Biuro Dochodów
Zgodnie z § 39 Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miasta Zduńska Wola:
"Do zadań i kompetencji Biura Dochodów należy w szczególności:
- prowadzenie rachunkowości budżetu Miasta;
- prowadzenie wyodrębnionej, w ramach budżetu Miasta, rachunkowości zadań finansowanych przy współudziale środków zewnętrznych oraz innych zadań, gdy obowiązek wyodrębnienia wynika z zawartych umów;
- prowadzenie i uzgadnianie ewidencji syntetycznej i analitycznej dochodów, przychodów i rozchodów budżetu Miasta;
- analizowanie sprawozdań z wykonania budżetu jednostek organizacyjnych powiązanych z budżetem Miasta, w tym szczególnie pod kątem dyscypliny budżetowej;
- sporządzanie sprawozdań budżetowych i finansowych w zakresie budżetu jednostki samorządu terytorialnego;
- prowadzenie rachunkowości dochodów Urzędu jako jednostki budżetowej;
- sporządzanie okresowych sprawozdań budżetowych i finansowych z wykonania dochodów Urzędu jako jednostki budżetowej;
- współpraca z Biurami, jednostkami organizacyjnymi powiązanymi z budżetem Miasta oraz urzędami skarbowymi w zakresie planowania i realizacji dochodów Miasta;
- stały monitoring realizacji dochodów Miasta oraz poziomu i rodzaju zaległości podatkowych, w tym również z tytułu należności publicznoprawnych i cywilnoprawnych budżetu Miasta;
- przygotowywanie informacji dotyczących wykonania dochodów Miasta oraz analizy stanu zaległości podatkowych;
- rozliczanie pobranych dochodów budżetowych związanych z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych Miastu;
- opracowywanie aktów prawa miejscowego wprowadzających opłaty lokalne oraz stawki podatków i opłat, w tym współuczestniczenie w przygotowywanych propozycjach prawnych dotyczących wprowadzanych opłat za usługi publiczne i korzystanie z obiektów użyteczności publicznej będących własnością Miasta;
- realizacja zadań wynikających z wykonywania przez Prezydenta funkcji organu podatkowego, w szczególności:
- wydawanie interpretacji przepisów podatkowych w indywidualnych sprawach,
- dokonywanie corocznego ustalenia wysokości zobowiązań podatkowych dla osób fizycznych w drodze decyzji,
- dokonywanie wymiaru zobowiązań powstających z mocy prawa na podstawie złożonych deklaracji, w tym o wysokości opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi,
- dokonywanie czynności sprawdzających w stosunku do złożonych deklaracji i informacji w celu prawidłowego i powszechnego poboru podatków,
- wszczynanie i prowadzenie postępowań podatkowych, skutkujących wydaniem decyzji administracyjnych w oparciu o informację Działu Gospodarki Odpadami Komunalnymi o ujawnionych w wyniku przeprowadzonych czynności sprawdzających niezgodności danych deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi ze stanem faktycznym,
- dokonywanie wymiaru opłat lokalnych,
- prowadzenie kontroli podatkowych u podatników i inkasentów, zgodnie z ustawą – Ordynacja podatkowa,
- prowadzenie spraw w zakresie udzielania indywidualnych ulg w spłacie zobowiązań podatkowych, przy każdorazowej opinii Skarbnika,
- wydawanie zaświadczeń na podstawie ewidencji podatników podatków i opłat lokalnych;
- obsługa interesantów w zakresie podatków, opłat lokalnych i innych należności, do których stosuje się przepisy ustawy – Ordynacja podatkowa, w tym:
- przyjmowanie deklaracji, informacji, oświadczeń i wniosków,
- kierowanie przyjętych dokumentów do Kancelarii w celu ich rejestracji, za zwrotnym ich pobraniem;
