Biuro Edukacji, Sportu i Spraw Społecznych
Zgodnie z § 22 Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miasta Zduńska Wola:
- W skład Biura Edukacji, Sportu i Spraw Społecznych wchodzi Dział Zdrowia i Polityki Społecznej.
- Do zadań i kompetencji Działu Zdrowia i Polityki Społecznej należy w szczególności:
- prowadzenie spraw związanych z pomocą społeczną, wsparciem rodziny, ochroną zdrowia, w tym ochroną zdrowia psychicznego, promocją zdrowia oraz przeciwdziałaniem uzależnieniom i patologiom społecznym;
- wykonywanie zadań wynikających z ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi oraz ustawy o przeciwdziałaniu narkomanii;
- opracowywanie i realizacja miejskiego programu profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych oraz przeciwdziałania narkomanii;
- prowadzenie spraw związanych z wydawaniem, korzystaniem, cofaniem lub wygaszaniem zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych;
- dokonywanie wpisów do rejestru działalności regulowanej prowadzonego przez Centralną Ewidencję i Informację o Działalności Gospodarczej (CEIDG) w zakresie uzyskania, cofnięcia i wygaśnięcia uprawnień wynikających z wydanych zezwoleń;
- realizowanie zadań w zakresie kontroli punktów sprzedaży napojów alkoholowych dotyczących przestrzegania przepisów ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi;
- współdziałanie z Miejską Komisją Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w zakresie wydawania zezwoleń dla sprzedawców napojów alkoholowych oraz działań edukacyjnych przedsiębiorców posiadających zezwolenia, w tym obsługa organizacyjno-administracyjna jej posiedzeń;
- opracowywanie i realizacja, we współpracy z Miejskim Ośrodkiem Pomocy Społecznej Centrum Opieki Socjalnej w Zduńskiej Woli, miejskiego programu przeciwdziałania przemocy domowej i ochrony osób doznających przemocy domowej, zgodnie z zapisami ustawy o przeciwdziałaniu przemocy domowej;
- opracowywanie i realizacja, we współpracy z Miejskim Ośrodkiem Pomocy Społecznej Centrum Opieki Socjalnej w Zduńskiej Woli, miejskiej strategii rozwiązywania problemów społecznych Miasta ze szczególnym uwzględnieniem programów pomocy społecznej, profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych i innych, których celem jest integracja osób i rodzin z grup szczególnego ryzyka;
- realizowanie zadań własnych Miasta wynikających z ustawy o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych;
- współpraca z podmiotami leczniczymi prowadzącymi działalność leczniczą w zakresie realizacji zadań Miasta w obszarze ochrony i promocji zdrowia wynikających z zapisów ustawy o działalności leczniczej;
- sprawowanie nadzoru nad zgodnością działań prowadzonych przez Samodzielny Publiczny Zakład Podstawowej Opieki Zdrowotnej w Zduńskiej Woli w ramach zadań nałożonych na Prezydenta i Radę w zakresie ustawy o działalności leczniczej, w tym współpraca z Dyrektorem w zakresie realizowanych zadań oraz spraw związanych z funkcjonowaniem jednostki, jako podmiotu leczniczego, w granicach obowiązującego prawa;
- sprawowanie nadzoru i kontroli dotyczącej udzielonych dotacji dla Samodzielnego Publicznego Zakładu Podstawowej Opieki Zdrowotnej w Zduńskiej Woli w zakresie zleconych do realizacji zadań wynikających z ustawy o zdrowiu publicznym i ustawy o działalności leczniczej, w tym rozliczanie przekazanych środków;
- realizowanie zadań Miasta w obszarze ochrony zdrowia wynikających z zapisów ustawy o zdrowiu publicznym;
- realizowanie zadań własnych Miasta wynikających z ustawy o ochronie zdrowia psychicznego polegających w szczególności na promowaniu zdrowia psychicznego i zapobieganiu zaburzeniom psychicznym oraz zapewnieniu osobom z zaburzeniami psychicznymi pomocy niezbędnej do życia w środowisku społecznym, rodzinnym i zawodowym, w tym współpraca z instytucjami i organizacjami społecznymi działającymi w obszarze zdrowia psychicznego;
- realizowanie zadań publicznych wynikających z ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie w zakresie pomocy społecznej;
- sprawowanie nadzoru nad tworzeniem i realizacją planów finansowych oraz prowadzoną działalnością merytoryczną przez Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej Centrum Opieki Socjalnej w Zduńskiej Woli w zakresie realizowanych zadań;
