Biuro Finansowo-Budżetowe
Zgodnie z § 40 Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miasta Zduńska Wola:
"Do zadań i kompetencji Biura Finansowo-Budżetowego należy w szczególności:
- prowadzenie rachunkowości oraz gospodarki finansowej Urzędu jako jednostki budżetowej (strona wydatkowa), w tym dla wydatków współfinansowanych środkami zewnętrznymi;
- kontrola formalno-rachunkowa dowodów księgowych;
- sporządzanie sprawozdań budżetowych z wykonania wydatków Urzędu jako jednostki budżetowej;
- prowadzenie ewidencji syntetycznej i analitycznej dla depozytów, Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych;
- sporządzanie sprawozdania finansowego Urzędu jako jednostki budżetowej, łącznego sprawozdania finansowego oraz skonsolidowanego bilansu jednostki samorządu terytorialnego;
- rozliczenia gotówkowe i bezgotówkowe, w tym rozliczenia operacji współfinansowanych środkami zewnętrznymi;
- naliczanie i sporządzanie list płac:
- wynagrodzeń za pracę i innych świadczeń związanych z pracą,
- zasiłków i świadczeń płatnych z funduszu Zakładu Ubezpieczeń Społecznych,
- wynagrodzeń z tytułu umów cywilnoprawnych;
- sporządzanie list płac z tytułu różnych wydatków na rzecz osób fizycznych, między innymi: diet, nagród, stypendiów, wyprawki szkolnej, świadczenia pieniężnego wypłacanego żołnierzom rezerwy, ekwiwalentu dla członka OSP za udział w działaniach ratowniczych i szkoleniach, wynagrodzenia członka Miejskiej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w Zduńskiej Woli;
- prowadzenie dokumentacji płacowej;
- comiesięczne przesyłanie do ubezpieczyciela pliku z danymi dotyczącymi naliczonych składek na PPK;
- rozliczanie kosztów podróży służbowych;
- wykonywanie obowiązków należących do płatnika: składek na ubezpieczenia społeczne, składek na ubezpieczenie zdrowotne i podatku dochodowego;
- sporządzanie deklaracji i dokonywanie wpłat na Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych;
- prowadzenie ksiąg inwentarzowych dla mienia komunalnego będącego na stanie Urzędu;
- rozliczanie inwentaryzacji;
- sporządzanie sprawozdań statystycznych z zakresu zadań Biura;
- prowadzenie rejestru zakupów VAT i uzgadnianie w tym zakresie deklaracji;
- weryfikacja zapisów na kontach przypisanych do ewidencji usług świadczonych w ogólnym interesie gospodarczym;
- analiza planów finansowych jednostek organizacyjnych i ich wykonania;
- uczestnictwo w kontroli finansowej jednostek organizacyjnych korzystających z dotacji oraz innych podmiotów, którym przekazano dotację z budżetu Miasta;
- zapewnienie Biurom i jednostkom organizacyjnym powiązanym z budżetem Miasta konsultacji w zakresie przepisów finansowych oraz współpracy przy opracowywaniu aktów prawa miejscowego w zakresie gospodarki finansowej, w tym opiniowanie projektów tych aktów;
- nadzór i współpraca z Biurami w celu zapewnienia prawidłowego przebiegu wykonania budżetu Miasta;
- współpraca z komórkami organizacyjnymi realizującymi projekty finansowane środkami zewnętrznymi."
Przy znakowaniu spraw Biuro używa symbolu „FB”.