- prowadzenie rachunkowości podatków, opłat i innych należności, do których stosuje się przepisy ustawy – Ordynacja podatkowa (w tym opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi), w szczególności:
- prowadzenie w księgach rachunkowych prawidłowej ewidencji przypisów, odpisów, wpłat zwrotów i zaliczeń nadpłat,
- sprawdzanie terminowości wpłat należności,
- terminowe podejmowanie czynności zmierzających do zastosowania środków egzekucyjnych, takich jak upomnienia, tytuły wykonawcze,
- dokonywanie rozliczeń podatków z tytułu wpłat, nadpłat i zaległości,
- przeprowadzanie rozliczenia rachunkowo-kasowego inkasentów,
- przygotowywanie sprawozdań,
- ustalenie na podstawie ewidencji księgowej danych potrzebnych do wydawania zaświadczeń o niezaleganiu w podatkach lub stwierdzających stan zaległości podatkowych,
- prowadzenie księgi druków ścisłego zarachowania – biletów opłaty targowej;
- współdziałanie z innymi organami podatkowymi w zakresie prowadzonych postępowań dotyczących dochodów własnych Miasta;
- prowadzenie spraw wynikających z realizacji ustawy o opłacie skarbowej, w tym nadzór nad jej właściwymi wpływami do budżetu Miasta;
- windykacja należności publicznoprawnych i cywilnoprawnych budżetu Miasta, z wyłączeniem należności z tytułu nienależnie pobranego świadczenia wychowawczego;
- windykacja należności budżetu Miasta z tytułu mandatów karnych nałożonych przez Straż Miejską;
- prowadzenie spraw w zakresie udzielania indywidualnych ulg (za każdorazową opinią Skarbnika) w spłacie należności publicznoprawnych i cywilnoprawnych budżetu Miasta;
- prowadzenie spraw związanych ze zwrotem rolnikom części podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego;
- rozliczanie i przekazywanie części podatku rolnego na rzecz podmiotów uprawnionych oraz izby rolniczej;
- sporządzanie sprawozdań w zakresie udzielonej przez Prezydenta pomocy publicznej;
- dokumentowanie czynności podlegających ustawie o podatku od towarów i usług realizowanych przez Miasto oraz prowadzenie cząstkowego rejestru sprzedaży;
- prowadzenie spraw z zakresu rozliczania podatku od towarów i usług wraz jednostkami organizacyjnymi powiązanymi z budżetem Miasta, w szczególności:
- prowadzenie centralnego rejestru sprzedaży,
- prowadzenie centralnego rejestru zakupów,
- sporządzanie jednolitego pliku kontrolnego JPK-VAT, obejmującego część deklaracyjną i ewidencyjną, i przesyłanie do Ministerstwa Finansów,
- rozliczanie podatku od towarów i usług z urzędem skarbowym;
- prowadzenie kontroli jednostek organizacyjnych powiązanych z budżetem Miasta w zakresie rozliczania podatku od towarów i usług;
- nadzór i koordynowanie działań służących wykonaniu obowiązków w zakresie Schematów Podatkowych, w tym:
- identyfikowanie obowiązków raportowych:
- weryfikacja działalności Miasta, w celu wytypowania zdarzeń spełniających definicje Schematów Podatkowych,
- analizowanie zgłoszonych umów/zdarzeń/inwestycji/rozliczeń podatkowych pod kątem obowiązku raportowania Schematów Podatkowych,
- prowadzenie Bazy Schematów Podatkowych,
- przekazywanie informacji o Schematach Podatkowych Szefowi Krajowej Administracji Skarbowej;
- identyfikowanie obowiązków raportowych:
- współpraca z Miejskim Ośrodkiem Pomocy Społecznej Centrum Opieki Socjalnej w Zduńskiej Woli w zakresie realizacji ustawy o pomocy osobom uprawnionym do alimentów w zakresie zwrotu należności z tytułu wypłaconych świadczeń z funduszu alimentacyjnego z tytułu uzyskiwanych dochodów przez gminę oraz prowadzonych egzekucji administracyjnych wobec dłużników alimentacyjnych."
Przy znakowaniu spraw Biuro używa symbolu „D”.