- współpraca z Miejskim Ośrodkiem Pomocy Społecznej Centrum Opieki Socjalnej w Zduńskiej Woli oraz Powiatowym Urzędem Pracy w Zduńskiej Woli w zakresie realizowanych zadań dotyczących inicjowania i organizowania działań zmierzających do reintegracji społecznej i zawodowej osób bezrobotnych, wykluczonych społecznie poprzez między innymi organizowanie prac społecznie użytecznych, realizowanie programów rządowych, programów finansowanych w ramach środków Unii Europejskiej oraz innych programów osłonowych ukierunkowanych na pomoc osobom i rodzinom znajdującym się w trudnej sytuacji życiowej;
- współpraca z Powiatowym Urzędem Pracy w Zduńskiej Woli w zakresie uzyskiwania informacji, w szczególności o stanie i strukturze bezrobocia w Mieście i Powiecie Zduńskowolskim, podejmowanych działaniach w zakresie przeciwdziałania bezrobociu oraz aktywizacji lokalnego rynku pracy w ramach zadań realizowanych przez instytucje rynku pracy działające na obszarze Miasta;
- prowadzenie spraw związanych z realizacją zadań własnych Miasta wynikających z ustawy o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3;
- prowadzenie spraw związanych z realizacją zadań własnych Miasta w zakresie wspierania rodziny i pomocy w opiece i wychowaniu dziecka, zgodnie z ustawą o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej;
- opracowywanie i realizacja, we współpracy z Miejskim Ośrodkiem Pomocy Społecznej Centrum Opieki Socjalnej w Zduńskiej Woli, miejskiego programu wspierania rodziny;
- wykonywanie zadań wynikających z ustawy o pomocy państwa w wychowywaniu dzieci;
- realizowanie zadań w zakresie polityki prorodzinnej;
- opracowywanie i realizacja miejskich programów: Zduńskowolskiej Karty Mieszkańca, Zduńskowolskiej Karty Seniora i Miejskiej Karty Rodziny;
- prowadzenie spraw dotyczących pomocy repatriantom w zakresie określonym ustawą o repatriacji;
- przygotowywanie umów i porozumień z wykonawcami zadań realizowanych przez Dział, rozliczanie udzielonych dotacji, kontrola prawidłowości ich wykorzystania;
- sporządzanie sprawozdań z realizacji zadań wykonywanych przez Dział i realizowanych programów oraz przygotowywanie informacji do sprawozdań z realizacji zadań wynikających z miejskich i powiatowych programów;
- pełnienie funkcji koordynatora zadań realizowanych przez jednostki pomocnicze, poprzez:
- zapewnienie nadzoru, współpracy oraz wspomagania działalności jednostek pomocniczych w zakresie realizowanych przez nie zadań statutowych, w szczególności w obszarze upowszechniania idei samorządowej, pobudzania aktywności obywatelskiej, a także propozycji wydatkowania środków finansowych na określone cele statutowe,
- przygotowywanie projektu budżetu na realizację zadań statutowych jednostek pomocniczych na podstawie złożonych wniosków oraz zmian do budżetu w trakcie roku budżetowego, we współpracy z powiązanymi merytorycznie komórkami organizacyjnymi w weryfikacji i ustalaniu zbiorczego planu finansowego tychże jednostek,
- współpraca z komórkami organizacyjnymi w zakresie przedstawianych organom Miasta przez jednostki pomocnicze projektów inicjatyw społecznych i gospodarczych oraz realizacja działań w tym zakresie, w zależności od kompetencji merytorycznych poszczególnych komórek organizacyjnych,
- inicjowanie i organizowanie spotkań z zarządem jednostek pomocniczych mających na celu zapewnienie przepływu informacji organizacyjno-administracyjnych oraz o ich działaniach statutowych, udzielanie wskazówek i instruktażu w wykonywaniu zadań statutowych w oparciu o obowiązujące normy prawa;
- podejmowanie działań dotyczących pozyskiwania środków na realizację zadań objętych kompetencjami Działu w ramach programów rządowych, samorządowych i pochodzących z Unii Europejskiej, w tym przy współpracy z Biurem, które realizuje zadania promocji Miasta oraz Biurem, które zajmuje się pozyskiwaniem środków zewnętrznych;
- podejmowanie działań na rzecz osób starszych i niepełnosprawnych służących pobudzaniu aktywności oraz poprawie warunków ich funkcjonowania w społeczności;
- sprzyjanie solidarności międzypokoleniowej oraz tworzenie warunków do pobudzania aktywności obywatelskiej osób starszych w społeczności lokalnej, w szczególności poprzez:
- nadzór oraz pomoc merytoryczną w zakresie realizacji zadań przez Zduńskowolską Radę Seniorów,
- współpracę z właściwymi komórkami organizacyjnymi w zakresie działalności oraz funkcjonowania Zduńskowolskiej Rady Seniorów;
- prowadzenie spraw związanych z realizacją Standardów ochrony małoletnich w Urzędzie.
