Biuro Gospodarki Nieruchomościami
Zgodnie z § 35 Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miasta Zduńska Wola:
"Do zadań i kompetencji Biura Gospodarki Nieruchomościami należy w szczególności:
- gospodarowanie nieruchomościami Miasta nie będącymi w administracji i zarządzie jednostek organizacyjnych oraz sprawowanie nadzoru i kontroli nad mieniem powierzonym innym zarządcom lub administratorom w zakresie wywiązywania się przez nich z obowiązków, jakie nakładają na właściciela przepisy prawa;
- prowadzenie spraw związanych z nabywaniem, zbywaniem, zamianą, darowizną, oddaniem w użytkowanie wieczyste, użytkowanie, użyczenie, najem, dzierżawę, oddawaniem w trwały zarząd lub obciążaniem ograniczonymi prawami rzeczowymi nieruchomości oraz z wywłaszczeniem i zwrotem nieruchomości w zakresie realizowanych zadań;
- prowadzenie spraw związanych ze zbywaniem lokali mieszkalnych;
- prowadzenie spraw związanych z przygotowywaniem, organizacją i przeprowadzaniem przetargów na sprzedaż, oddanie w użytkowanie wieczyste oraz dzierżawę nieruchomości stanowiących własność Miasta;
- ustalanie wysokości opłat adiacenckich z tytułu budowy urządzeń infrastruktury technicznej;
- prowadzenie spraw związanych z naliczaniem opłat adiacenckich z tytułu podziału nieruchomości;
- prowadzenie spraw związanych z naliczaniem opłaty planistycznej;
- prowadzenie spraw związanych z komunalizacją mienia;
- prowadzenie spraw związanych z przekształceniem prawa użytkowania wieczystego w prawo własności nieruchomości;
- prowadzenie spraw związanych z podziałami i scaleniami nieruchomości;
- prowadzenie spraw związanych z rozgraniczaniem nieruchomości;
- prowadzenie spraw związanych z nadawaniem nazw ulicom i placom;
- prowadzenie spraw związanych z nadawaniem numeracji porządkowej nieruchomości;
- prowadzenie spraw związanych z rolnictwem;
- prowadzenie spraw związanych z organizacją i przeprowadzaniem wyborów do Izby Rolniczej;
- prowadzenie spraw dotyczących potwierdzania lat pracy w indywidualnym gospodarstwie rolnym;
- prowadzenie spraw dotyczących potwierdzania umów dzierżawy nieruchomości rolnych;
- zawieranie umów przekazujących nieruchomości Miasta innym podmiotom w zakresie realizowanych zadań;
- zapewnienie merytorycznej współpracy przy zawieraniu umów (między innymi dzierżawy, najmu, użyczenia, sprzedaży, użytkowania wieczystego) przez Biura, w odniesieniu do mienia, które przedmiotowo związane jest z wykonywanymi przez nie zadaniami;
- prowadzenie ewidencji mienia zgodnej z ewidencją księgową, w tym ustalanie wartości nieruchomości;
- współpraca ze Stanowiskiem ds. Smart City, współpracy gospodarczej i zagranicznej w zakresie aktualizacji oferty inwestycyjnej Miasta dla terenów będących własnością Miasta;
- zgłaszanie do Biura Inwestycji Miejskich wniosków w zakresie budowy infrastruktury drogowej dla działek miejskich przeznaczonych pod zabudowę;
- prowadzenie spraw związanych z aktualizacją opłat z tytułu użytkowania wieczystego;
- występowanie z wnioskami o ustalenie warunków zabudowy i zagospodarowania dla nieruchomości miejskich przeznaczonych do sprzedaży;
- zabezpieczenie nieruchomości znajdujących się w gospodarowaniu Biura przed zniszczeniem i uszkodzeniem;
- naliczanie wymaganych należności z tytułu udostępniania nieruchomości z zasobu oraz za ich bezumowne wykorzystanie;
- prowadzenie spraw związanych z przysługującym Miastu prawem pierwokupu nieruchomości;
- prowadzenie spraw związanych z przekazywaniem terenów pod rodzinne ogrody działkowe;