Ilona Zdzienicka
Dyrektor
Budynek nr 4, pok. 401
Telefon kontaktowy: 43 825-02-73 lub 43 825-02-00 wew. 273
Adres e-mail: i.zdzienicka@zdunskawola.pl
Kompetencje:
- organizacja pracy biura, kierowanie jego pracami, nadzór i kontrola nad wykonywanymi obowiązkami pracowników biura
- zapewnienie prawidłowego i terminowego wykonywania zadań zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, efektywnego działania oraz za realizację zarządzeń, decyzji i poleceń Prezydenta;
- załatwianie indywidualnych spraw z zakresu administracji publicznej, zgodnie z udzielonymi upoważnieniami;
- gospodarowanie środkami budżetowymi i mieniem, zgodnie z zasadami określonymi przez Radę i Prezydenta, z zachowaniem przepisów prawa i procedur wewnętrznych w tym zakresie;
- opracowywanie materiałów lub planów rzeczowo-finansowych do projektu budżetu oraz sprawozdań z ich wykonania;
- opracowywanie strategii, analiz, planów i raportów w zakresie swojego działania;
- przygotowywanie projektów zarządzeń Prezydenta, projektów uchwał Rady i innych materiałów niezbędnych do pracy tych organów;
- zapewnienie sprawnej, praworządnej i kompetentnej obsługi interesantów z uwzględnieniem kodeksu etyki pracowników Urzędu, zapewnienie przepływu informacji o przyjętych do rozpatrzenia wniosków i skarg mieszkańców w celu ich stosownej rejestracji, terminowe załatwianie oraz podejmowanie działań doprowadzających do eliminowania źródła ich powstania;
- rozpoznawanie i przygotowywanie stanowisk, mając na celu udzielenie odpowiedzi przez Prezydenta na wnioski i interpelacje radnych oraz sprawy zgłaszane w ramach wniosków obywatelskich bądź przedekretowanych do rozpatrzenia wniesionych pytań do Prezydenta drogą elektroniczną;
- zapewnienie właściwych warunków pracy podległym pracownikom i nadzorowanie przestrzegania przepisów bhp i p.poż. Oraz przepisów o tajemnicy państwowej i służbowej;
- przygotowywanie planów działania na dany rok, w tym w zakresie zamówień publicznych okresowych sprawozdań, wszelkich niezbędnych ocen, raportów, w tym w zakresie szacowania i monitorowania ryzyka, analizy i bieżących informacji o przebiegu i realizacji zadań;
- współdziałanie z właściwą komórką organizacyjną w sprawach wyposażenia i zaopatrzenia materiałowego oraz w sprawach socjalnych pracowników Biura;
- współdziałanie z innymi Biurami/Działami/Samodzielnymi Stanowiskami w sprawach tego wymagających jak i wykraczających poza zakres uprawnień i obowiązków wynikających z podziału kompetencji, w interesie Urzędu i Miasta;
- w celu realizacji zadań współdziałanie z pracownikami innych miejskich jednostek organizacyjnych, komunalnych osób prawnych, organami administracji rządowej, jak również innymi instytucjami;
- ustalanie w porozumieniu z Prezydentem zakresu i terminu corocznej kontroli przeprowadzanej z ramienia komórki (kontrola zarządcza);
- współpraca na bieżąco z właściwą komórką organizacyjną w zakresie wynikającym z procedur Polityki Bezpieczeństwa Informacji oraz przepisów z nią związanych;
- wykonywanie kontroli funkcjonalno-finansowej oraz ocena funkcjonowania kontroli zarządczej w przypisanym zakresie;
- wykonywanie innych zadań zleconych bądź powierzonych przez Prezydenta lub Zastępcę Prezydenta, Skarbnika oraz Sekretarza;
- współpraca z wyznaczoną komórką organizacyjną w zakresie przekazywania informacji do mediów, w tym portalu internetowego Urzędu;
prowadzenie rachunkowości jednostki budżetowej Urząd Miasta, w tym:
- księgi rachunkowej dla wydatków jednostki budżetowej, w tym wydatków współfinansowanych środkami zewnętrznymi
- księgi rachunkowej dla Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych
- ewidencji operacji na rachunku depozytów
- sprawdzanie dowodów księgowych pod względem formalno-rachunkowym
- dekretowanie i ewidencja zdarzeń gospodarczych
- uzgadnianie ksiąg rachunkowych; - bieżąca – wstępna kontrola realizacji wydatków budżetowych;
- ustalanie, sprawdzanie drogą inwentaryzacji rzeczywistego stanu aktywów i pasywów Urzędu Miasta jako jednostki budżetowej;
- przygotowywanie danych do sprawozdawczości, sporządzanie bilansu rocznego oraz bilansu skonsolidowanego;
- udział w pracach komisji przetargowych zgodnie z obowiązującymi przepisami wewnętrznymi Urzędu Miasta i ustawą Prawo zamówień publicznych;
- kontrola dowodów księgowych pod względem zachowania dyscypliny finansów publicznych;
- przestrzeganie dyscypliny budżetowej w zakresie wykonywania budżetu miasta;
- zgłaszanie wszelkich trudności i nieprawidłowości w zakresie pracy biura, przedstawianie projektów ich usunięcia oraz poprawy organizacji pracy;
- zastępowanie skarbnika Miasta w zakresie całokształtu jego obowiązków w czasie jego nieobecności i na jego polecenie
Izabela Kabalska (zastępuje Aleksandra Swarzyńska)
Główny specjalista
Budynek nr 4, pok. 408
Telefon kontaktowy: 43 825-02-28 lub 43 825-02-00 wew. 228
Adres e-mail: i.kabalska@zdunskawola.pl
Kompetencje:
- Prowadzenie na podstawie dowodów księgowych księgi rachunkowej dla wydatków Urzędu, w tym obsługa dzienników cząstkowych:
- wydatków ( jednostki budżetowej) Miasto Zduńska Wola - Urząd Miasta,
- wydatków (jednostki budżetowej) Urząd Miasta - wynagrodzenia,
- wydatków (jednostki budżetowej) Fundusze unijne - Ewidencjonowanie długoterminowych aktywów finansowych (udziałów).