- Do zadań i kompetencji Biura Edukacji, Sportu i Spraw Społecznych poza sprawami wskazanymi w ust. 2 należy w szczególności:
- prowadzenie spraw związanych z pełnieniem przez Miasto funkcji organu prowadzącego dla publicznych przedszkoli i szkół podstawowych, w tym:
- przygotowywanie sieci publicznych przedszkoli i szkół podstawowych wraz z granicami ich obwodów,
- stwarzanie warunków do właściwego funkcjonowania publicznych przedszkoli i szkół podstawowych, zgodnie z obowiązującymi przepisami, w tym zapewnianie bezpiecznych i higienicznych warunków nauki, wychowania i opieki,
- przygotowywanie dokumentów w sprawie nadania imion publicznym przedszkolom i szkołom podstawowym i ustanawiania sztandarów szkół podstawowych,
- ustalanie organizacji pracy publicznych przedszkoli i szkół podstawowych, w tym analizowanie i przygotowanie w celu zatwierdzenia arkuszy organizacyjnych publicznych przedszkoli i szkół podstawowych na dany rok szkolny przy uwzględnieniu potrzeb i możliwości finansowych Miasta,
- realizacja zadań kontrolnych w zakresie działalności publicznych przedszkoli i szkół podstawowych,
- koordynowanie prac publicznych przedszkoli i szkół podstawowych pod względem merytorycznym oraz finansowym,
- sprawowanie nadzoru nad tworzeniem i realizacją planów finansowych publicznych przedszkoli i szkół podstawowych, w tym:
- weryfikowanie projektów planów dochodów i wydatków budżetowych publicznych przedszkoli i szkół podstawowych i opracowywanie zbiorczego planu dochodów i wydatków budżetowych publicznych przedszkoli i szkół podstawowych,
- sprawdzanie prawidłowości naliczeń dla Miasta subwencji oświatowej,
- nadzór nad realizacją budżetów publicznych przedszkoli i szkół podstawowych,
- wnioskowanie do Prezydenta w zakresie zmian budżetów publicznych przedszkoli i szkół podstawowych,
- przyjmowanie i kontrola sprawozdań budżetowych publicznych przedszkoli i szkół podstawowych,
- opracowywanie układu wykonawczego budżetów publicznych przedszkoli i szkół podstawowych,
- przyjmowanie i kontrola sprawozdań finansowych publicznych przedszkoli i szkół podstawowych,
- występowanie z wnioskami o przyznanie środków z rezerwy części oświatowej subwencji ogólnej dla szkół podstawowych,
- prowadzenie spraw dotyczących naliczania i rozliczania dotacji celowej na dofinansowanie zadań w zakresie wychowania przedszkolnego,
- organizacja konkursów wyłaniających kandydatów na stanowiska dyrektorów publicznych przedszkoli i szkół podstawowych oraz opiniowanie kandydatów na stanowiska wicedyrektorów,
- kontrola zgodności z przepisami prawa dokumentów dotyczycących wykonywania przez Prezydenta czynności w sprawach z zakresu prawa pracy w stosunku do dyrektorów publicznych przedszkoli i szkół podstawowych,
- współpraca z dyrektorami publicznych przedszkoli i szkół podstawowych w zakresie realizacji ich zadań statutowych,
- współpraca z dyrektorami publicznych przedszkoli i szkół podstawowych w zakresie działań związanych z rozwojem i remontami bazy oświatowej,
- ustalanie cząstkowej oceny pracy dyrektorów publicznych przedszkoli i szkół podstawowych,
- prowadzenie spraw związanych z rekrutacją do publicznych przedszkoli i szkół podstawowych,
- prowadzenie działań w celu przygotowywania regulaminów wynagradzania nauczycieli oraz regulaminów udzielanych nagród,
- prowadzenie spraw związanych z awansem zawodowym nauczycieli,
- koordynowanie zatrudniania nauczycieli na podstawie przeniesień służbowych nauczycieli oraz przenoszenia ich do innych publicznych przedszkoli i szkół podstawowych w celu uzupełnienia obowiązkowego wymiaru zajęć dydaktycznych,
- koordynowanie spraw związanych z analizowaniem osiągania przez nauczycieli wynagrodzeń w odniesieniu do wysokości średnich wynagrodzeń na poszczególnych stopniach awansu zawodowego oraz średniorocznej struktury zatrudnienia nauczycieli na poszczególnych stopniach awansu zawodowego,
- prowadzenie spraw z zakresu dofinansowania do doskonalenia zawodowego nauczycieli i inicjowanie wspólnie z dyrektorami publicznych przedszkoli i szkół podstawowych kierunków doskonalenia zawodowego,
- prowadzenie spraw związanych z udzielaniem nauczycielom publicznych przedszkoli i szkół podstawowych pomocy zdrowotnej,
- weryfikowanie i ustalanie stawek żywieniowych dla uczniów i nauczycieli w publicznych przedszkolach i szkołach podstawowych,
- prowadzenie spraw związanych z przyznawaniem medali i odznaczeń resortowych oraz państwowych, a także wnioskowanie o przyznanie nagród Łódzkiego Kuratora Oświaty i ministra właściwego do spraw oświaty i wychowania,
- prowadzenie spraw związanych z przyznawaniem nagród Prezydenta dla nauczycieli,
