Złożenie informacji o nieruchomościach i obiektach budowlanych
Wersja strony w formacie XMLKategoria sprawy | podatki i opłaty lokalne |
---|---|
Komórka odpowiedzialna | Biuro Dochodów |
Tę sprawę możesz załatwić elektronicznie poprzez ePUAP:
Załatw sprawę w sposób tradycyjny:
I. Podstawa prawna:
- Ustawa z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych
- Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa
- Uchwała Nr XLXXVI/1090/23 Rady Miasta Zduńska Wola z dnia 23 listopada 2023 r. w sprawie wysokości stawek podatku od nieruchomości.
II. W którym biurze można załatwić sprawę ?
Wniosek należy złożyć w Biurze Dochodów
Sprawy merytorycznie załatwia:
Biuro Dochodów
Budynek nr 4, parter, pok. 402
Telefony: 43 825-02-57 lub 43 825-02-00 wew. 257
e-mail: m.mielczarkowska@zdunskawola.pl
III. Jakie dokumenty należy dostarczyć ?
- Informację o nieruchomościach i obiektach budowlanych (druk IN-1)
wraz z załącznikami:- Dane o przedmiotach opodatkowania podlegających opodatkowaniu (druk ZIN-1)
- Dane o przedmiotach opodatkowania zwolnionych z opodatkowania (druk ZIN-2) – jeżeli dotyczy
- Dane pozostałych podatników (druk ZIN-3) – jeżeli dotyczy
IV. Opłata:
Podatek od nieruchomości ustala w drodze decyzji organ podatkowy. Podatek jest płatny w ratach proporcjonalnych do czasu trwania obowiązku podatkowego, w terminach: do dnia 15 marca, 15 maja, 15 września, 15 listopada roku podatkowego, a w przypadku gdy kwota podatku nie przekracza 100 zł, podatek jest płatny jednorazowo w terminie płatności pierwszej raty, tj do dnia 15 marca roku podatkowego, na rachunek wskazany w decyzji ustalającej wysokość zobowiązania lub na rachunek Miasta Zduńska Wola.
V. Termin załatwienia sprawy:
Wydanie decyzji przez Biuro Dochodów 1 miesiąc, a sprawa szczególnie skomplikowana nie później niż w ciągu 2 miesięcy
VI. Dodatkowe informacje:
W przypadku braków formalnych lub merytorycznych w złożonej Informacji, braku odpowiednich załączników, Podatnik zostanie wezwany w celu złożenia prawidłowo wypełnionej Informacji wraz z załącznikami.
VII. Co trzeba zrobić, aby załatwić sprawę ?
Złożyć prawidłowo wypełnioną Informację wraz z odpowiednimi załącznikami.
Informacje mogą być przesyłane z wykorzystaniem elektronicznej platformy usług administracji publicznej (ePUAP).
VIII. Tryb odwoławczy:
Od decyzji służy prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Sieradzu za pośrednictwem Prezydenta Miasta Zduńska Wola w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji stronie.
Uwagi:
Termin składania:
14 dni od zaistnienia okoliczności mających wpływ na powstanie (wygaśnięcie) obowiązku podatkowego, lub wysokość opodatkowania