- Ewidencjonowanie na koncie pozabilansowym wydatków strukturalnych.
- Kontrola formalno - rachunkowa dowodów księgowych.
- Dekretacja operacji gospodarczych.
- Ustalanie i wskazywanie na fakturach zastosowania przy zapłacie Mechanizmu Podzielonej Płatności;
- Sprawdzanie, czy zapłata była dokonana na rachunek umieszczony w bazie informacji o podatnikach VAT udostępnionej w Biuletynie Informacji Publicznej na stronie internetowej Ministerstwa Finansów.
- Bieżąca kontrola i analiza: planu, realizacji wydatków i źródeł ich finansowania.
- Weryfikacja rozliczanych kosztów inwestycji współfinansowanych środkami zewnętrznymi.
- Monitoring realizacji projektów finansowanych środkami zewnętrznymi w zakresie finansowym.
- Ustalanie, sprawdzanie drogą inwentaryzacji rzeczywistego stanu aktywów i pasywów.
- Wycena aktywów i pasywów oraz ustalenie wyniku finansowego.
- Sporządzanie sprawozdań budżetowych.
- Koordynowanie czynności związanych z księgowaniem strony wydatkowej budżetu mające na celu terminowe sporządzanie sprawozdań;
- Sporządzanie sprawozdania finansowego jednostki Urząd Miasta (bilansu, zestawienia zmian w kapitale własnym, rachunku zysków i strat, informacji dodatkowej);
- Ewidencjonowanie planu wydatków Urzędu Miasta na podstawie uchwał Rady Miasta i zarządzeń Prezydenta Miasta.
- Przygotowywanie informacji z zakresu prowadzonych spraw.
- Ewidencjonowanie na kontach księgi głównej operacji dotyczących zmian w środkach trwałych, wartościach niematerialnych i prawnych oraz pozostałych środkach trwałych.
- Prowadzenie rejestru zakupów VAT, rozliczanie podatku naliczonego VAT podlegającego odliczeniu i przygotowywanie danych do deklaracji VAT w zakresie podatku naliczonego
- Uczestnictwo w kontrolach jednostek otrzymujących dotacje z budżetu Miasta.
- Przestrzeganie procedur realizacji projektu oraz zapisów umów na dofinansowanie.
- Kontrola poprawność naniesionych przez komórkę merytoryczną danych określonych w instrukcji obiegu dokumentów księgowych;
- Współpraca z komórkami merytorycznymi Urzędu realizującymi projekty finansowane środkami zewnętrznymi w zakresie finansowej realizacji projektu, zgodnie z zapisami zawartymi w umowach oraz planem i harmonogramem płatności w szczególności w zakresie ich terminowego ukończenia oraz pełnego i właściwego wykorzystania przekazanych środków;
- Przygotowanie dokumentów związanych z projektem w części dotyczącej spraw finansowych do archiwizacji i przekazanie ich do archiwum zakładowego w miejsce wyznaczone i odpowiednio oznaczone.