- sprawowanie nadzoru nad stypendiami dla uczniów za wyniki w nauce lub za osiągnięcia sportowe,
- prowadzenie spraw z zakresu kontroli i egzekucji obowiązku szkolnego, obowiązku nauki i rocznego przygotowania przedszkolnego dzieci oraz prowadzenie ewidencji w tym zakresie,
- zapewnienie bezpłatnego transportu i opieki w czasie przewozu uczniów i dzieci niepełnosprawnych do publicznych przedszkoli, szkół podstawowych i innych placówek oświatowych albo zwrot kosztów przejazdu ucznia i opiekuna środkami komunikacji publicznej lub transportem prywatnym (samochodem), jeżeli dowóz zapewniają rodzice,
- prowadzenie zbioru danych zgodnie z obowiązkami nałożonymi na samorząd ustawą o systemie informacji oświatowej oraz sporządzanie sprawozdań statystycznych wymaganych prawem,
- prowadzenie ewidencji zgłoszeń wycieczek i imprez zagranicznych organizowanych przez publiczne przedszkola i szkoły podstawowe;
- prowadzenie spraw z zakresu organizowania dowozu uczniów szkół podstawowych na pływalnię;
- prowadzenie spraw związanych z wydawaniem zezwoleń na utworzenie niepublicznych szkół, przedszkoli i innych form wychowania przedszkolnego przez osoby fizyczne i prawne inne niż jednostki samorządu terytorialnego;
- prowadzenie ewidencji niepublicznych szkół, przedszkoli i innych form wychowania przedszkolnego utworzonych przez osoby fizyczne i prawne inne niż jednostki samorządu terytorialnego;
- naliczanie, przyznawanie oraz rozliczanie dotacji dla niepublicznych szkół, przedszkoli i innych form wychowania przedszkolnego prowadzonych przez osoby fizyczne i prawne inne niż jednostki samorządu terytorialnego;
- przygotowywanie porozumień z gminami w zakresie realizacji zadań oświatowych oraz dokonywanie rozliczeń finansowych wynikających z zawartych porozumień;
- prowadzenie spraw związanych z rozliczaniem z gminami kosztów wychowania przedszkolnego;
- administrowanie Platformą Oświatową oraz programami dotyczącymi informacji szkolnych i sprawozdawczości Systemu Informacji Oświatowej;
- zarządzanie aplikacjami oświatowymi udostępnionymi w ramach projektu „e-Urząd”;
- udzielanie upoważnień do dostępu do bazy danych Systemu Informacji Oświatowej dla dyrektorów publicznych przedszkoli i szkół podstawowych oraz niepublicznych szkół, przedszkoli i innych form wychowania przedszkolnego;
- wprowadzanie publicznych przedszkoli i szkół podstawowych oraz niepublicznych szkół, przedszkoli i innych form wychowania przedszkolnego do Rejestru Szkół i Placówek Oświatowych;
- prowadzenie spraw związanych z dofinansowaniem pracodawcom kosztów kształcenia młodocianych pracowników;
- opracowywanie sprawozdań, ocen i analiz oraz bieżących informacji i raportów o stanie oświaty dla potrzeb Rady, Prezydenta, Łódzkiego Kuratora Oświaty, ministra właściwego do spraw oświaty i wychowania oraz związków zawodowych nauczycieli;
- zakup nagród na konkursy edukacyjne w oparciu o procedury zamówień publicznych;
- upowszechnianie wśród młodzieży szkolnej idei samorządowej poprzez wspieranie działań Młodzieżowej Rady Miasta, w szczególności:
- nadzór oraz pomoc merytoryczną w zakresie realizacji zadań statutowych Młodzieżowej Rady Miasta,
- współpracę z właściwymi komórkami organizacyjnymi Urzędu w zakresie działalności oraz funkcjonowania Młodzieżowej Rady Miasta;
- prowadzenie spraw dotyczących rządowego programu pomocy uczniom niepełnosprawnym w formie dofinansowania zakupu podręczników, materiałów edukacyjnych i materiałów ćwiczeniowych;
- prowadzenie spraw dotyczących udzielania i rozliczania dotacji celowej na zakup podręczników i materiałów ćwiczeniowych dla uczniów szkół podstawowych;
- koordynacja działań w zakresie programów rządowych oraz programów i przedsięwzięć ministra właściwego do spraw oświaty i wychowania, a także nadzór i prowadzenie spraw związanych z tymi programami i przedsięwzięciami;
- realizacja zadań Miasta wynikających z ustawy o wspieraniu rozwoju kompetencji cyfrowych uczniów i nauczycieli;
- współpraca z Kuratorem Oświaty w zakresie nadzoru nad szkołami oraz współpraca i współdziałanie z organizacjami i związkami zawodowymi działającymi w zakresie edukacji;
- wykonywanie zadań Miasta z zakresu kultury fizycznej i turystyki, w tym terenów rekreacyjnych i urządzeń sportowych, poprzez tworzenie warunków, w tym organizacyjnych, sprzyjających rozwojowi sportu;
- prowadzenie spraw związanych z udzielaniem przez Miasto okresowych stypendiów sportowych dla osób fizycznych za osiągnięte wyniki sportowe oraz stypendiów sportowych dla trenerów prowadzących szkolenie zawodników osiągających wysokie wyniki sportowe w międzynarodowym współzawodnictwie sportowym lub w krajowym współzawodnictwie sportowym;
