W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Uzupełnienie treści aktu (urodzenia, małżeństwa, zgonu)

Wersja strony w formacie XML
Szczegóły
Kategoria sprawy małżeństwa, urodzenia, zgony, zmiana imion i nazwisk
Komórka odpowiedzialna Urząd Stanu Cywilnego

I. Podstawa prawna:

  • Art. 24 i 37 ustawy z dnia 28 listopada 2014 r. Prawo o aktach stanu cywilnego .

II. W którym biurze można załatwić sprawę ?

Sprawy merytorycznie załatwia:
Urząd Stanu Cywilnego
Budynek nr 1, parter, pok. 108
Telefon kontaktowy 43 825-02-00 wew. 246 lub 43 825-02-46
e-mail: usc@zdunskawola.pl

III. Jakie dokumenty należy dostarczyć ?

  • Wniosek o uzupełnienie aktu stanu cywilnego:
    1. Wniosek o uzupełnienie aktu urodzenia

    2. Wniosek o uzupełnienie aktu małżeństwa

    3. Wniosek o uzupełnienie aktu zgonu

  • Do wglądu: dokument tożsamości wnioskodawcy- dowód osobisty lub paszport.
  • Dowód uiszczenia należnej opłaty skarbowej.

IV. Opłata:

Opłata skarbowa za odpis zupełny aktu stanu cywilnego wydany w wyniku uzupełnienia dokonanego na wniosek - 39,00 zł.
Wpłata na konto Urzędu Miasta Zduńska Wola.

V. Termin załatwienia sprawy:

Niezwłocznie. Sprawy, które wymagają przeprowadzenia postępowania wyjaśniającego do miesiąca, a sprawy szczególnie skomplikowane do dwóch miesięcy.

VI. Dodatkowe informacje:

  • Akt stanu cywilnego nie zawierający wszystkich danych przewidzianych przepisami ustawy może być uzupełniony na wniosek osoby zainteresowanej, na podstawie dowodu z dokumentów, jakimi są inne akty stanu cywilnego lub akta zbiorowe prowadzone dla tego aktu.
  • W przypadku uzupełnienia na podstawie zagranicznego dokumentu stanu cywilnego, dokumenty należy przedłożyć wraz z tłumaczeniem na język polski dokonanym przez tłumacza przysięgłego.

VII. Co trzeba zrobić, aby załatwić sprawę ?

Osoba zainteresowana składa podanie w USC, który sporządził akt podlegający uzupełnieniu.

VIII. Tryb odwoławczy:

Od wydanej decyzji odmownej służy stronie odwołanie do Wojewody Łódzkiego za pośrednictwem kierownika Urzędu Stanu Cywilnego w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia (art. 127 § 1 i 2 oraz art. 129 § 1 i 2 Kodeksu postępowania administracyjnego).

Załączniki

Powiadom znajomego