Biuro Organizacyjno - Administracyjne
W skład Biura Organizacyjno-Administracyjnego wchodzi Dział Informatyki oraz Kancelaria.
Do zadań i kompetencji Działu Informatyki należy w szczególności:
1) prowadzenie i koordynacja spraw związanych z informatyzacją Urzędu, w tym zapewnienie prawidłowego funkcjonowania sprzętu komputerowego i oprogramowania w Urzędzie oraz w miejscach działalności jednostek pomocniczych, archiwizowanie danych zgodnie z opracowanymi i przyjętymi procedurami, administrowanie zasobami teleinformatycznymi oraz podejmowanie stosownych działań w przypadku ich awarii;
2) opracowanie i realizacja procedur zarządzania ciągłością działania Urzędu w obszarze infrastruktury teleinformatycznej, w tym uwzględniających przeciwdziałania skutkom ingerencji, aktualizacja procedur adekwatnie do zmian zachodzących w środowisku;
3) realizowanie zadań wynikających z Polityki Bezpieczeństwa Informacji Urzędu w zakresie działań informatycznych oraz zgłaszanie według kompetencji potrzeby jej aktualizacji;
4) wydawanie na wniosek Dyrektorów niezbędnych środków trwałych, w tym urządzeń teleinformatycznych na potrzeby organizowanych spotkań, konferencji, prezentacji, pokazów, itp.;
5) nadzorowanie przestrzegania praw autorskich i praw pokrewnych oprogramowania używanego w Urzędzie, z obowiązkiem zgłaszania ujawnionych odstępstw Kierownictwu Urzędu;
6) przygotowanie corocznych planów rozwoju sieci i obsługi teleinformatycznej Urzędu, a także analizy posiadanego sprzętu komputerowego i telefonicznego w Urzędzie, jak i użytkowanego przez jednostki pomocnicze, przy konsultacji oceny stanu i potrzeb ze strony Zarządów tych jednostek;
7) zapewnienie wdrożenia nowych systemów informatycznych oraz podejmowanie działań pozwalających na zachowanie spójności oprogramowania w Urzędzie;
8) zapewnienie nadzoru nad trybem i sposobem obsługi platformy e-PUAP oraz platformy elektronicznego fakturowania PEF;
9) udzielanie pomocy pracownikom Urzędu przy korzystaniu z programów informatycznych, opracowywanie przy współpracy z Sekretarzem wewnętrznych przepisów normujących organizację, jak i funkcjonowanie Urzędu w obszarach związanych z informatyzacją;
10) nadzorowanie sposobu wykorzystania przez pracowników zasobów teleinformatycznych, rozpoznanie i określenie sposobu korzystania z zasobów przez jednostki pomocnicze przy współpracy w tym zakresie Zarządów tych jednostek;
11) nadzorowanie przestrzegania bezpieczeństwa systemów teleinformatycznych przez pracowników Urzędu, z obowiązkiem zgłaszania ujawnionych odstępstw Kierownictwu Urzędu;
12) zapewnienie prowadzenia Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa w tym zakresie;
13) dostosowywanie rozwiązań informatycznych stosowanych w e-administracji do obowiązujących przepisów prawa, przy współpracy merytorycznych Biur;
14) współdziałanie z organami administracji publicznej w zakresie wprowadzania nowych rozwiązań informatycznych w obsłudze obywateli w zakresie działalności Urzędu;
15) zapewnienie prawidłowego funkcjonowania sieci teleinformatycznej i telekomunikacyjnej, w tym usuwanie awarii;
16) administrowanie stronami internetowymi Miasta, z wyłączeniem redagowania i wprowadzania treści;
17) zapewnienie bezpieczeństwa teleinformatycznego stron internetowych Miasta;
18) zapewnienie dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych Miasta.