- prowadzenie spraw związanych z przyznawaniem nagród i wyróżnień dla osób fizycznych za osiągnięte wyniki sportowe oraz wyróżnień i nagród pieniężnych dla trenerów i innych osób wyróżniających się osiągnięciami w działalności sportowej;
- sprawowanie nadzoru merytorycznego nad zadaniami Miasta realizowanymi przez Miejski Ośrodek Sportu i Rekreacji w Zduńskiej Woli;
- sprawowanie nadzoru nad tworzeniem i realizacją planu finansowego przez Miejski Ośrodek Sportu i Rekreacji w Zduńskiej Woli;
- prowadzenie spraw w zakresie ewidencji innych obiektów, w których są świadczone usługi hotelarskie oraz pól biwakowych, w tym prowadzenie kontroli w zakresie uregulowanym przepisami prawa;
- organizowanie i przeprowadzanie otwartych konkursów ofert na wsparcie finansowe przedsięwzięć z zakresu rozwoju sportu na podstawie ustawy o sporcie i stosownej uchwały Rady, przygotowywanie umów na wsparcie finansowe przedsięwzięć z zakresu rozwoju sportu, nadzorowanie przebiegu wykonywania powierzonych zadań oraz kontrola prawidłowości wykorzystania i rozliczenia udzielonych dotacji;
- podejmowanie według właściwości merytorycznej działań w sferze zadań publicznych wynikających z ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, w tym organizowanie i przeprowadzanie konkursów w zakresie zlecanych zadań gminy, przygotowywanie umów wraz z nadzorowaniem przebiegu wykonywania powierzonych zadań oraz kontrolą prawidłowości wykorzystania i rozliczenia udzielonych dotacji;
- współdziałanie z administracją rządową, innymi jednostkami samorządowymi, organizacjami pozarządowymi, w tym klubami sportowymi w sprawach dotyczących rozwoju kultury fizycznej i turystyki, między innymi poprzez współdziałanie w zakresie organizacji turniejów, zawodów sportowych, spartakiad oraz innych imprez o podobnym charakterze;
- współpraca z Biurem Strategii i Rozwoju Miasta w zakresie tworzenia, aktualizacji i koordynacji realizacji strategii rozwoju Miasta w części dotyczącej rozwoju kultury fizycznej i turystyki;
- opracowywanie kalendarza wydarzeń sportowych we współpracy z Biurem Promocji, Kultury i Aktywności Miejskiej, z innymi instytucjami, w tym jednostkami organizacyjnymi, organizacjami pozarządowymi, w tym klubami sportowymi;
- prowadzenie spraw związanych z realizacją przez Miasto programów rozwoju kultury fizycznej;
- współpraca z Radą Sportu w Zduńskiej Woli, w tym obsługa organizacyjno-administracyjna jej posiedzeń;
- prowadzenie spraw związanych z Ewidencją Obiektów Turystycznych Głównego Urzędu Statystycznego;
- nadzór nad wykonywaniem praw i obowiązków trwałego zarządcy przez jednostki budżetowe Miasta Zduńska Wola."
- prowadzenie spraw związanych z pełnieniem przez Miasto funkcji organu prowadzącego dla publicznych przedszkoli i szkół podstawowych, w tym:
Przy znakowaniu spraw Biuro używa symbolu „ESiSS”.
Przy znakowaniu spraw Biuro używa symbolu „ESiSS.ZPS”.
Katarzyna Chwiałkowska
Dyrektor
Budynek nr 4, pok. 418
Telefon kontaktowy: 43 825-02-38 lub 43 825-02-00 wew. 238
Adres e-mail: k.chwialkowska@zdunskawola.pl
Przemysław Holewski
Zastępca Dyrektora
Budynek nr 4, pok. 413
Telefon kontaktowy: 43 825-02-09 lub 43 825-02-00 wew. 209
Adres e-mail: p.holewski@zdunskawola.pl
Biuro Edukacji, Sportu i Spraw Społecznych
Żaklina Kołodziejek
Główny Specjalista
Budynek nr 4, pok. 419
Telefon kontaktowy: 43 825-02-40 lub 43 825-02-00 wew. 240
Adres e-mail: z.kolodziejek@zdunskawola.pl
Agnieszka Dylak - Szadkowska
Inspektor
Budynek nr 4, pok. 419
Telefon kontaktowy: 43 825-02-87 lub 43 825-02-00 wew. 287
Adres e-mail: a.dylak-szadkowska@zdunskawola.pl
Katarzyna Bekalarczyk
Inspektor
Budynek nr 4, pok. 419
Telefon kontaktowy: 43 825-02-32 lub 43 825-02-00 wew. 232
Adres e-mail: k.bekalarczyk@zdunskawola.pl
Paulina Krystkiewicz
Podinspektor
Budynek nr 4, pok. 419
Telefon kontaktowy: 43 825-02-39 lub 43 825-02-00 wew. 239
Adres e-mail: p.krystkiewicz@zdunskawola.pl
Kinga Borkiewicz-Żywocka
Referent
Budynek nr 4, pok. 419
Telefon kontaktowy: 43 825-02-39 lub 43 825-02-00 wew. 239
Adres e-mail: k.borkiewicz@zdunskawola.pl
Milena Neumann
Referent
Budynek nr 4, pok. 419
Telefon kontaktowy: 43 825-02-39 lub 43 825-02-00 wew. 239
Adres e-mail: m.neumann@zdunskawola.pl
Dział Zdrowia i Polityki Społecznej
Katarzyna Balzam
Kierownik Działu Zdrowia i Polityki Społecznej
Budynek nr 4, pok. 413
Telefon kontaktowy: 43 825-02-60 lub 43 825-02-00 wew. 260
Adres e-mail: k.balzam@zdunskawola.pl
Marzena Nowińska
Inspektor
Budynek nr 4, pok. 413
