Biuro Ewidencji i Dowodów Osobistych
Zgodnie z § 41 Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miasta Zduńska Wola:
"Do zadań i kompetencji Biura Ewidencji i Dowodów Osobistych należy w szczególności:
- realizowanie zadań wynikających z ustawy o ewidencji ludności i ustawy o dowodach osobistych, w tym w szczególności:
- przyjmowanie zgłoszeń meldunkowych,
- prowadzenie postępowań w zakresie wymeldowania i zameldowania w trybie administracyjnym,
- nadawanie numerów ewidencyjnych PESEL,
- udostępnianie danych osobowych z rejestru mieszkańców, z rejestru PESEL, z rejestru dowodów osobistych oraz dokumentacji związanej z dowodem osobistym, z zachowaniem przepisów prawa w tym zakresie,
- przyjmowanie wniosków o wydanie dowodu osobistego,
- przyjmowanie zgłoszeń o zawieszeniu lub cofnięciu zawieszenia certyfikatów zamieszczonych w warstwie elektronicznej dowodu osobistego,
- przyjmowanie zgłoszeń o utracie lub uszkodzeniu dowodu osobistego,
- przyjmowanie zgłoszeń nieuprawnionego wykorzystania danych osobowych,
- prowadzenie i przetwarzanie dokumentacji dowodowej,
- współpraca z instytucjami i organami administracji w zakresie ewidencji ludności i dowodów osobistych;
- prowadzenie rejestru danych kontaktowych;
- prowadzenie rejestru zastrzeżeń numerów PESEL;
- sporządzanie spisów osób podlegających rejestracji i kwalifikacji wojskowej;
- prowadzenie i aktualizowanie Centralnego Rejestru Wyborców oraz udział w organizacji wyborów, referendów i spisów powszechnych;
- przygotowywanie danych dotyczących ludności w Mieście dla potrzeb właściwych instytucji, w tym przesyłanie właściwym dyrektorom szkół informacji o aktualnym stanie i zmianach w ewidencji dzieci i młodzieży w wieku od 3 do 18 lat;
- prowadzenie spraw związanych z administracyjnym aspektem repatriacji."
Przy znakowaniu spraw biuro używa symbolu „EDO”.
Anita Danielewicz
Dyrektor
Budynek nr 1, pok. 110
Telefon kontaktowy: 43 825-02-64 lub 43 825-02-00 wew. 264
Adres e-mail: a.danielewicz@zdunskawola.pl
Kompetencje:
- wykonywanie zadań wynikających z ustawy o ewidencji ludności i dowodach osobistych;
- prowadzenie postępowań w zakresie wymeldowania i zameldowania w trybie administracyjnym;
- nadawanie numerów ewidencyjnych;
- przygotowywanie decyzji w sprawach indywidualnych w zakresie należącym do właściwości biura;
- opracowywanie planów rzeczowo-finansowych do projektu budżetu dotyczących wydziału oraz sprawozdań z ich wykonania;
- rozpatrywanie skarg, praworządne i terminowe ich załatwianie oraz eliminowanie źródeł i przyczyn ich powstawania;
- rozpatrywanie wniosków obywateli, wniosków i interpelacji oraz zapytań Radnych w sprawach należących do właściwości biura.
Jadwiga Michalska
Inspektor
Budynek nr 1, pok. 110
Telefon kontaktowy: 43 825-02-36 lub 43 825-02-00 wew. 236
Adres e-mail: j.michalska@zdunskawola.pl
Kompetencje:
1) przyjmowanie zgłoszeń meldunkowych;
2) wydawanie poświadczeń zameldowania i wymeldowania;
3) przyjmowanie wniosków o wydanie dowodów osobistych i rejestrowanie ich w RDO;
4) obsługa RDO w zakresie wydania dowodów osobistych;
5) sporządzanie spisów osób podlegających rejestracji i kwalifikacji wojskowej oraz dzieci podlegających obowiązkowi szkolnemu;
6) sporządzanie sprawozdań statystycznych dotyczących stanu ludności i ruchu ludności;
7) prowadzenie rejestru wyborców w systemie informatycznym oraz zbioru kart dodatkowych.
Malwina Rachowska
Inspektor
Budynek nr 1, pok. 110
Telefon kontaktowy: 43 825-02-35 lub 43 825-02-00 wew. 235
Adres e-mail: m.rachowska@zdunskawola.pl
Kompetencje:
1) przyjmowanie wniosków o wydanie dowodów osobistych i rejestracja ich w RDO;
2) prowadzenie i udostępnianie danych z dokumentacji związanej z dowodami osobistymi;
3) przyjmowanie zgłoszeń o utracie dowodów osobistych;
4) obsługa systemu RDO w zakresie przyjmowania dokumentów spersonalizowanych w CPD;
5) kasowanie i wyłączanie dokumentacji osób zmarłych;
6) sporządzanie sprawozdań statystycznych z zakresu dowodów osobistych;
7) współdziałanie z innymi urzędami i instytucjami w zakresie dowodów osobistych.
Mikołaj Wawrzyniak
Inspektor
Budynek nr 1, pok. 110
Telefon kontaktowy: 43 825-02-36 lub 43 825-02-00 wew. 236
Adres e-mail: m.wawrzyniak@zdunskawola.pl
Kompetencje:
1) przyjmowanie zgłoszeń meldunkowych;
2) przyjmowanie wniosków na dowody osobiste;
3) wydawanie dowodów osobistych;
4) archiwizacja akt z zakresu dowodów osobistych.
Lista spraw prowadzonych przez Biuro dostępna jest pod adresem:
https://bip.zdunskawola.pl/sprawy-do-zalatwienia/szukaj?category_id=-1&unit_id=4