Do zadań i kompetencji Kancelarii należy w szczególności:
1) obsługa interesantów, udzielanie rzetelnych i kompleksowych informacji w sprawach przez nich zgłaszanych, wydawanie druków i formularzy dla spraw realizowanych przez komórki organizacyjne, zapewnienie pomocy w celu ich prawidłowego wypełniania, w tym pomoc osobom niepełnosprawnym w załatwianiu spraw w Urzędzie i w jednostkach organizacyjnych, w szczególności przy współpracy z Działem Zdrowia i Polityki Społecznej;
2) przyjmowanie składanych dokumentów, za wstępną weryfikacją pod względem ich kompletności i poprawności, udzielanie merytorycznej pomocy interesantom mającej na celu usuwanie braków w dokumentacji, z zastrzeżeniem iż:
a) obsługa formalno-merytoryczna wniosków o dodatki mieszkaniowe, wniosków o dodatki energetyczne, wniosków o najem lokali i o zamianę na wolny lokal, jest zapewniana ze strony Biura Gospodarki Lokalowej,
b) obsługa formalno-merytoryczna wniosków o wydanie zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych jest zapewniana ze strony Działu Zdrowia i Polityki Społecznej,
c) obsługa formalno-prawna informacji i deklaracji podatkowych jest zapewniania ze strony Biura Dochodów;
3) przyjmowanie, rejestracja i dekretacja korespondencji na komórki organizacyjne, bieżące rejestrowanie wniosków przyjętych przez Biura;
4) prowadzenie rejestru korespondencji wychodzącej, zapewnienie realizacji przesyłek dostarczanych bezpośrednio adresatom, przygotowywanie do ekspedycji korespondencji wychodzącej z Urzędu, przygotowywanie przesyłek zwrotnych w przypadku otrzymania korespondencji mylnie zaadresowanej;
5) obsługa elektronicznego obiegu dokumentów w Urzędzie oraz platformy elektronicznego fakturowania PEF;
6) zapewnienie gromadzenia i przechowywania korespondencji dotyczącej ofert przetargowych, za odpowiednim ich ewidencjonowaniem, do czasu ich pobrania ze strony uprawnionej według właściwości rzeczowej osoby;
7) prowadzenie centralnego rejestru dostępu do informacji publicznej, kierowanie spraw o udostępnienie informacji publicznej do komórek organizacyjnych według właściwości, nadzorowanie sposobu i terminu ich udostępnienia przez komórki organizacyjne, gromadzenie dokumentacji związanej z udostępnianą informacją publiczną, przechowywanie i archiwizowanie jej zgodnie z przepisami prawa w tym zakresie;
8) prowadzenie rejestru wystąpień z zakresu działalności lobbingowej wykonywanej na terenie Urzędu przez podmioty oraz opracowywanie i udostępnianie informacji o działaniach lobbingowych na terenie Urzędu;
9) współpraca oraz współdziałanie z koordynatorem czynności kancelaryjnych oraz Dyrektorami w zakresie przestrzegania stosowania instrukcji kancelaryjnej w Urzędzie;
10) prowadzenie badań ankietowych i analiz dotyczących satysfakcji klienta Urzędu, w tym ankiet wewnętrznych skierowanych do pracowników Urzędu.