Telefon kontaktowy: 43 825-02-62 lub 43 825-02-00 wew. 262
Adres e-mail: m.nowinska@zdunskawola.pl
Wykaz podstawowych obowiązków na powierzonym stanowisku pracy:
1) prowadzenie spraw związanych z wydawaniem i korzystaniem z zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych, w tym między innymi:
a) przyjmowanie oraz weryfikacja pod względem merytorycznym i formalnym wniosków o wydanie zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych; niezwłoczne kierowanie przyjętych dokumentów do Kancelarii w celu ich rejestracji, za zwrotnym ich pobraniem,
b) wydawanie, cofanie, wygaszanie zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych,
c) zapewnienie współpracy z przedsiębiorcami w zakresie naliczania opłat za korzystanie z zezwoleń według złożonych oświadczeń o wartości sprzedaży napojów alkoholowych, wydawanie zaświadczeń o dokonanej opłacie za korzystanie z zezwoleń,
d) realizowanie zadań w zakresie kontroli punktów sprzedaży napojów alkoholowych dotyczących przestrzegania przepisów ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi, współdziałanie w tym zakresie z Miejską Komisją Rozwiązywania Problemów Alkoholowych, Strażą Miejską, Komendą Powiatową Policji i innymi instytucjami, w przypadku takiej potrzeby,
e) dokonywanie wpisów do rejestru działalności regulowanej prowadzonego przez Centralną Ewidencję i Informację o Działalności Gospodarczej (CEIDG) w zakresie uzyskania, cofnięcia i wygaśnięcia uprawnień wynikających z wydanych zezwoleń;
2) obsługa organizacyjno-administracyjna Miejskiej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w Zduńskiej Woli;
3) realizowanie zadań własnych gminy wynikających z ustawy o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych obejmujących w szczególności:
a) opracowywanie, realizację i ocenę efektów programów polityki zdrowotnej wynikających z mapy potrzeb zdrowotnych i stanu zdrowia mieszkańców Miasta,
b) inicjowanie i podejmowanie innych działań wynikających z realizowanych potrzeb zdrowotnych zmierzających do zapoznania mieszkańców Miasta z czynnikami szkodliwymi dla zdrowia oraz ich skutkami;
4) współpraca z podmiotami leczniczymi prowadzącymi działalność leczniczą w zakresie realizacji zadań gminy w obszarze ochrony i promocji zdrowia wynikających z zapisów ustawy o działalności leczniczej;
5) sprawowanie nadzoru i kontroli działań prowadzonych przez Samodzielny Publiczny Zakład Podstawowej Opieki Zdrowotnej w Zduńskiej Woli w ramach zadań nałożonych na Prezydenta i Radę w zakresie ustawy o działalności leczniczej, w tym współpraca z Dyrektorem w zakresie realizowanych zadań oraz spraw związanych z funkcjonowaniem jednostki, jako podmiotu leczniczego, w granicach obowiązującego prawa;
6) sprawowanie nadzoru i kontroli dotyczącej udzielonych dotacji dla Samodzielnego Publicznego Zakładu Podstawowej Opieki Zdrowotnej w Zduńskiej Woli w zakresie zleconych do realizacji zadań wynikających z ustawy o zdrowiu publicznym i ustawy o działalności leczniczej, w tym rozliczanie przekazanych środków;
7) realizowanie zadań gminy w obszarze ochrony zdrowia wynikających z zapisów ustawy o zdrowiu publicznym, w tym w szczególności:
a) przygotowywanie projektów zarządzeń w sprawie ogłaszania konkursów ofert i ich realizacja,
b) przygotowywanie projektów umów z realizatorami zadań wyłonionych w drodze konkursów ofert,
c) rozliczanie udzielonych dotacji, kontrola prawidłowości ich wykorzystania,
d) sprawowanie nadzoru i kontroli nad prawidłowością wykonania zadań zleconych do realizacji,
e) współpraca z instytucjami i innymi podmiotami działającymi w obszarze ochrony zdrowia;
8) realizowanie zadań własnych gminy wynikających z ustawy o ochronie zdrowia psychicznego polegających w szczególności na promowaniu zdrowia psychicznego i zapobieganiu zaburzeniom psychicznym oraz zapewnieniu osobom z zaburzeniami psychicznymi pomocy niezbędnej do życia w środowisku społecznym, rodzinnym i zawodowym, w tym współpraca z instytucjami i organizacjami społecznymi działającymi w obszarze zdrowia psychicznego;
9) pełnienie funkcji koordynatora zadań realizowanych przez jednostki pomocnicze, poprzez:
a) zapewnienie nadzoru, współpracy oraz wspomagania działalności jednostek pomocniczych w zakresie realizowanych przez nie zadań statutowych, w szczególności w obszarze upowszechniania idei samorządowej, pobudzania aktywności obywatelskiej, a także propozycji wydatkowania środków finansowych na określone cele statutowe,