- Sporządzanie bilansu skonsolidowanego
Mikołaj Suchodolski (zastępuje Katarzyna Chojnacka)
Inspektor
Budynek nr 4, pok. 408
Telefon kontaktowy: 43 825-02-28 lub 43 825-02-00 wew. 228
Adres e-mail: m.suchodolski@zdunskawola.pl
Kompetencje:
- Prowadzenie na podstawie dowodów księgowych księgi rachunkowej dla wydatków Urzędu, w tym obsługa dziennika cząstkowego - wydatki niewygasające.
- Prowadzenie na podstawie dowodów księgowych ewidencji syntetycznej i analitycznej Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych.
- Sporządzanie co miesiąc wykazu obciążeń pracowników z tytułu spłat od udzielonych pożyczek z Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych.
- Przekazywanie odpisu na rachunek bankowy Funduszu Świadczeń Socjalnych.
- Ewidencjonowanie na koncie pozabilansowym zaangażowania wydatków budżetowych.
- Prowadzenie zbioru umów i weryfikacja ich ewidencji w Eurobudżecie.
- Kontrola formalno - rachunkowa dowodów księgowych, w tym dokumentów księgowych stanowiących rozliczenie przekazanych dotacji.
- Weryfikacja rozliczanych kosztów inwestycji.
- Kontrola poprawności naniesionych przez komórkę merytoryczną danych określonych w instrukcji obiegu dokumentów księgowych.
- Dekretacja operacji gospodarczych.
- Ustalanie i wskazywanie na fakturach zastosowania przy zapłacie Mechanizmu Podzielonej Płatności;
- Sprawdzanie, czy zapłata była dokonana na rachunek umieszczony w bazie informacji o podatnikach VAT udostępnionej w Biuletynie Informacji Publicznej na stronie internetowej Ministerstwa Finansów.
- Bieżąca kontrola i analiza: planu, realizacji wydatków i źródeł ich finansowania.
- Prowadzenie ksiąg inwentarzowych środków trwałych, wartości niematerialnych i prawnych oraz pozostałych środków trwałych.
- Rozliczanie inwentaryzacji.
- Ustalanie, sprawdzanie drogą inwentaryzacji rzeczywistego stanu aktywów i pasywów.
- Wycena aktywów i pasywów.
- Sporządzanie sprawozdań budżetowych.
- Ewidencjonowanie na kontach pozabilansowych, na podstawie spisu inwentarza, stanu czynnego i stanu biernego spadków.
- Wprowadzanie na konta bilansowe wartości aktywów i pasywów przejętych w spadkach.
- Sporządzanie informacji dotyczących powierzonych spraw.
- Uczestnictwo w kontrolach jednostek otrzymujących dotacje z budżetu Miasta.
- Współpraca z komórkami merytorycznymi Urzędu.
- Wykonywanie innych prac zleconych przez Skarbnika Miasta lub dyrektora biura.
Aleksandra Swarzyńska (zastępuje Izabela Kabalska)
Inspektor
Budynek nr 4, pok. 408
Telefon kontaktowy: 43 825-02-28 lub 43 825-02-00 wew. 228
Adres e-mail: a.swarzynska@zdunskawola.pl
Kompetencje:
- Prowadzenie na podstawie dowodów księgowych księgi rachunkowej dla wydatków Urzędu, w tym obsługa dzienników cząstkowych:
- wydatków ( jednostki budżetowej ) Miasto Zduńska Wola - Urząd Miasta,
- wydatków (jednostki budżetowej ) Urząd Miasta - wynagrodzenia,
- wydatków (jednostki budżetowej) Fundusze unijne. - Kontrola formalno - rachunkowa dowodów księgowych, w tym dokumentów księgowych stanowiących rozliczenie przekazanych dotacji.
- Kontrola poprawności naniesionych przez komórkę merytoryczną danych określonych w instrukcji obiegu dokumentów księgowych;
- Dekretacja operacji gospodarczych;
- Ustalanie i wskazywanie na fakturach zastosowania przy zapłacie Mechanizmu Podzielonej Płatności;
- Sprawdzanie, czy zapłata była dokonana na rachunek umieszczony w bazie informacji o podatnikach VAT udostępnionej w Biuletynie Informacji Publicznej na stronie internetowej Ministerstwa Finansów.
