Wydanie decyzji o uldze w spłacie zobowiązań podatkowych (dla osób prawnych i osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą)
Wersja strony w formacie XMLKategoria sprawy | podatki i opłaty lokalne |
---|---|
Komórka odpowiedzialna | Biuro Dochodów |
I. Podstawa prawna:
-
Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa
II. W którym biurze można załatwić sprawę ?
Wniosek należy złożyć w Biurze Dochodów
Sprawy merytorycznie załatwia:
Biuro Dochodów
Budynek nr 4, parter, pok. 405
Telefony: 43 825-02-95 lub 43 825 02 00 wew. 295
e-mail: m.mielczarkowska@zdunskawola.pl
III. Jakie dokumenty należy dostarczyć ?
-
Wniosek o umorzenie zaległości podatkowej/odsetek (WND04).
-
Wniosek o odroczenie terminu płatności podatku/ zaległości podatkowej wraz z odsetkami/odsetek (WND02).
-
Wniosek o rozłożenie na raty zapłaty podatku/ zaległości podatkowej wraz z odsetkami za zwłokę/odsetek (WND03).
-
Dokumenty określające sytuację materialną:
-
Sprawozdanie finansowe (np. F-01, RB-30)
-
Bilans
-
Rachunek strat i zysków
-
w przypadku ubiegania się o pomoc de minimis:
- wszystkich zaświadczeń o pomocy de minimis, jakie otrzymał w roku, w którym ubiega się o pomoc, oraz w ciągu 2 poprzedzających go lat, albo oświadczenia o wielkości pomocy de minimis otrzymanej w tym okresie, albo oświadczenia o nieotrzymaniu takiej pomocy w tym okresie,
- informacji przestawianych przez podmiot ubiegający się o pomoc de minimis określonych Rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 29 marca 2010r.
- w przypadku ubiegania się o pomoc inną niż pomoc de minimis informacji przedstawianych przez podmiot ubiegający się o pomoc inną niż pomoc de minimis lub pomoc de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie określonych Rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 29 marca 2010r.
-
inne: uzasadniające wniosek lub na żądanie organu podatkowego w trakcie prowadzenia postępowania podatkowego
Dokumenty winny być aktualne.
IV. Opłata:
Brak
V. Termin załatwienia sprawy:
1 miesiąc, a sprawa szczególnie skomplikowana nie później niż w ciągu 2 miesięcy
VI. Dodatkowe informacje:
-
W przypadku niezałatwienia sprawy we właściwym terminie organ podatkowy zawiadamia o tym stronę podając przyczyny niedotrzymania terminu i wyznacza nowy termin załatwienia sprawy.
-
W przypadku braku kompletu wymaganych dokumentów wnioskodawca zostanie wezwany do ich uzupełnienia.
VII. Co trzeba zrobić, aby załatwić sprawę ?
-
Złożyć wypełniony wniosek wraz z wymaganymi dokumentami w Kancelarii Urzędu Miasta.
-
Po rozpatrzeniu wniosku decyzja zostanie przesłana na adres podatnika za zwrotnym potwierdzeniem odbioru.
VIII. Tryb odwoławczy:
Od decyzji służy prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Sieradzu za pośrednictwem Prezydenta Miasta Zduńska Wola w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji stronie.
Uwagi:
Wniosek zależy od ulgi z jakiej chce podatnik skorzystać