Małgorzata Mielczarkowska
Dyrektor
Budynek nr 4, pok. 405
Telefon kontaktowy: 43 825-02-95 lub 43 825-02-00 wew. 295
Fax: 43 825-02-02
Adres e-mail: m.mielczarkowska@zdunskawola.pl
Kompetencje:
Dyrektor Biura Dochodów wykonuje zadania i kompetencje określone w Regulaminie Organizacyjnym Urzędu Miasta, w tym szczególnie:
- opracowywanie projektów aktów prawa miejscowego dotyczących podatków i opłat lokalnych,
- załatwianie spraw z zakresu udzielania indywidualnych ulg w opłacie podatków i opłat lokalnych oraz innych należności budżetu miasta (umarzanie, odraczanie, rozkładanie na raty)
- prowadzenie spraw związanych z udzielaniem pomocy publicznej dla przedsiębiorców.
Irena Rudecka
Inspektor
Budynek nr 4, pok. 403
Telefon kontaktowy: 43 825-02-59 lub 43 825-02-00 wew. 259
Adres e-mail: i.rudecka@zdunskawola.pl
Kompetencje:
- prowadzenie rachunkowości budżetu jednostki samorządu terytorialnego, w tym zadań finansowanych przy współudziale środków zewnętrznych,
- rozliczanie dochodów zrealizowanych na rzecz Skarbu Państwa,
- sporządzanie sprawozdań budżetowych i finansowych w zakresie budżetu jednostki samorządu terytorialnego.
Małgorzata Cholewka
Inspektor
Budynek nr 4, pok. 402
Telefon kontaktowy: 43 825-02-57 lub 43 825-02-00 wew. 257
Adres e-mail: m.cholewka@zdunskawola.pl
Kompetencje:
- prowadzenie wymiaru podatku od nieruchomości, podatku rolnego i podatku leśnego od osób fizycznych,
- sporządzanie zaświadczeń z zakresu pobieranych składek na ubezpieczenie społeczne rolników.
- prowadzenie spraw z zakresu zwrotu rolnikom części podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego
Beata Majchrzak
Inspektor
Budynek nr 4, pok. 402
Telefon kontaktowy: 43 825-02-57 lub 43 825-02-00 wew. 257
Adres e-mail: b.majchrzak@zdunskawola.pl
Kompetencje:
- prowadzenie wymiaru podatku od nieruchomości, podatku rolnego i podatku leśnego od osób fizycznych,
- sporządzanie zaświadczeń o dochodowości z gospodarstw rolnych i ilości hektarów przeliczeniowych.
Wioletta Dubińska
Inspektor
Budynek nr 4, pok. 402
Telefon kontaktowy: 43 825-02-55 lub 43 825-02-00 wew. 255
Adres e-mail: w.dubinska@zdunskawola.pl
Kompetencje:
- prowadzenie wymiaru podatku od nieruchomości od osób prawnych,
- prowadzenie wymiaru podatku rolnego i podatku leśnego od osób prawnych,
- prowadzenie wymiaru podatku od środków transportowych,
- prowadzenie wymiaru podatku od nieruchomości od lokali mieszkalnych,
- sporządzanie zaświadczeń z zakresu ewidencji podatników podatku rolnego, leśnego i od nieruchomości.
Małgorzata Formantowicz
Inspektor
Budynek nr 4, pok. 401
Telefon kontaktowy: 43 825-02-79 lub 43 825-02-00 wew. 279
Adres e-mail: m.formantowicz@zdunskawola.pl
Kompetencje:
- prowadzenie wymiaru opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi,
Monika Ziółkowska
Inspektor
Budynek nr 4, pok. 401
Telefon kontaktowy: 43 825-02-79 lub 43 825-02-00 wew. 279
Adres e-mail: m.ziolkowska@zdunskawola.pl
Kompetencje:
- prowadzenie księgowości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi,
- prowadzenie windykacji opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
Katarzyna Nowicka
Podinspektor
Budynek nr 4, pok. 404
Telefon kontaktowy: 43 825-02-56 lub 43 825-02-00 wew. 256
Adres e-mail: k.nowicka@zdunskawola.pl
Kompetencje:
- prowadzenie księgowości i windykacji mandatów nakładanych przez Straż Miejską,
- prowadzenie księgowości i windykacji należności z tytułu obciążeń właścicieli zwierząt z tytułu odłowienia i utrzymania zwierzęcia w schronisku,
- prowadzenie księgowości należności z tytułu opłat za zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych,
- prowadzenie spraw z zakresu opłaty targowej,
- prowadzenie spraw wynikających z realizacji ustawy o opłacie skarbowej,
- wyjaśnianie mylnych wpływów na rachunek dochodów.