- Weryfikacja rozliczanych kosztów inwestycji;
- Bieżąca kontrola i analiza: planu, realizacji oraz źródeł finansowania wydatków inwestycyjnych;
- Ewidencja operacji na rachunku depozytów;
- Ewidencjonowanie na kontach księgi głównej operacji dotyczących zmian w środkach trwałych, wartościach niematerialnych i prawnych oraz pozostałych środków trwałych;
- Wystawianie dyspozycji na zwrot odsetek od wniesionych wadiów i zabezpieczeń;
- Sporządzanie sprawozdań budżetowych;
- Wycena aktywów i pasywów;
- Ustalanie, sprawdzanie drogą inwentaryzacji rzeczywistego stanu aktywów i pasywów;
- Sporządzanie sprawozdania finansowego łącznego (bilansu, zestawienia zmian w kapitale własnym, rachunku zysków i strat, informacji dodatkowej);
- Sporządzanie informacji dotyczących powierzonych spraw, w tym kwartalnego zestawienia wypłaconego wynagrodzenia dla Animatora/Animatorki;
- Rozliczenia z PFRON i sporządzanie deklaracji;
- Wystawianie not obciążeniowych;
- Uczestnictwo w kontrolach jednostek otrzymujących dotacje z budżetu Miasta;
- Sporządzanie zestawień kosztów funkcjonowania systemu gospodarki odpadami komunalnymi;
- Przesyłanie zgodnie z umowami kredytowymi i pożyczkowymi wymaganej dokumentacji do banków;
- Aktualizowanie wykazu upoważnień;
- Współpraca z komórkami merytorycznymi Urzędu;
- Wykonywanie innych prac zleconych przez Skarbnika lub dyrektora biura;
Katarzyna Chojnacka (zastępuje Mikołaj Suchodolski)
Podinspektor
Budynek nr 4, pok. 408
Telefon kontaktowy: 43 825-02-28 lub 43 825-02-00 wew. 228
Adres e-mail: k.chojnacka@zdunskawola.pl
Kompetencje:
- Prowadzenie na podstawie dowodów księgowych księgi rachunkowej dla wydatków Urzędu, w tym obsługa dzienników cząstkowych:
- wydatków ( jednostki budżetowej) Miasto Zduńska Wola - Urząd Miasta,
- wydatków (jednostki budżetowej) Urząd Miasta - wynagrodzenia,
- wydatków (jednostki budżetowej) Fundusze unijne; - Kontrola formalno - rachunkowa dowodów księgowych, w tym dokumentów księgowych stanowiących rozliczenie przekazanych dotacji;
- Dekretacja operacji gospodarczych;
- Ustalanie i wskazywanie na fakturach zastosowania przy zapłacie Mechanizmu Podzielonej Płatności;
- Kontrola poprawności naniesionych przez komórkę merytoryczną danych określonych w instrukcji obiegu dokumentów księgowych;
- Sprawdzanie, czy zapłata była dokonana na rachunek umieszczony w bazie informacji o podatnikach VAT udostępnionej w Biuletynie Informacji Publicznej na stronie internetowej Ministerstwa Finansów;
- Bieżąca kontrola i analiza: planu, realizacji wydatków i źródeł ich finansowania;
- Sporządzanie sprawozdań budżetowych;
- Ustalanie, sprawdzanie drogą inwentaryzacji rzeczywistego stanu aktywów i pasywów;
- Wycena aktywów i pasywów oraz ustalanie wyniku finansowego;
- Przygotowywanie informacji z zakresu prowadzonych spraw;
- Ewidencjonowanie na kontach księgi głównej operacji dotyczących zmian w środkach trwałych, wartościach niematerialnych i prawnych oraz pozostałych środkach trwałych;
- Uczestnictwo w kontrolach jednostek otrzymujących dotacje z budżetu Miasta;
- Wykonywanie innych prac zleconych przez Skarbnika lub dyrektora biura.
