W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Biuro Promocji, Kultury i Aktywności Miejskiej

Zgodnie z § 33 Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miasta Zduńska Wola:

"Do zadań i kompetencji Biura Promocji, Kultury i Aktywności Miejskiej należy w szczególności:

  1. ustalanie zasad i form promowania Miasta, przygotowywanie materiałów promocyjnych Miasta;
  2. tworzenie i realizacja polityki informacyjnej Miasta;
  3. koordynowanie i ujednolicanie działań promocyjnych Miasta;
  4. organizowanie i nadzorowanie systemu identyfikacji wizualnej Miasta;
  5. przygotowywanie publikacji o Mieście oraz promujących działalność organów Miasta, Urzędu, jednostek organizacyjnych i jednostek pomocniczych;
  6. sporządzanie i upowszechnianie materiałów kreujących pozytywny wizerunek Miasta, w tym obejmowanie promocją oferty inwestycyjnej Miasta, przy współudziale właściwych Biur;
  7. organizowanie kontaktów, w tym konferencji prasowych przedstawicieli organów Miasta oraz pracowników Urzędu z dziennikarzami;
  8. pomoc w pozyskiwaniu informacji przez dziennikarzy w zakresie zadań realizowanych przez Miasto;
  9. współdziałanie z jednostkami organizacyjnymi, jednostkami pomocniczymi, innymi jednostkami samorządowymi, instytucjami kultury, administracją rządową, stowarzyszeniami i organizacjami pozarządowymi w sprawach dotyczących rozwoju kultury, a także w zakresie organizacji imprez, targów i wszelkich przedsięwzięć promujących Miasto;
  10. komunikacja społeczna i współpraca z mieszkańcami, instytucjami i innymi podmiotami w zakresie działania Biura;
  11. przygotowywanie rocznych raportów o stanie Miasta przy współpracy komórek organizacyjnych, jednostek organizacyjnych, jednostek pomocniczych oraz komunalnych osób prawnych;
  12. koordynowanie i nadzorowanie zamieszczania ogłoszeń w mediach, w tym przeprowadzanie postępowań mających na celu wyłonienie usługodawców w zakresie publikacji ogłoszeń Miasta w prasie o zasięgu lokalnym i ogólnopolskim;
  13. przygotowywanie listów gratulacyjnych, materiałów informacyjnych do wywiadów i wystąpień publicznych przedstawicielom organów Miasta;
  14. opracowywanie prezentacji i załączników graficznych dla potrzeb Urzędu;
  15. prowadzenie strony internetowej Miasta i kont w mediach społecznościowych, w tym nadzór nad wizualizacją i estetyką zamieszczanych materiałów, współpraca z komórkami organizacyjnymi w zakresie przygotowywanych informacji o istotnych wydarzeniach lub zadaniach z zakresu ich działania;
  16. gromadzenie materiałów dla potrzeb redagowania miejskich informatorów o zasięgu lokalnym;
  17. gromadzenie i archiwizowanie w postaci cyfrowej dokumentacji o Mieście opublikowanej w mediach drukowanych i w mediach elektronicznych;
  18. opracowywanie i aktualizowanie kalendarza wydarzeń kulturalnych, ważnych uroczystości państwowych i miejskich we współpracy z komórkami organizacyjnymi, jednostkami organizacyjnymi i jednostkami pomocniczymi, innymi instytucjami oraz organizacjami i stowarzyszeniami;
  19. organizowanie obchodów świąt i uroczystości państwowych, a także współdziałanie w tym zakresie z innymi Biurami, instytucjami i podmiotami;
  20. prowadzenie rejestru instytucji kultury, dla których Miasto jest organizatorem;
  21. prowadzenie spraw związanych z tworzeniem, łączeniem, przekształcaniem i likwidacją miejskich instytucji kultury oraz spraw związanych z postępowaniami konkursowymi dyrektorów instytucji kultury;
  22. sprawowanie nadzoru nad tworzeniem i realizacją planów finansowych nadzorowanych merytorycznie jednostek organizacyjnych, działających w zakresie kultury i promocji;
  23. prowadzenie spraw prawno-organizacyjnych i ekonomicznych zapewniających rozwój kultury w Mieście, podejmowanie według właściwości merytorycznej działań w sferze zadań publicznych wynikających z ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, w tym:
    1. organizowanie konkursów w zakresie zadań zleconych gminy,
    2. przygotowywanie stosownych umów,
    3. nadzorowanie przebiegu wykonywania powierzonych zadań,
    4. kontrola prawidłowości wykorzystania i rozliczania udzielonych dotacji;
  24. współpraca z Miejskim Domem Kultury w Zduńskiej Woli w zakresie tworzenia warunków rozwoju życia kulturalnego, inicjowania przedsięwzięć kulturalnych oraz edukacji kulturalnej mieszkańców;
