz 43 825-02-35 lub 43 825-02-36
e-mail: a.danielewicz@zdunskawola.pl
III. Jakie dokumenty należy dostarczyć ?
Podanie z umotywowanym wyjaśnieniem, dlaczego wnioskodawca nie mógł tego obowiązku dokonać, w trybie rejestracyjnym.
-
wypełniony formularz (druk) meldunkowy
IV. Opłata:
-
Opłata skarbowa za wydanie decyzji wynosi 10 zł, wpłata na konto Urzędu Miasta lub bezgotówkowo na miejscu.
V. Termin załatwienia sprawy:
Załatwienie sprawy - wydanie decyzji administracyjnej - następuje w terminie do 2 miesięcy od daty złożenia wymaganych dokumentów.
VI. Dodatkowe informacje:
Brak
VII. Co trzeba zrobić, aby załatwić sprawę ?
Po złożeniu podania przeprowadza się szczegółowe postępowanie wyjaśniające, polegające m.in. na przesłuchaniu stron i świadków wskazanych przez strony lub wezwanych z urzędu, ustaleniach dokonanych przez organy Policji, przeprowadzeniu rozprawy administracyjnej, wizji lokalnych.
VIII. Tryb odwoławczy:
Od decyzji przysługuje stronom prawo złożenia odwołania do Wojewody Łódzkiego w Łodzi, w terminie 14 dni od daty jej doręczenia, za pośrednictwem Prezydenta Miasta Zduńska Wola.
Odwołanie wolne od opłaty skarbowej.