W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Biuro Dochodów

Zgodnie z § 39 Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miasta Zduńska Wola:

"Do zadań i kompetencji Biura Dochodów należy w szczególności:

  1. prowadzenie rachunkowości budżetu Miasta;
  2. prowadzenie wyodrębnionej, w ramach budżetu Miasta, rachunkowości zadań finansowanych przy współudziale środków zewnętrznych oraz innych zadań, gdy obowiązek wyodrębnienia wynika z zawartych umów;
  3. prowadzenie i uzgadnianie ewidencji syntetycznej i analitycznej dochodów, przychodów i rozchodów budżetu Miasta;
  4. analizowanie sprawozdań z wykonania budżetu jednostek organizacyjnych powiązanych z budżetem Miasta, w tym szczególnie pod kątem dyscypliny budżetowej;
  5. sporządzanie sprawozdań budżetowych i finansowych w zakresie budżetu jednostki samorządu terytorialnego;
  6. prowadzenie rachunkowości dochodów Urzędu jako jednostki budżetowej;
  7. sporządzanie okresowych sprawozdań budżetowych i finansowych z wykonania dochodów Urzędu jako jednostki budżetowej;
  8. współpraca z Biurami, jednostkami organizacyjnymi powiązanymi z budżetem Miasta oraz urzędami skarbowymi w zakresie planowania i realizacji dochodów Miasta;
  9. stały monitoring realizacji dochodów Miasta oraz poziomu i rodzaju zaległości podatkowych, w tym również z tytułu należności publicznoprawnych i cywilnoprawnych budżetu Miasta;
  10. przygotowywanie informacji dotyczących wykonania dochodów Miasta oraz analizy stanu zaległości podatkowych;
  11. rozliczanie pobranych dochodów budżetowych związanych z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych Miastu;
  12. opracowywanie aktów prawa miejscowego wprowadzających opłaty lokalne oraz stawki podatków i opłat, w tym współuczestniczenie w przygotowywanych propozycjach prawnych dotyczących wprowadzanych opłat za usługi publiczne i korzystanie z obiektów użyteczności publicznej będących własnością Miasta;
  13. realizacja zadań wynikających z wykonywania przez Prezydenta funkcji organu podatkowego, w szczególności:
    1. wydawanie interpretacji przepisów podatkowych w indywidualnych sprawach,
    2. dokonywanie corocznego ustalenia wysokości zobowiązań podatkowych dla osób fizycznych w drodze decyzji,
    3. dokonywanie wymiaru zobowiązań powstających z mocy prawa na podstawie złożonych deklaracji, w tym o wysokości opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi,
    4. dokonywanie czynności sprawdzających w stosunku do złożonych deklaracji i informacji w celu prawidłowego i powszechnego poboru podatków,
    5. wszczynanie i prowadzenie postępowań podatkowych, skutkujących wydaniem decyzji administracyjnych w oparciu o informację Działu Gospodarki Odpadami Komunalnymi o ujawnionych w wyniku przeprowadzonych czynności sprawdzających niezgodności danych deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi ze stanem faktycznym,
    6. dokonywanie wymiaru opłat lokalnych,
    7. prowadzenie kontroli podatkowych u podatników i inkasentów, zgodnie z ustawą – Ordynacja podatkowa,
    8. prowadzenie spraw w zakresie udzielania indywidualnych ulg w spłacie zobowiązań podatkowych, przy każdorazowej opinii Skarbnika,
    9. wydawanie zaświadczeń na podstawie ewidencji podatników podatków i opłat lokalnych;
  14. obsługa interesantów w zakresie podatków, opłat lokalnych i innych należności, do których stosuje się przepisy ustawy – Ordynacja podatkowa, w tym:
    1. przyjmowanie deklaracji, informacji, oświadczeń i wniosków,
    2. kierowanie przyjętych dokumentów do Kancelarii w celu ich rejestracji, za zwrotnym ich pobraniem;