Ewa Piwowarczyk (zastępuje Aleksandra Swarzyńska)
Inspektor
Budynek nr 4, pok. 411
Telefon kontaktowy: 43 825-02-27 lub 43 825-02-00 wew. 227
Adres e-mail: e.piwowarczyk@zdunskawola.pl
Kompetencje:
- Obsługa kasowa wszystkich biur oraz jednostek podległych Miastu w zakresie wynikającym z realizacji budżetu Miasta:
- pobieranie i odprowadzanie gotówki do banku,
- terminowa realizacja płatności gotówkowych,
- przyjmowanie i zwrot wadiów w zakresie sprzedaży mienia,
- sporządzanie raportów kasowych wg rachunków bankowych. - Terminowa realizacja płatności bezgotówkowych.
- Obsługa modułu Eurobudżet w zakresie rozliczeń z kontrahentami.
- Dokonywanie, w uzgodnieniu z bankami, spłat zobowiązań z tytułu zaciągniętych przez Miasto kredytów i pożyczek.
- Przyjmowanie i ewidencjonowanie gwarancji i poręczeń.
- Bieżąca – wstępna kontrola dokumentów stanowiących podstawę realizacji rozliczeń.
- Sporządzanie wyciągów bankowych.
- Bieżąca kontrola wpływów na kontach, w tym:
- weryfikacja i identyfikacja wszystkich operacji na rachunku organu i rachunkach wyodrębnionych do obsługi projektów.
- sporządzanie i przekazywanie komórkom merytorycznym informacji o wpływie środków na rachunek. - Wypłacanie wynagrodzeń i świadczeń z tytułu pracy w oparciu o listy płac gotówką lub przelewem na wskazany rachunek pracownika, składanie niepodjętych wynagrodzeń do depozytu i wzywanie pracowników do odbioru złożonego w depozycie wynagrodzenia, doręczanie niepodjętych wynagrodzeń w drodze przekazu pocztowego.
- Realizacja rozliczeń w zakresie zadań współfinansowanych środkami zewnętrznymi, w tym:
- przestrzeganie terminów:
- przekazywania środków na rachunek obsługujący projekt,
- zwrotu środków na rachunek instytucji finansującej,
- zapłaty kontrahentom,
- przestrzeganie procedur realizacji projektu oraz zapisów umów na dofinansowanie. - Współpraca z komórkami merytorycznymi Urzędu realizującymi projekty finansowane środkami zewnętrznymi.
Jacek Prekwa (zastępuje Martyna Topolnicka-Królikowska)
Inspektor
Budynek nr 4, pok. 406
Telefon kontaktowy: 43 825-02-26 lub 43 825-02-00 wew. 226
Adres e-mail: j.prekwa@zdunskawola.pl
Kompetencje:
- Naliczanie i sporządzanie list płac:
a) wynagrodzeń za pracę i innych świadczeń związanych z pracą,
b) zasiłków i świadczeń płatnych z funduszu Zakładu Ubezpieczeń Społecznych,
c) wynagrodzeń z tytułu umów cywilnoprawnych. - Naliczanie i sporządzanie list płac z tytułu różnych wydatków na rzecz osób fizycznych, między innymi: diet, nagród, stypendiów, wyprawki szkolnej, renty, świadczenia pieniężnego wypłacanego żołnierzom rezerwy, ekwiwalentu dla członka OSP za udział w działaniach ratowniczych i szkoleniach, wynagrodzenia członka Miejskiej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w Zduńskiej Woli.
- Prowadzenie dokumentacji płacowej.
- Wykonywanie obowiązków należących do płatnika podatku dochodowego od osób fizycznych:
a) zgodne z przepisami naliczanie i terminowe odprowadzanie zaliczek na podatek dochodowy od osób fizycznych,
b) sporządzanie informacji i deklaracji podatkowych. - Wydawanie zaświadczeń z zakresu prowadzonych spraw.
- Wypełnianie formularza RP 7 dla byłych i obecnych pracowników Urzędu.
- Sporządzanie sprawozdań z zakresu prowadzonych spraw.
- Prowadzenie rozliczeń z Powiatowym Urzędem Pracy w związku z zatrudnieniem pracowników w ramach robót publicznych, prac społecznie użytecznych.
- Kontrola formalno-rachunkowa delegacji krajowych i zagranicznych.
- Kontrola formalno-rachunkowa rachunków dotyczących umów zleceń, o dzieło.
- Wprowadzanie danych osobowych do Programu kadrowo-płacowego niezbędnych do obsługi funduszu bezosobowego.