  25. współpraca z Muzeum Historii Miasta Zduńska Wola, w tym w zakresie wspomagania zadań wynikających z administrowania ze strony Muzeum Skansenem Lokomotyw w Karsznicach;
  26. współpraca z Miejską Biblioteką Publiczną im. Jerzego Szaniawskiego w Zduńskiej Woli, w tym w zakresie realizacji zadań Miasta i Prezydenta wynikających z ustawy o bibliotekach;
  27. współpraca ze Stanowiskiem ds. Smart City, współpracy gospodarczej i zagranicznej w zakresie spraw związanych z udziałem Miasta w związkach międzygminnych oraz współpracą zagraniczną, w tym z miastami partnerskimi i zaprzyjaźnionymi, jak i nawiązywaniem nowych kontaktów;
  28. prowadzenie spraw związanych z nadaniem tytułu „Honorowego Obywatela Miasta” oraz z przyznaniem Medalu „Zasłużony dla Miasta Zduńskiej Woli” przy współpracy Biura Rady Miasta;
  29. prowadzenie spraw związanych z przyznaniem Honorowego Patronatu Prezydenta;
  30. realizacja zadań związanych z wykonywaniem obowiązków wynikających z ustawy o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami, w tym w szczególności:
    1. prowadzenie gminnej ewidencji zabytków oraz jej aktualizacja,
    2. inicjowanie zadań związanych z opieką nad zabytkami,
    3. opracowywanie programów opieki nad zabytkami,
    4. realizacja zadań wynikających z przyjętych programów opieki nad zabytkami przy współpracy z innymi Biurami i instytucjami,
    5. współpraca i współdziałanie z Wojewódzkim Konserwatorem Zabytków;
  31. prowadzenie spraw związanych z udzielaniem dotacji na prace konserwatorskie, restauratorskie lub roboty budowlane przy zabytku wpisanym do rejestru lub znajdującym się w gminnej ewidencji zabytków; kontrola prawidłowości wykorzystania i rozliczania udzielonych dotacji;
  32. współpraca z organizacjami pozarządowymi i innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego w zakresie realizacji zadań Miasta wynikających z zapisów ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, a także pełnienie funkcji koordynatora realizowanych przez komórki organizacyjne zadań Miasta wynikających z ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, w szczególności w zakresie:
    1. wzajemnego informowania się o planowanych kierunkach działalności,
    2. koordynacji prowadzenia konsultacji społecznych przez Urząd w sferze zadań publicznych wskazanych w ustawie o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie,
    3. opracowywania projektu programu współpracy z organizacjami wskazanymi w ustawie w celu przedłożenia go w ustawowym terminie Radzie do uchwalenia z zachowaniem przepisów ustawy w tym zakresie,
    4. opracowywania zbiorczego sprawozdania z realizacji programu współpracy w celu przedłożenia go Radzie w ustawowym terminie, z zachowaniem przepisów ustawy w tym zakresie,
    5. zapewnienia koordynacji obiegu i rozpatrywania wniosków o realizację zadania publicznego składanych w ramach inicjatyw lokalnych zgodnie z przepisami ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie,
    6. wnioskowanie do Prezydenta o powołanie zespołów o charakterze doradczym i inicjatywnym w sferze działalności pożytku publicznego, w tym w celu upowszechniania wiedzy o możliwości dostępu do zewnętrznych źródeł finansowania zadań, jak i funduszy wsparcia inicjatyw obywatelskich;
  33. realizacja zadań publicznych wynikających z ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie w zakresie kultury i promocji;
  34. prowadzenie spraw związanych z Budżetem Obywatelskim i Zielonym Budżetem, z uwzględnieniem stosownych regulacji wewnętrznych w tym zakresie;
  35. prowadzenie spraw związanych z bieżącym funkcjonowaniem Inkubatora Inicjatyw Społecznych, w tym administrowanie budynkiem przy ul. Łaskiej 38 z zachowaniem wymogów nałożonych na właściciela nieruchomości przepisami prawa, zabezpieczenie mienia na wypadek zdarzeń losowych, prowadzenie okresowych przeglądów, remontów oraz konserwacji."

Przy znakowaniu spraw Biuro używa symbolu „PKiAM”.


Agnieszka Sokal

p.o. Dyrektora
Inkubator Inicjatyw Społecznych, ul. Łaska 38
Telefon kontaktowy: 43 825-02-91 lub 43 825-02-00 wew. 291
Adres e-mail: a.sokal@zdunskawola.pl

Kamila Majchrzak

Inspektor 
Budynek nr 3, pok. 303
Telefon kontaktowy: 43 825-02-86 lub 43 825-02-00 wew. 286 
Adres e-mail: k.majchrzak@zdunskawola.pl


Agnieszka Olejniczak

Podinspektor
Inkubator Inicjatyw Społecznych, ul. Łaska 38
Telefon kontaktowy: 43 825-02-91 lub 43 825-02-00 wew. 291 
Adres e-mail: a.olejniczak@zdunskawola.pl







Powiadom znajomego