  15. prowadzenie rachunkowości podatków, opłat i innych należności, do których stosuje się przepisy ustawy – Ordynacja podatkowa (w tym opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi), w szczególności:
    1. prowadzenie w księgach rachunkowych prawidłowej ewidencji przypisów, odpisów, wpłat zwrotów i zaliczeń nadpłat,
    2. sprawdzanie terminowości wpłat należności,
    3. terminowe podejmowanie czynności zmierzających do zastosowania środków egzekucyjnych, takich jak upomnienia, tytuły wykonawcze,
    4. dokonywanie rozliczeń podatków z tytułu wpłat, nadpłat i zaległości,
    5. przeprowadzanie rozliczenia rachunkowo-kasowego inkasentów,
    6. przygotowywanie sprawozdań,
    7. ustalenie na podstawie ewidencji księgowej danych potrzebnych do wydawania zaświadczeń o niezaleganiu w podatkach lub stwierdzających stan zaległości podatkowych,
    8. prowadzenie księgi druków ścisłego zarachowania – biletów opłaty targowej;
  16. współdziałanie z innymi organami podatkowymi w zakresie prowadzonych postępowań dotyczących dochodów własnych Miasta;
  17. prowadzenie spraw wynikających z realizacji ustawy o opłacie skarbowej, w tym nadzór nad jej właściwymi wpływami do budżetu Miasta;
  18. windykacja należności publicznoprawnych i cywilnoprawnych budżetu Miasta, z wyłączeniem należności z tytułu nienależnie pobranego świadczenia wychowawczego;
  19. windykacja należności budżetu Miasta z tytułu mandatów karnych nałożonych przez Straż Miejską;
  20. prowadzenie spraw w zakresie udzielania indywidualnych ulg (za każdorazową opinią Skarbnika) w spłacie należności publicznoprawnych i cywilnoprawnych budżetu Miasta;
  21. prowadzenie spraw związanych ze zwrotem rolnikom części podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego;
  22. rozliczanie i przekazywanie części podatku rolnego na rzecz podmiotów uprawnionych oraz izby rolniczej;
  23. sporządzanie sprawozdań w zakresie udzielonej przez Prezydenta pomocy publicznej;
  24. dokumentowanie czynności podlegających ustawie o podatku od towarów i usług realizowanych przez Miasto oraz prowadzenie cząstkowego rejestru sprzedaży;
  25. prowadzenie spraw z zakresu rozliczania podatku od towarów i usług wraz jednostkami organizacyjnymi powiązanymi z budżetem Miasta, w szczególności:
    1. prowadzenie centralnego rejestru sprzedaży,
    2. prowadzenie centralnego rejestru zakupów,
    3. sporządzanie jednolitego pliku kontrolnego JPK-VAT, obejmującego część deklaracyjną i ewidencyjną, i przesyłanie do Ministerstwa Finansów,
    4. rozliczanie podatku od towarów i usług z urzędem skarbowym;
  26. prowadzenie kontroli jednostek organizacyjnych powiązanych z budżetem Miasta w zakresie rozliczania podatku od towarów i usług;
  27. nadzór i koordynowanie działań służących wykonaniu obowiązków w zakresie Schematów Podatkowych, w tym:
    1. identyfikowanie obowiązków raportowych:
      • weryfikacja działalności Miasta, w celu wytypowania zdarzeń spełniających definicje Schematów Podatkowych,
      • analizowanie zgłoszonych umów/zdarzeń/inwestycji/rozliczeń podatkowych pod kątem obowiązku raportowania Schematów Podatkowych,
      • prowadzenie Bazy Schematów Podatkowych,
    2. przekazywanie informacji o Schematach Podatkowych Szefowi Krajowej Administracji Skarbowej;
  28. współpraca z Miejskim Ośrodkiem Pomocy Społecznej Centrum Opieki Socjalnej w Zduńskiej Woli w zakresie realizacji ustawy o pomocy osobom uprawnionym do alimentów w zakresie zwrotu należności z tytułu wypłaconych świadczeń z funduszu alimentacyjnego z tytułu uzyskiwanych dochodów przez gminę oraz prowadzonych egzekucji administracyjnych wobec dłużników alimentacyjnych."

Przy znakowaniu spraw Biuro używa symbolu „D”.

