W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Deklaracja na podatek od nieruchomości

Wersja strony w formacie XML
Szczegóły
Kategoria sprawy podatki i opłaty lokalne
Komórka odpowiedzialna Biuro Dochodów

Tę sprawę możesz załatwić elektronicznie poprzez ePUAP:


Załatw sprawę w sposób tradycyjny:

I. Podstawa prawna:

  • Ustawa z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych
  • Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa
  • Uchwała Nr LXXVI/1090/23 Rady Miasta Zduńska Wola z dnia 23 listopada 2023 r. w sprawie wysokości stawek podatku od nieruchomości.

II. W którym biurze można załatwić sprawę ?

Wniosek należy złożyć w Biurze Dochodów

Sprawy merytorycznie załatwia:
Biuro Dochodów
Budynek nr 4, parter, pok. 402
Telefony: 43 825-02-55 lub 43 825-02-00 wew. 255

e-mail: m.mielczarkowska@zdunskawola.pl

III. Jakie dokumenty należy dostarczyć ?

  • Deklarację na podatek od nieruchomości (druk DN-1) wraz z załącznikami:
    • Dane o przedmiotach opodatkowania podlegających opodatkowaniu (druk ZDN-1)

    • Dane o przedmiotach opodatkowania zwolnionych z opodatkowania (druk ZDN-2) - jeżeli dotyczy

IV. Opłata:

Podatnik ma obowiązek wpłacać obliczony w deklaracji podatek od nieruchomości – bez wezwania - w ratach proporcjonalnych do czasu trwania obowiązku podatkowego, w terminie do 15 każdego miesiąca, a za miesiąc styczeń do 31 stycznia na rachunek Miasta Zduńska Wola .

V. Termin załatwienia sprawy:

Niezwłocznie po złożeniu pełnej dokumentacji.

VI. Dodatkowe informacje:

W przypadku braków formalnych lub merytorycznych w złożonej Deklaracji, braku odpowiednich załączników, Podatnik zostanie wezwany w celu złożenia prawidłowo wypełnionej Deklaracji wraz z załącznikami.

VII. Co trzeba zrobić, aby załatwić sprawę ?

Złożyć prawidłowo wypełnioną Deklarację wraz z wymaganymi załącznikami.

Deklaracje mogą być przesyłane z wykorzystaniem elektronicznej platformy usług administracji publicznej (ePUAP).

VIII. Tryb odwoławczy:

Brak

Uwagi:

Termin składania:
do dnia 31 stycznia każdego roku podatkowego lub w terminie 14 dni od zaistnienia okoliczności mających wpływ na powstanie (wygaśnięcie) obowiązku podatkowego, lub wysokość opodatkowania

Załączniki

Powiadom znajomego