W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Sprzedaż prawa własności nieruchomości gruntowej dotychczasowemu użytkownikowi wieczystemu w drodze bezprzetargowej na podstawie ustawy o gospodarce nieruchomościami

Wersja strony w formacie XML
Szczegóły
Kategoria sprawy grunty
Komórka odpowiedzialna Biuro Gospodarki Nieruchomościami

I. Podstawa prawna:

Art. 32 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami.

II. W którym biurze można załatwić sprawę ?

Wniosek należy złożyć w Kancelarii Urzędu Miasta.

Sprawy merytorycznie załatwia:
Biuro Gospodarki Nieruchomościami
Budynek nr 4, I piętro, pokój nr 421
Telefon kontaktowy 43 825-02-00 wew. 212 lub 43 825-02-12

III. Jakie dokumenty należy dostarczyć?

Pisemny wniosek o sprzedaż prawa własności nieruchomości gruntowej dotychczasowemu użytkownikowi wieczystemu w drodze bezprzetargowej (do pobrania poniżej).

Uwagi:

  • sprzedaż nieruchomości powinni ubiegać się wszyscy użytkownicy wieczyści ujawnieni w księdze wieczystej danej nieruchomości;
  • dane zawarte w księdze wieczystej muszą być zgodne z danymi w ewidencji gruntów.

IV. Opłata:

Wnioskodawca ponosi opłaty z tytułu:

  • sprzedaży (różnica wartości pomiędzy prawem własności a prawem użytkowania wieczystego);
  • zawarcia aktu notarialnego.

V. Termin załatwienia sprawy:

Do 3 miesięcy od daty zgromadzenia pełnej dokumentacji. Sprawa rozstrzygana jest w trybie cywilno-prawnym. Terminy wynikające z Kodeksu postępowania administracyjnego nie mają zastosowania.

VI. Dodatkowe informacje:

1. Dokumenty uzyskane w postępowaniu:

- Operat szacunkowy określający wartość nieruchomości jako prawa własności i prawa użytkowania wieczystego.

2. W przypadku złożenia niekompletnego wniosku wnioskodawca zostanie wezwany do jego uzupełnienia i złożenia w Biurze prowadzącym sprawę.

VII. Co trzeba zrobić, aby załatwić sprawę ?

1. Złożyć wypełniony wniosek.

2. Sposób załatwienia sprawy:

- Uchwała Rady Miasta Zduńska Wola w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż nieruchomości użytkownikowi wieczystemu;
- Zarządzenie Prezydenta Miasta Zduńska Wola w sprawie przeznaczenia do sprzedaży nieruchomości użytkownikowi wieczystemu;
- Podanie do publicznej wiadomości wykazu nieruchomości przeznaczonej do sprzedaży;
- Protokół uzgodnień w sprawie warunków sprzedaży;
- Sporządzenie umowy w formie aktu notarialnego.

VIII. Tryb odwoławczy:

Nie przysługuje.

Załączniki

Powiadom znajomego