Małgorzata Mielczarkowska

Dyrektor 
Budynek nr 4, pok. 405
Telefon kontaktowy: 43 825-02-95 lub 43 825-02-00 wew. 295
Fax: 43 825-02-02
Adres e-mail: m.mielczarkowska@zdunskawola.pl

Kompetencje:

Dyrektor Biura Dochodów wykonuje zadania i kompetencje określone w Regulaminie Organizacyjnym Urzędu Miasta, w tym szczególnie:

  • opracowywanie projektów aktów prawa miejscowego dotyczących podatków i opłat lokalnych,
  • załatwianie spraw z zakresu udzielania indywidualnych ulg w opłacie podatków i opłat lokalnych oraz innych należności budżetu miasta (umarzanie, odraczanie, rozkładanie na raty)
  • prowadzenie spraw związanych z udzielaniem pomocy publicznej dla przedsiębiorców.

Irena Rudecka

Inspektor
Budynek nr 4, pok. 403
Telefon kontaktowy: 43 825-02-59 lub 43 825-02-00 wew. 259
Adres e-mail: i.rudecka@zdunskawola.pl

Kompetencje:

  • prowadzenie rachunkowości budżetu jednostki samorządu terytorialnego, w tym zadań finansowanych przy współudziale środków zewnętrznych, 
  • rozliczanie dochodów zrealizowanych na rzecz Skarbu Państwa,
  • sporządzanie sprawozdań budżetowych i finansowych w zakresie budżetu jednostki samorządu terytorialnego.

Małgorzata Cholewka

Inspektor
Budynek nr 4, pok. 402
Telefon kontaktowy: 43 825-02-57 lub 43 825-02-00 wew. 257
Adres e-mail: m.cholewka@zdunskawola.pl

Kompetencje:

  • prowadzenie wymiaru podatku od nieruchomości, podatku rolnego i podatku leśnego od osób fizycznych,
  • sporządzanie zaświadczeń z zakresu pobieranych składek na ubezpieczenie społeczne rolników.
  • prowadzenie spraw z zakresu zwrotu rolnikom części podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego

Beata Majchrzak

Inspektor
Budynek nr 4, pok. 402
Telefon kontaktowy: 43 825-02-57 lub 43 825-02-00 wew. 257
Adres e-mail: b.majchrzak@zdunskawola.pl

Kompetencje:

  • prowadzenie wymiaru podatku od nieruchomości, podatku rolnego i podatku leśnego od osób fizycznych,
  • sporządzanie zaświadczeń o dochodowości z gospodarstw rolnych i ilości hektarów przeliczeniowych.

Wioletta Dubińska

Inspektor
Budynek nr 4, pok. 402
Telefon kontaktowy: 43 825-02-55 lub 43 825-02-00 wew. 255
Adres e-mail: w.dubinska@zdunskawola.pl

Kompetencje:

  • prowadzenie wymiaru podatku od nieruchomości od osób prawnych,
  • prowadzenie wymiaru podatku rolnego i podatku leśnego od osób prawnych,
  • prowadzenie wymiaru podatku od środków transportowych,
  • prowadzenie wymiaru podatku od nieruchomości od lokali mieszkalnych,
  • sporządzanie zaświadczeń z zakresu ewidencji podatników podatku rolnego, leśnego i od nieruchomości.

Małgorzata Formantowicz

Inspektor
Budynek nr 4, pok. 401
Telefon kontaktowy: 43 825-02-79 lub 43 825-02-00 wew. 279
Adres e-mail: m.formantowicz@zdunskawola.pl

Kompetencje:

  • prowadzenie wymiaru opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi,

Monika Ziółkowska

Inspektor
Budynek nr 4, pok. 401
Telefon kontaktowy: 43 825-02-79 lub 43 825-02-00 wew. 279
Adres e-mail: m.ziolkowska@zdunskawola.pl

Kompetencje:

  • prowadzenie księgowości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi,
  • prowadzenie windykacji opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.