b) przygotowywanie projektu budżetu na realizację zadań statutowych jednostek pomocniczych na podstawie złożonych wniosków oraz zmian do budżetu w trakcie roku budżetowego, we współpracy z powiązanymi merytorycznie komórkami organizacyjnymi w weryfikacji i ustalaniu zbiorczego planu finansowego tychże jednostek,
c) współpracę z komórkami organizacyjnymi w zakresie przedstawianych organom Miasta przez jednostki pomocnicze projektów inicjatyw społecznych i gospodarczych oraz realizacja działań w tym zakresie, w zależności od kompetencji merytorycznych poszczególnych komórek organizacyjnych,
d) inicjowanie i organizowanie spotkań z zarządem jednostek pomocniczych mających na celu zapewnienie przepływu informacji organizacyjno-administracyjnych oraz o ich działaniach statutowych, udzielanie wskazówek i instruktażu w wykonywaniu zadań statutowych w oparciu o obowiązujące normy prawa.
Dominika Parażka
Inspektor
Budynek nr 4, pok. 413
Telefon kontaktowy: 43 825-38-76 lub 43 825-02-00 wew. 876
Adres e-mail: d.parazka@zdunskawola.pl
Wykaz podstawowych obowiązków na powierzonym stanowisku pracy:
1) realizacja zadań publicznych wynikających z ustawy o pomocy społecznej oraz ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie w zakresie pomocy społecznej, w tym w szczególności:
a) przygotowywanie projektów zarządzeń w sprawie ogłaszania otwartych konkursów ofert,
b) prowadzenie postępowania w przedmiocie konkursu ofert,
c) przygotowywanie projektów umów na zlecanie zadań do realizacji,
d) rozliczanie udzielanych dotacji, kontrola prawidłowości ich wykorzystania,
e) sprawowanie nadzoru i kontroli nad prawidłowością wykonania zadań zleconych do realizacji,
f) prowadzenie postępowań w trybach określonych w ustawie – Prawo zamówień publicznych przy zlecaniu zadań do realizacji;
2) prowadzenie spraw związanych z realizacją zadań własnych gminy wynikających z ustawy o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3, w tym między innymi:
a) prowadzenie rejestru żłobków i klubów dziecięcych,
b) sprawowanie nadzoru nad żłobkami i klubami dziecięcymi w zakresie określonym w ustawie o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3,
c) prowadzenie spraw związanych z udzielaniem i rozliczaniem dotacji celowej dla podmiotów prowadzących żłobki lub kluby dziecięce, w tym sprawowanie nadzoru i kontroli,
d) przygotowywanie porozumień z innymi gminami w sprawie określenia zasad finansowania opieki zapewnianej w żłobkach i klubach dziecięcych prowadzonych na terenie Miasta dzieciom zamieszkałym na terenie innej gminy i realizacja zadań z nich wynikających;
3) realizowanie zadań w zakresie polityki prorodzinnej;
4) podejmowanie działań dotyczących pozyskiwania środków na realizację zadań objętych kompetencjami Działu w ramach programów rządowych, samorządowych i pochodzących z Unii Europejskiej, w tym przy współpracy z Biurem, które realizuje zadania promocji Miasta oraz Biurem, które zajmuje się pozyskiwaniem środków zewnętrznych;
5) podejmowanie działań na rzecz osób starszych i niepełnosprawnych służących pobudzaniu aktywności oraz poprawie warunków ich funkcjonowania w społeczności;
6) sprzyjanie solidarności międzypokoleniowej oraz tworzenie warunków do pobudzania aktywności obywatelskiej osób starszych w społeczności lokalnej, w szczególności poprzez:
a) nadzór oraz pomoc merytoryczną w zakresie realizacji zadań przez Zduńskowolską Radę Seniorów,
b) współpracę z właściwymi komórkami organizacyjnymi w zakresie działalności oraz funkcjonowania Zduńskowolskiej Rady Seniorów;
7) współpraca z Miejskim Ośrodkiem Pomocy Społecznej Centrum Opieki Socjalnej w Zduńskiej Woli w zakresie realizowanych zadań dotyczących inicjowania i organizowania działań zmierzających do reintegracji społecznej i zawodowej osób bezrobotnych, wykluczonych społecznie poprzez między innymi organizowanie prac społecznie użytecznych, realizowanie programów rządowych, programów finansowanych w ramach środków Unii Europejskiej oraz innych programów osłonowych ukierunkowanych na pomoc osobom i rodzinom znajdującym się w trudnej sytuacji życiowej;
8) realizowanie zadań wynikających z ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy, w tym organizacja prac społecznie użytecznych we współpracy z Miejskim Ośrodkiem Pomocy Społecznej Centrum Opieki Socjalnej w Zduńskiej Woli oraz z Powiatowym Urzędem Pracy w Zduńskiej Woli;
9) współpraca z Powiatowym Urzędem Pracy w Zduńskiej Woli w zakresie uzyskiwania informacji, w szczególności o stanie i strukturze bezrobocia w Mieście i Powiecie Zduńskowolskim, podejmowanych działaniach w zakresie przeciwdziałania bezrobociu oraz aktywizacji lokalnego rynku pracy w ramach zadań realizowanych przez instytucje rynku pracy działające na obszarze Miasta.