Anna Uznańska
Inspektor
Budynek nr 4, pok. 404
Telefon kontaktowy: 43 825-02-56 lub 43 825-02-00 wew. 256
Adres e-mail: a.uznanska@zdunskawola.pl
Kompetencje:
Prowadzenie spraw z zakresu podatku od towarów i usług VAT:
- wystawianie faktur,
- prowadzenie zbiorczych rejestrów sprzedaży i zakupów,
- sporzadzanie deklaracji,
- rozliczenie jednostek budżetowych w ramach centralizacji rozliczeń w Mieście Zduńska Wola, koordynowanie działań służących wykonaniu obowiązków w zakresie schematów podatkowych
Katarzyna Kowalska
Samodzielny Referent
Budynek nr 4, pok. 402
Telefon kontaktowy: 43 825-02-58 lub 43 825-02-00 wew. 258
Adres e-mail: k.kowalska@zdunskawola.pl
Kompetencje:
- prowadzenie księgowości analitycznej łącznego zobowiązania pieniężnego (rolny, leśny, od nieruchomości),
- prowadzenie księgowości analitycznej opłat za zajęcie pasa drogowego oraz opłat za umieszczenie w pasie drogowym urządzeń nie związanych z funkcjonowaniem drogi,
- prowadzenie księgowości analitycznej opłat za użytkowanie wieczyste gruntów, opłat za dzierżawę gruntów, opłat za przekształcenie prawa użytkowania wieczystego gruntów w prawo własności, opłat adiacenckich,
- prowadzenie windykacji należności cywilnoprawnych i publicznoprawnych budżetu Miasta Zduńska Wola.
Iwona Biegalska
Referent
Budynek nr 4, pok. 403
Telefon kontaktowy: 43 825-02-59 lub 43 825-02-00 wew. 259
Adres e-mail: i.biegalska@zdunskawola.pl
Kompetencje:
- prowadzenie windykacji należności z tytułu podatków i opłat lokalnych,
- sporządzanie zaświadczeń o niezaleganiu w podatkach lub stwierdzających stan zaległości.
Anna Tustanowska
Referent
Budynek nr 4, pok. 402
Telefon kontaktowy: 43 825-02-58 lub 43 825-02-00 wew. 258
Adres e-mail: a.tustanowska@zdunskawola.pl
Kompetencje:
- prowadzenie księgowości analitycznej podatku od nieruchomości,
- prowadzenie księgowości analitycznej podatku od środków transportowych,
- współpraca przy wymiarze podatku od nieruchomości i podatków opłacanych w formie łącznego zobowiązania pieniężnego.
Sylwia Iwańska
Podinspektor
Budynek nr 4, pok. 401
Telefon kontaktowy: 43 825-02-79 lub 43 825-02-00 wew. 279
Adres e-mail: s.iwanska@zdunskawola.pl
Kompetencje:
- prowadzenie ewidencji analitycznej i syntetycznej dochodów zrealizowanych przez Urząd Miasta jako jednostkę budżetową na wyodrębnionym rachunku bankowym dochodów oraz rachunku bankowym do obsługi opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi,
- sporządzanie sprawozdań budżetowych i finansowych w zakresie dochodów.
Lista spraw prowadzonych przez Biuro dostępna jest pod adresem:
https://bip.zdunskawola.pl/sprawy-do-zalatwienia/szukaj?category_id=-1&unit_id=2