Martyna Topolnicka-Królikowska (zastępuje Jacek Prekwa)
Podinspektor
Budynek nr 4, pok. 401
Telefon kontaktowy: 43 825-02-73 lub 43 825-02-00 wew. 273
Adres e-mail: m.topolnicka@zdunskawola.pl
Kompetencje:
- prowadzenie spraw związanych z ubezpieczeniem społecznym i zdrowotnym osób zatrudnionych w Urzędzie Miasta, w szczególności:
a) zgłaszanie do ubezpieczenia społecznego i zdrowotnego osób podlegających tym zgłoszeniom, powiadamianie Zakładu Ubezpieczeń Społecznych
o wszelkich zmianach, jakie nastąpiły w stosunku do ubezpieczonych,
b) zgłaszanie do ubezpieczenia zdrowotnego członków rodziny ubezpieczonego,
c) wyrejestrowanie z ubezpieczeń społecznych lub ubezpieczenia zdrowotnego osób, które przestały im podlegać,
d) zgodne z przepisami naliczanie i terminowe przekazywanie do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych składek na ubezpieczenia społeczne, ubezpieczenie zdrowotne, Fundusz Pracy,
e) sporządzanie dokumentacji do miesięcznych rozliczeń z Zakładem Ubezpieczeń Społecznych,
f) sporządzanie raportów imiennych dla pracowników,
g) tworzenie i wysyłanie dokumentów ubezpieczeniowych w aplikacji Płatnik; - ustalanie uprawnień do wynagrodzenia za czas choroby, zasiłków chorobowych, macierzyńskich i opiekuńczych;
- weryfikacja wyliczenia podstaw do obliczenia zasiłków;
- wykonywanie innych prac zleconych przez przełożonego.
Agnieszka Latosińska
Referent (w zastępstwie za pracownika Izabelę Kabalską)
Budynek nr 4, pok. 408
Telefon kontaktowy: 43 825-02-28 lub 43 825-02-00 wew. 228
Adres e-mail: a.latosinska@zdunskawola.pl
Kompetencje:
- prowadzenie na podstawie dowodów księgowych księgi rachunkowej dla wydatków Urzędu, w tym obsługa dzienników cząstkowych:
- wydatków ( jednostki budżetowej) Miasto Zduńska Wola - Urząd Miasta, - prowadzenie na podstawie dowodów księgowych ewidencji syntetycznej i analitycznej Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych;
- sporządzanie co miesiąc wykazu obciążeń pracowników z tytułu spłat od udzielonych pożyczek z Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych.
- ewidencjonowanie długoterminowych aktywów finansowych (udziałów)
- kontrola formalno – rachunkowa dowodów księgowych, w tym dokumentów księgowych stanowiących rozliczenie przekazanych dotacji;
- dekretacja operacji gospodarczych;
- ustalanie i wskazywanie na fakturach zastosowania przy zapłacie Mechanizmu Podzielonej Płatności;
- kontrola poprawności naniesionych przez komórkę merytoryczną danych określonych w instrukcji obiegu dokumentów księgowych;
- sprawdzanie, czy zapłata była dokonana na rachunek umieszczony w bazie informacji o podatnikach VAT udostępnionej w Biuletynie Informacji Publicznej na stronie internetowej Ministerstwa Finansów;
- bieżąca kontrola i analiza: planu, realizacji wydatków i źródeł ich finansowania;
- sporządzanie sprawozdań budżetowych;
- sporządzanie bilansu skonsolidowanego:
- ustalanie, sprawdzanie drogą inwentaryzacji rzeczywistego stanu aktywów i pasywów;
- wycena aktywów i pasywów oraz ustalanie wyniku finansowego;
- przygotowywanie informacji z zakresu prowadzonych spraw;
- ewidencjonowanie na kontach księgi głównej operacji dotyczących zmian w środkach trwałych, wartościach niematerialnych i prawnych oraz pozostałych środkach trwałych;
- uczestnictwo w kontrolach jednostek otrzymujących dotacje z budżetu Miasta;
- wykonywanie innych prac zleconych przez przełożonego.
Iwona Skiba
Pomoc administracyjna
Budynek nr 4, pok. 408
Telefon kontaktowy: 43 825-02-28 lub 43 825-02-00 wew. 228
Adres e-mail: i.skiba@zdunskawola.pl