W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Ustanowienie służebności gruntowej, polegającej na prawie przechodu i przejazdu przez nieruchomość stanowiącą własność Miasta Zduńska Wola, na rzecz osób fizycznych i jednostek organizacyjnych

Wersja strony w formacie XML
Szczegóły
Kategoria sprawy grunty
Komórka odpowiedzialna Biuro Gospodarki Nieruchomościami

I. Podstawa prawna:

  • Art. 25 ust.1, ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami, art. 145, 285, 289 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. kodeks cywilny;
  • Uchwała nr VIII/137/19 Rady Miasta Zduńska Wola z dnia 18 kwietnia 2019 r. w sprawie określenia zasad obciążania nieruchomości stanowiących własność Miasta Zduńska Wola służebnościami gruntowymi i służebnościami przesyłu.

II. W którym biurze można załatwić sprawę ?

Wniosek należy złożyć w Kancelarii Urzędu Miasta

Sprawy merytorycznie załatwia:
Biuro Gospodarki Nieruchomościami
Budynek nr 4, I piętro, pok. 421
Telefon kontaktowy 43 825-02-00 wew. 212 lub 43 825-02-12

III. Jakie dokumenty należy dostarczyć ?

1. Wniosek o ustanowienie służebności gruntowej, polegającej na prawie przechodu i przejazdu przez nieruchomość gminną na rzecz osób fizycznych i jednostek organizacyjnych (do pobrania poniżej).

2. Załączniki:

  • 2 egz. aktualnej mapy sytuacyjno-wysokościowej z graficznym opracowaniem przebiegu drogi służebnej wraz z podaniem jej powierzchni (mapę można uzyskać w Powiatowym Ośrodku Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej, ul. Żeromskiego 10a).

IV. Opłata:

Wycena wartości służebności, koszty notarialne i sądowe ponosi Wnioskodawca.

V. Termin załatwienia sprawy:

3 miesiące od daty złożenia kompletu dokumentów. Sprawa rozstrzygana jest w trybie cywilno-prawnym. Terminy wynikające z Kodeksu postępowania administracyjnego nie mają zastosowania.

VI. Dodatkowe informacje:

W przypadku złożenia niekompletnego wniosku Wnioskodawca zostanie wezwany do jego uzupełnienia i złożenia w Biurze prowadzącym sprawę.

VII. Co trzeba zrobić, aby załatwić sprawę ?

1. Złożyć wypełniony wniosek wraz z załącznikami.

2. Po pisemnym zawiadomieniu o terminie aktu notarialnego należy stawić się w Kancelarii Notarialnej, celem pokrycia kosztów sporządzenia aktu notarialnego.

VIII. Tryb odwoławczy:

Nie przysługuje.

Załączniki

Powiadom znajomego