Do zadań i kompetencji Biura Organizacyjno-Administracyjnego poza sprawami wskazanymi powyżej należy w szczególności:
1) współuczestniczenie w opracowywaniu i aktualizowaniu aktów wewnętrznych regulujących zasady i tryb postępowania w różnych obszarach funkcjonowania Urzędu, nadawanie formy legislacyjnej, inicjowanie zmian wewnętrznych aktów regulujących organizację pracy i funkcjonowanie Urzędu przy bezpośredniej współpracy i w uzgodnieniu z Sekretarzem;
2) organizacyjne wspomaganie wykonywania zadań leżących w gestii zespołu ds. zarządzania ryzykiem w drodze uzgadniania z Sekretarzem terminów spotkań i obsługi przebiegu spotkań oraz protokołowania ich przebiegu;
3) wykonywanie czynności związanych z funkcjami reprezentacyjnymi Urzędu oraz dbałość o jego wystrój i estetykę, w tym współpraca z komórkami organizacyjnymi przy organizowaniu spotkań i wizyt zleconych przez Prezydenta na terenie Urzędu, ze szczególnym uwzględnieniem dbałości o symbole państwowe i symbole Miasta;
4) obsługa organizacyjna Zespołu Radców Prawnych, w tym zapewnienie właściwego obiegu dokumentów oraz bieżącej współpracy z komórkami organizacyjnymi, a także przyjmowanie pism sądowych w przypadku niemożności doręczenia ich adresatowi w jego miejscu zamieszkania;
5) prowadzenie centralnego rejestru umów cywilnoprawnych zawieranych na szczeblu Urzędu;
6) administrowanie budynkami oraz lokalami Urzędu i użytkowanymi przez jednostki pomocnicze przy współpracy w tym zakresie z Zarządami tych jednostek, w tym z zachowaniem wymogów nałożonych na właściciela nieruchomości przepisami prawa oraz zabezpieczenie mienia na wypadek zdarzeń losowych, w tym prowadzenie ich okresowych przeglądów, remontów oraz konserwacji;
7) administrowanie umowami cywilnoprawnymi w zakresie świadczonych usług na rzecz Urzędu i jednostek pomocniczych oraz umowami związanymi z eksploatacją mienia z przeznaczeniem na potrzeby Urzędu i udostępnianymi przez Urząd;
8) prowadzenie spraw związanych z zapewnieniem technicznego, prawidłowego funkcjonowania Urzędu i jednostek pomocniczych przy współpracy w tym zakresie z Zarządami tych jednostek;
9) administrowanie majątkiem ruchomym Urzędu, w tym zakup, konserwacja i likwidacja środków trwałych;
10) prowadzenie spraw związanych z zaopatrzeniem materiałowo-technicznym Urzędu i jednostek pomocniczych oraz zabezpieczeniem obsługi w obszarze usług komunalnych;
11) prowadzenie spraw związanych z administrowaniem taborem samochodowym w powiązaniu z jego obsługą personalną;
12) pomoc techniczna przy wykonywaniu prac poligraficznych;
13) obsługa centrali telefonicznej;
14) prowadzenie spraw związanych z zapewnieniem służbowych telefonów komórkowych, w tym zawieranie umów z operatorem telefonii komórkowej, nadzór nad prawidłowym wykorzystywaniem służbowych telefonów komórkowych, zgodnie z warunkami oraz ustalonymi limitami kosztów wykonywanych połączeń;
15) zapewnienie usługi utrzymania porządku i czystości w pomieszczeniach Urzędu oraz nadzór nad jej realizacją;
16) zapewnienie ciągłości usług operatora pocztowego wraz z realizacją ekspedycji i odbioru korespondencji kierowanej z i do Urzędu;
17) zapewnienie ciągłości usługi ubezpieczenia mienia i pojazdó w Urzędu oraz jednostek organizacyjnych;
18) prowadzenie Archiwum Zakładowego;
19) organizowanie i prowadzenie punktów kancelaryjnych na terenie Miasta;
20) prowadzenie prenumeraty prasy, literatury fachowej i wydawnictw zamawianych dla Urzędu;