Katarzyna Nowicka

Podinspektor
Budynek nr 4, pok. 404
Telefon kontaktowy: 43 825-02-56 lub 43 825-02-00 wew. 256
Adres e-mail: k.nowicka@zdunskawola.pl

Kompetencje:

  • prowadzenie księgowości i windykacji mandatów nakładanych przez Straż Miejską,
  • prowadzenie księgowości i windykacji należności z tytułu obciążeń właścicieli zwierząt z tytułu odłowienia i utrzymania zwierzęcia w schronisku,
  • prowadzenie księgowości należności z tytułu opłat za zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych,
  • prowadzenie spraw z zakresu opłaty targowej,
  • prowadzenie spraw wynikających z realizacji ustawy o opłacie skarbowej,
  • wyjaśnianie mylnych wpływów na rachunek dochodów.

Anna Uznańska

Inspektor
Budynek nr 4, pok. 404
Telefon kontaktowy: 43 825-02-56 lub 43 825-02-00 wew. 256
Adres e-mail: a.uznanska@zdunskawola.pl

Kompetencje:

Prowadzenie spraw z zakresu podatku od towarów i usług VAT:

  • wystawianie faktur,
  • prowadzenie zbiorczych rejestrów sprzedaży i zakupów,
  • sporzadzanie deklaracji,
  • rozliczenie jednostek budżetowych w ramach centralizacji rozliczeń w Mieście Zduńska Wola, koordynowanie działań służących wykonaniu obowiązków w zakresie schematów podatkowych

Katarzyna Kowalska

Samodzielny Referent
Budynek nr 4, pok. 402
Telefon kontaktowy: 43 825-02-58 lub 43 825-02-00 wew. 258
Adres e-mail: k.kowalska@zdunskawola.pl

Kompetencje:

  • prowadzenie księgowości analitycznej łącznego zobowiązania pieniężnego (rolny, leśny, od nieruchomości),
  • prowadzenie księgowości analitycznej opłat za zajęcie pasa drogowego oraz opłat za umieszczenie w pasie drogowym urządzeń nie związanych z funkcjonowaniem drogi,
  • prowadzenie księgowości analitycznej opłat za użytkowanie wieczyste gruntów, opłat za dzierżawę gruntów, opłat za przekształcenie prawa użytkowania wieczystego gruntów w prawo własności, opłat adiacenckich,
  • prowadzenie windykacji należności cywilnoprawnych i publicznoprawnych budżetu Miasta Zduńska Wola.

Iwona Biegalska

Referent
Budynek nr 4, pok. 403
Telefon kontaktowy: 43 825-02-59 lub 43 825-02-00 wew. 259
Adres e-mail: i.biegalska@zdunskawola.pl
 
Kompetencje:

  • prowadzenie windykacji należności z tytułu podatków i opłat lokalnych,
  • sporządzanie zaświadczeń o niezaleganiu w podatkach lub stwierdzających stan zaległości.

Anna Tustanowska

Referent
Budynek nr 4, pok. 402
Telefon kontaktowy: 43 825-02-58 lub 43 825-02-00 wew. 258
Adres e-mail: a.tustanowska@zdunskawola.pl

Kompetencje:

  • prowadzenie księgowości analitycznej podatku od nieruchomości,
  • prowadzenie księgowości analitycznej podatku od środków transportowych,
  • współpraca przy wymiarze podatku od nieruchomości i podatków opłacanych w formie łącznego zobowiązania pieniężnego.

Sylwia Iwańska

Podinspektor
Budynek nr 4, pok. 401
Telefon kontaktowy: 43 825-02-79 lub 43 825-02-00 wew. 279
Adres e-mail: s.iwanska@zdunskawola.pl

Kompetencje:

  • prowadzenie ewidencji analitycznej i syntetycznej dochodów zrealizowanych przez Urząd Miasta jako jednostkę budżetową na wyodrębnionym rachunku bankowym dochodów oraz rachunku bankowym do obsługi opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi,
  • sporządzanie sprawozdań budżetowych i finansowych w zakresie dochodów.

Lista spraw prowadzonych przez Biuro dostępna jest pod adresem:

https://bip.zdunskawola.pl/sprawy-do-zalatwienia/szukaj?category_id=-1&unit_id=2

 







Powiadom znajomego