W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Deklaracja na podatek od środków transportowych

Wersja strony w formacie XML
Szczegóły
Kategoria sprawy podatki i opłaty lokalne
Komórka odpowiedzialna Biuro Dochodów

Tę sprawę możesz załatwić elektronicznie poprzez ePUAP:


Załatw sprawę w sposób tradycyjny:

I. Podstawa prawna:

  • Ustawa z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych
  • Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa
  • Uchwała nr LXXVI/1091/23 Rady Miasta Zduńska Wola z dnia 23 listopada 2023 r. w sprawie stawek podatku od środków transportowych.

II. W którym biurze można załatwić sprawę ?

Wniosek należy złożyć w Biurze Dochodów

Sprawy merytorycznie załatwia:
Biuro Dochodów
Budynek nr 4, parter, pok. 402
Telefon: 43 825-02-55 lub 43 825-02-00 wew. 255

e-mail: m.mielczarkowska@zdunskawola.pl

III. Jakie dokumenty należy dostarczyć ?

Deklarację na podatek od środków transportowych - DT-1
wraz z załącznikami:

  • Załącznik do deklaracji - DT-1A
    (1 załącznik dotyczy 3 środków transportowych)

IV. Opłata:

Podatek od środków transportowych jest płatny w dwóch ratach proporcjonalnie do czasu trwania obowiązku podatkowego, w terminie do 15 lutego i do dnia 15 września każdego roku.

Jeżeli obowiązek podatkowy powstał :

  1. po dniu 1 lutego, a przed dniem 1 września danego roku, podatek jest płatny w dwóch ratach proporcjonalnie do czasu trwania obowiązku podatkowego w terminie:

    1. w ciągu 14 dni od dnia powstania obowiązku podatkowego – I rata

    2. do dnia 15 września danego roku – II rata

  2. od dnia 1 września danego roku , podatek jest płatny jednorazowo w terminie 14 dni od dnia powstania obowiązku podatkowego.

Podatek jest płatny na rachunek Miasta Zduńska Wola.

V. Termin załatwienia sprawy:

Niezwłocznie po złożeniu pełnej dokumentacji.

VI. Dodatkowe informacje:

W przypadku braków formalnych lub merytorycznych w złożonej Deklaracji, braku odpowiednich załączników, Podatnik zostanie wezwany w celu złożenia prawidłowo wypełnionej Deklaracji wraz z załącznikami.

VII. Co trzeba zrobić, aby załatwić sprawę ?

Złożyć prawidłowo wypełnioną Deklarację wraz z wymaganymi załącznikami.

Deklaracje mogą być przesyłane z wykorzystaniem elektronicznej platformy usług administracji publicznej (ePUAP).

VIII. Tryb odwoławczy:

Brak

Uwagi:

Termin składania: do dnia 15 lutego każdego roku podatkowego lub w terminie 14 dni od zaistnienia okoliczności mających wpływ na powstanie (wygaśnięcie) obowiązku podatkowego, lub zmiany miejsca zamieszkania bądź siedziby.

Załączniki

Powiadom znajomego