Magdalena Zając
Referent
Budynek nr 4, pok. 413
Telefon kontaktowy: 43 825-02-61 lub 43 825-02-00 wew. 261
Adres e-mail: m.zajac@zdunskawola.pl
Wykaz podstawowych obowiązków na powierzonym stanowisku pracy:
1) wykonywanie zadań wynikających z przepisów ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi oraz ustawy o przeciwdziałaniu narkomanii, w tym między innymi:
a) przygotowywanie umów z realizatorami zadań wynikających z programów,
b) przygotowywanie projektów zarządzeń w sprawie ogłaszania konkursów ofert, zgodnie z zapisami ustawy o zdrowiu publicznym,
c) prowadzenie postępowań w trybach określonych w ustawie – Prawo zamówień publicznych przy zlecaniu zadań do realizacji,
d) sprawowanie nadzoru i kontroli nad prawidłowością wykonania zadań zleconych do realizacji, zgodnie z zapisami ustawy o zdrowiu publicznym,
e) rozliczanie udzielonych dotacji,
f) współpraca z instytucjami i innymi podmiotami działającymi w obszarze problematyki uzależnień,
g) współdziałanie z placówkami oświatowymi i innymi podmiotami w zakresie realizacji działań profilaktycznych i edukacyjnych dla dzieci i młodzieży,
h) współpraca z podmiotami świadczącymi usługi w zakresie przeciwdziałania uzależnieniom i przemocy, skierowanymi do mieszkańców Miasta,
i) prowadzenie ewidencji wydatków ponoszonych w ramach realizacji Miejskiego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych, Miejskiego Programu Przeciwdziałania Narkomanii i Miejskiego Programu Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie, zgodnie z klasyfikacją wydatków budżetowych,
j) współpraca z Miejskim Ośrodkiem Pomocy Społecznej Centrum Opieki Socjalnej w Zduńskiej Woli w ramach realizacji zadań ujętych w Miejskim Programie Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych, Miejskim Programie Przeciwdziałania Narkomanii i Miejskim Programie Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie;
2) wykonywanie zadań wynikających z Miejskiego Programu Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie, zgodnie z zapisami ustawy o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie, w tym między innymi:
a) przygotowywanie porozumień z instytucjami i podmiotami działającymi na rzecz przeciwdziałania przemocy w rodzinie,
b) prowadzenie spraw związanych z powoływaniem i odwoływaniem członków Zespołu Interdyscyplinarnego;
3) wykonywanie zadań wynikających ze Strategii Rozwiązywania Problemów Społecznych Miasta Zduńska Wola w zakresie związanym z przeciwdziałaniem uzależnieniom i patologiom społecznym;
4) prowadzenie spraw związanych z realizacją zadań własnych gminy w zakresie wspierania rodziny, zgodnie z ustawą o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej, w szczególności:
a) współpraca z Miejskim Ośrodkiem Pomocy Społecznej Centrum Opieki Socjalnej w Zduńskiej Woli w zakresie realizowanych zadań związanych ze wspieraniem rodzin prowadzonych w formie pracy z rodziną,
b) zlecanie do realizacji zadań organizacjom pozarządowym prowadzącym działalność na rzecz dziecka i rodziny oraz nadzór nad prawidłowością realizowanych zadań,
c) współpraca z placówkami oświatowymi, instytucjami i innymi podmiotami działającymi na rzecz wspierania rodziny przeżywającej trudności w wypełnianiu funkcji opiekuńczo-wychowawczej,
d) wydawanie zezwoleń na prowadzenie placówek wsparcia dziennego,
e) kontrola placówek wsparcia dziennego,
f) opracowywanie i realizacja, we współpracy z Miejskim Ośrodkiem Pomocy Społecznej Centrum Opieki Socjalnej w Zduńskiej Woli, gminnego programu wspierania rodziny.
Lista spraw prowadzonych przez Biuro dostępna jest pod adresem:
https://bip.zdunskawola.pl/sprawy-do-zalatwienia/szukaj?category_id=-1&unit_id=3