- prowadzenie spraw w zakresie nabycia przez Miasto i wypłaty odszkodowań za nieruchomości przejęte pod drogi przy współpracy Biura Inwestycji Miejskich oraz Biura Infrastruktury Technicznej;
- regulacja stanów prawnych nieruchomości, w tym współpraca z właściwymi Biurami i Zespołem Radców Prawnych przy prowadzeniu spraw o stwierdzenie zasiedzenia własności nieruchomości Miasta;
- prowadzenie analizy terenów będących własnością Miasta w zakresie możliwości ich wykorzystania, w szczególności na cele budownictwa mieszkaniowego;
- ewidencjonowanie aktów notarialnych wpływających do Urzędu i dokonywanie ich analizy pod względem żądania przez Miasto zwrotu udzielonej bonifikaty;
- przygotowywanie projektów aktów prawa miejscowego w zakresie gospodarowania mieniem;
- realizacja postanowień zawartych w wydanych orzeczeniach sądowych dotyczących nabycia przez Miasto spadków po zmarłych;
- prowadzenie spraw związanych z ujawnianiem praw Miasta w księgach wieczystych i ewidencji gruntów;
- prowadzenie spraw związanych z uzgodnieniem lokalizacji urządzeń infrastruktury technicznej na gruntach Miasta i wydawanie zezwoleń w tym zakresie;
- współpraca z Towarzystwem Budownictwa Społecznego „ZŁOTNICKI” Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością w zakresie wykonywania umowy dzierżawy komunalnego zasobu mieszkaniowego;
- współpraca z Biurem Gospodarki Lokalowej w sprawach istotnych z punktu widzenia nadzoru nad działalnością Towarzystwa Budownictwa Społecznego „ZŁOTNICKI” Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością."
Przy znakowaniu spraw biuro używa symbolu „GN”.
Donata Szmiel
Dyrektor
Budynek nr 4, pok. 417
Telefon kontaktowy: 43 825-02-10 lub 43 825-02-00 wew. 210
Adres e-mail: d.szmiel@zdunskawola.pl
Bezpośrednie prowadzenie spraw:
- Nadawanie numeracji porządkowej dla budynków.
- Podziały i rozgraniczenia nieruchomości.
Sabina Grabarek
Inspektor
Budynek nr 4, pok. 421
Telefon kontaktowy: 43 825-02-12 lub 43 825-02-00 wew. 212
Adres e-mail: s.grabarek@zdunskawola.pl
Kompetencje:
- Przekształcenie lub sprzedaż prawa użytkowania wieczystego na własność.
- Potwierdzanie lat pracy w gospodarstwie rolnym.
Joanna Ptak
Inspektor
Budynek nr 4, pok. 416
Telefon kontaktowy: 43 825-02-11 lub 43 825-02-00 wew. 211
Adres e-mail: j.ptak@zdunskawola.pl
Kompetencje:
- Sprzedaż lokali mieszkalnych na rzecz głównych najemców.
Sylwia Głowacka
Inspektor
Budynek nr 4, pok. 416
Telefon kontaktowy: 43 825-02-11 lub 43 825-02-00 wew. 211
Adres e-mail: s.glowacka@zdunskawola.pl
Kompetencje:
- Sprzedaż nieruchomości gruntowych.
Agnieszka Palma
Główny specjalista
Budynek nr 4, pok. 420
Telefon kontaktowy: 43 825-02-13 lub 43 825-02-00 wew. 213
Adres e-mail: a.palma@zdunskawola.pl
Kompetencje:
- Realizowanie prawa użytkowania wieczystego w zakresie obowiązujących ustaw.
- Określanie zasad lokalizowania urządzeń infrastruktury technicznej na gruntach mienia komunalnego.
Agnieszka Stanieska
Inspektor
Budynek nr 4, pok. 420
Telefon kontaktowy: 43 825-02-13 lub 43 825-02-00 wew. 213
Adres e-mail: a.stanieska@zdunskawola.pl
Kompetencje:
- Nabywanie gruntów do zasobów mienia gminnego.
- Przekształceniem użytkowania wieczystego gruntów zabudowanych na cele mieszkaniowe w prawo własności tych gruntów.
Magdalena Bartosińska
Podinspektor
Budynek nr 4, pok. 416
Telefon kontaktowy: 43 825-02-11 lub 43 825-02-00 wew. 211
Adres e-mail: m.bartosinska@zdunskawola.pl
Kompetencje:
- Sprzedaż nieruchomości gruntowych.
- Dzierżawy nieruchomości.
Lista spraw prowadzonych przez Biuro dostępna jest pod adresem:
https://bip.zdunskawola.pl/sprawy-do-zalatwienia/szukaj?category_id=-1&unit_id=6