Deklaracja na podatek od środków transportowych
Wersja strony w formacie XMLKategoria sprawy | podatki i opłaty lokalne |
---|---|
Komórka odpowiedzialna | Biuro Dochodów |
Tę sprawę możesz załatwić elektronicznie poprzez ePUAP:
Załatw sprawę w sposób tradycyjny:
I. Podstawa prawna:
-
Ustawa z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych
-
Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa
- Uchwała nr LXXVI/1091/23 Rady Miasta Zduńska Wola z dnia 23 listopada 2023 r. w sprawie stawek podatku od środków transportowych.
II. W którym biurze można załatwić sprawę ?
Wniosek należy złożyć w Biurze Dochodów
Sprawy merytorycznie załatwia:
Biuro Dochodów
Budynek nr 4, parter, pok. 402
Telefon: 43 825-02-55 lub 43 825-02-00 wew. 255
e-mail: m.mielczarkowska@zdunskawola.pl
III. Jakie dokumenty należy dostarczyć ?
Deklarację na podatek od środków transportowych - DT-1
wraz z załącznikami:
-
Załącznik do deklaracji - DT-1A
(1 załącznik dotyczy 3 środków transportowych)
IV. Opłata:
Podatek od środków transportowych jest płatny w dwóch ratach proporcjonalnie do czasu trwania obowiązku podatkowego, w terminie do 15 lutego i do dnia 15 września każdego roku.
Jeżeli obowiązek podatkowy powstał :
-
po dniu 1 lutego, a przed dniem 1 września danego roku, podatek jest płatny w dwóch ratach proporcjonalnie do czasu trwania obowiązku podatkowego w terminie:
-
w ciągu 14 dni od dnia powstania obowiązku podatkowego – I rata
-
do dnia 15 września danego roku – II rata
-
-
od dnia 1 września danego roku , podatek jest płatny jednorazowo w terminie 14 dni od dnia powstania obowiązku podatkowego.
Podatek jest płatny na rachunek Miasta Zduńska Wola.
V. Termin załatwienia sprawy:
Niezwłocznie po złożeniu pełnej dokumentacji.
VI. Dodatkowe informacje:
W przypadku braków formalnych lub merytorycznych w złożonej Deklaracji, braku odpowiednich załączników, Podatnik zostanie wezwany w celu złożenia prawidłowo wypełnionej Deklaracji wraz z załącznikami.
VII. Co trzeba zrobić, aby załatwić sprawę ?
Złożyć prawidłowo wypełnioną Deklarację wraz z wymaganymi załącznikami.
Deklaracje mogą być przesyłane z wykorzystaniem elektronicznej platformy usług administracji publicznej (ePUAP).
VIII. Tryb odwoławczy:
Brak
Uwagi:
Termin składania: do dnia 15 lutego każdego roku podatkowego lub w terminie 14 dni od zaistnienia okoliczności mających wpływ na powstanie (wygaśnięcie) obowiązku podatkowego, lub zmiany miejsca zamieszkania bądź siedziby.