W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Rejestr działalności regulowanej w zakresie odbioru odpadów komunalnych

Wersja strony w formacie XML
Szczegóły
Kategoria sprawy gospodarka odpadami
Komórka odpowiedzialna Biuro Zarządzania Energią i Ochrony Środowiska

I. Podstawa prawna:

  • Ustawa z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach
  • Ustawa z dnia 6 marca 2018 r. prawo przedsiębiorcy
  • Ustawa z dnia 16 listopada 2006 roku o opłacie skarbowej

II. W którym biurze można załatwić sprawę ?

Wniosek należy złożyć w Kancelarii

Sprawy merytorycznie załatwia:
Biuro Zarządzania Energią i Ochrony Środowiska, Dział Gospodarki Odpadami Komunalnymi
ul. Złotnickiego 3, I piętro
Telefon kontaktowy 43 825-02-00 wew. 276 lub 43 825-02-76

III. Jakie dokumenty należy dostarczyć ?

  1. Wniosek o wpis do rejestru działalności regulowanej (do pobrania poniżej)

Wniosek o wpis do rejestru powinien zawierać:

1) firmę, oznaczenie siedziby i adres albo imię, nazwisko i adres przedsiębiorcy;
2) numer identyfikacji podatkowej (NIP);
3) numer identyfikacji REGON, o ile przedsiębiorca taki numer posiada;
4) określenie rodzaju odbieranych odpadów komunalnych.

  1. Do wniosku o wpis do rejestru działalności regulowanej dołącza się:

· oświadczenie o spełnieniu warunków wymaganych do wykonywania działalności w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (do pobrania poniżej)

Oświadczenie to powinno zawierać:

1)  firmę, oznaczenie siedziby i adres albo imię, nazwisko i adres przedsiębiorcy;

2)  oznaczenie miejsca i datę złożenia oświadczenia;

3) podpis przedsiębiorcy lub osoby uprawnionej do reprezentowania przedsiębiorcy ze wskazaniem imienia i nazwiska oraz pełnionej funkcji.

· dowód uiszczenia opłaty skarbowej w wysokości 50,00 zł.

Wzór wniosku i oświadczenie dostępne są w Urzędzie Miasta Zduńska Wola, ul. Złotnickiego 3, (I piętro) oraz na podstronie internetowej BIP Urzędzie Miasta Zduńska Wola: http://www.zdunskawola.pl

W przypadku braków formalnych wniosku, wnioskodawca zostanie wezwany do ich uzupełnienia.

IV. Opłata:

Zgodnie z ustawą z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej  za dokonanie wpisu do rejestru działalności regulowanej uiszcza się opłatę skarbową w wysokości 50,00 zł.

V. Termin załatwienia sprawy:

Wpis jest dokonany z chwilą zamieszczenia danych w rejestrze. Prezydent Miasta Zduńska Wola dokonując wpisu do rejestru nadaje przedsiębiorcy numer rejestrowy.

VI. Dodatkowe informacje:

Ustawa z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach  nakłada na przedsiębiorców prowadzących działalność w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, obowiązek uzyskania wpisu do rejestru działalności regulowanej w rozumieniu Ustawy z dnia Ustawa z dnia 6 marca 2018 r. prawo przedsiębiorcy

Rejestr działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości z terenu Miasta Zduńska Wola tworzy i prowadzi Prezydent Miasta Zduńska Wola od dnia 1 stycznia 2012 r. Wpis do rejestru działalności regulowanej uzyskany w Urzędzie Miasta Zduńska Wola uprawnia do świadczenia usług w tym zakresie na terenie Miasta Zduńska Wola. Jednocześnie od tego dnia nie są wydawane zezwolenia na odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości. Wpisu do rejestru oraz zmiany wpisu w rejestrze dokonuje się na pisemny wniosek przedsiębiorcy.

Podmiot odbierający odpady komunalne od właścicieli nieruchomości jest obowiązany do spełnienia następujących wymagań:

1) posiadania wyposażenia umożliwiającego odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości oraz zapewnienia jego odpowiedniego stanu technicznego;
2) utrzymania odpowiedniego stanu sanitarnego pojazdów i urządzeń do odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości;

3) spełnienia wymagań technicznych dotyczących wyposażenia pojazdów do odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości;

4) zapewnienia odpowiedniego usytuowania i wyposażenia bazy magazynowo-transportowej.

VII. Co trzeba zrobić, aby załatwić sprawę ?

Złożyć wypełniony wniosek wraz z wymaganymi załącznikami i potwierdzeniem wniesienia opłaty lub na rachunek bankowy Urzędu Miasta Zduńska Wola.

VIII. Tryb odwoławczy:

Brak.

Załączniki

Powiadom znajomego