W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Wydanie decyzji o uldze w spłacie zobowiązań podatkowych (dla osób prawnych i osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą)

Wersja strony w formacie XML
Szczegóły
Kategoria sprawy podatki i opłaty lokalne
Komórka odpowiedzialna Biuro Dochodów

I. Podstawa prawna:

  • Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa

II. W którym biurze można załatwić sprawę ?

Wniosek należy złożyć w Biurze Dochodów

Sprawy merytorycznie załatwia:
Biuro Dochodów
Budynek nr 4, parter, pok. 405
Telefony: 43 825-02-95 lub 43 825 02 00 wew. 295

e-mail: m.mielczarkowska@zdunskawola.pl

III. Jakie dokumenty należy dostarczyć ?

  1. Wniosek o umorzenie zaległości podatkowej/odsetek (WND04).

  2. Wniosek o odroczenie terminu płatności podatku/ zaległości podatkowej wraz z odsetkami/odsetek (WND02).

  3. Wniosek o rozłożenie na raty zapłaty podatku/ zaległości podatkowej wraz z odsetkami za zwłokę/odsetek (WND03).

  4. Dokumenty określające sytuację materialną:

  • Sprawozdanie finansowe (np. F-01, RB-30)

  • Bilans

  • Rachunek strat i zysków

  • w przypadku ubiegania się o pomoc de minimis:

    • wszystkich zaświadczeń o pomocy de minimis, jakie otrzymał w roku, w którym ubiega się o pomoc, oraz w ciągu 2 poprzedzających go lat, albo oświadczenia o wielkości pomocy de minimis otrzymanej w tym okresie, albo oświadczenia o nieotrzymaniu takiej pomocy w tym okresie,
    • informacji przestawianych przez podmiot ubiegający się o pomoc de minimis określonych Rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 29 marca 2010r.
  • w przypadku ubiegania się o pomoc inną niż pomoc de minimis informacji przedstawianych przez podmiot ubiegający się o pomoc inną niż pomoc de minimis lub pomoc de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie określonych Rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 29 marca 2010r.
  • inne: uzasadniające wniosek lub na żądanie organu podatkowego w trakcie prowadzenia postępowania podatkowego

Dokumenty winny być aktualne.

IV. Opłata:

Brak

V. Termin załatwienia sprawy:

1 miesiąc, a sprawa szczególnie skomplikowana nie później niż w ciągu 2 miesięcy

VI. Dodatkowe informacje:

  1. W przypadku niezałatwienia sprawy we właściwym terminie organ podatkowy zawiadamia o tym stronę podając przyczyny niedotrzymania terminu i wyznacza nowy termin załatwienia sprawy.

  2. W przypadku braku kompletu wymaganych dokumentów wnioskodawca zostanie wezwany do ich uzupełnienia.

VII. Co trzeba zrobić, aby załatwić sprawę ?

  1. Złożyć wypełniony wniosek wraz z wymaganymi dokumentami w Kancelarii Urzędu Miasta.

  2. Po rozpatrzeniu wniosku decyzja zostanie przesłana na adres podatnika za zwrotnym potwierdzeniem odbioru.

VIII. Tryb odwoławczy:

Od decyzji służy prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Sieradzu za pośrednictwem Prezydenta Miasta Zduńska Wola w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji stronie.

Uwagi:

Wniosek zależy od ulgi z jakiej chce podatnik skorzystać

Załączniki

Powiadom znajomego