21) prowadzenie rejestru pieczęci, ich wydawanie oraz likwidacja;
22) wykonywanie zarządzenia Prezydenta w zakresie zapewnienia odzieży i obuwia roboczego oraz środków ochrony indywidualnej, gospodarowanie odzieżą ochronną lub zapewnienie pracownikom należnych ekwiwalentów, z wyłączeniem:
a) funkcjonariuszy Straży Miejskiej, w odniesieniu do których obowiązki te wypełnia Komendant Straży Miejskiej w oparciu o obowiązujące regulacje prawne w tym zakresie,
b) pracowników wykonujących prace w ramach robót publicznych, w odniesieniu do których obowiązki w tym zakresie wypełnia Biuro Infrastruktury Technicznej;
23) obsługa techniczno-organizacyjna wyborów powszechnych, referendów, wyborów organów jednostek pomocniczych, wyborów do Zduńskowolskiej Rady Seniorów i konsultacji społecznych;
24) zapewnienie pomocy w obsłudze techniczno-organizacyjnej komisji i sesji Rady oraz ekspedycji dokumentów dla radnych Rady;
25) zapewnienie opracowywania materiałów analitycznych z zakresu zadań realizowanych przez Biuro, okresowych raportów, sprawozdawczości statystycznej, w tym w zakresie mierników działania i zidentyfikowanych ryzyk w obszarze merytorycznej właściwości Biura;
26) prowadzenie spraw związanych z przyjmowaniem i analizą oświadczeń lustracyjnych, zgłoszeniami do rejestru korzyści, oświadczeń majątkowych osób, które zobowiązane są do ich składania Prezydentowi, w tym weryfikowanie terminowości ich składania, przedstawianie Prezydentowi analizy treści oświadczeń majątkowych oraz niezwłoczne informowanie o przypadkach niezłożenia oświadczenia i innych nieprawidłowościach;
27) prowadzenie spraw związanych z zapewnieniem dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami;
28) zapewnienie obsługi organizacyjnej pracy Kierownictwa Urzędu;
29) prowadzenie i obsługa sekretariatu, w tym:
a) prowadzenie teczek spraw obejmujących korespondencję Prezydenta lub Zastępcy Prezydenta,
b) prowadzenie rejestru delegacji służbowych oraz rejestru informacji wywieszanych na tablicy ogłoszeń Urzędu,
c) organizowanie przyjęć interesantów przez Prezydenta i Zastępcę Prezydenta.
Przy znakowaniu spraw
- Biuro używa symbolu "OA",
- Dział Informatyki - "OA.I",
- Kancelaria - "OA.K".
Kancelaria:
ul. Stefana Złotnickiego 12
poniedziałek: 7:30 - 17:00
wtorek - piątek: 7:30 - 15:30
Punkt kancelaryjny:
Filia Miejskiego Domu Kultury
ul. 1 Maja 5-7
poniedziałek: 13:00 – 16:00
czwartek: 7:30 – 11:30
Agnieszka Chojecka
Dyrektor
Budynek nr 3, pok. 304
Telefon kontaktowy: 43 825-02-51 lub 43 825-02-00 wew. 251
Adres e-mail: a.chojecka@zdunskawola.pl
Justyna Ławniczak
Zastępca Dyrektora
Budynek nr 3, pok. 302
Telefon kontaktowy: 43 825-02-52 lub 43 825-02-00 wew. 252
Adres e-mail: j.lawniczak@zdunskawola.pl
Kancelaria
Katarzyna Rostkowska
Inspektor
Budynek nr 2, parter
Telefon kontaktowy: 43 825-02-66 lub 43 825-02-00 wew. 266
Adres e-mail: k.rostkowska@zdunskawola.pl
Kompetencje:
- Obsługa interesantów oraz prowadzenie Kancelarii.
Marzena Stańczyk
Referent
Budynek nr 2, parter
Telefon kontaktowy: 43 825-02-67 lub 43 825-02-00 wew. 267
Adres e-mail: m.stanczyk@zdunskawola.pl
Kompetencje:
- Obsługa interesantów oraz prowadzenie Kancelarii.
Marcel Jarosławski
Podinspektor
Budynek nr 2, parter
Telefon kontaktowy: 43 825-02-85 lub 43 825-02-00 wew. 285
Adres e-mail: m.jaroslawski@zdunskawola.pl
Kompetencje:
- Obsługa interesantów, w tym pomoc osobom niepełnosprawnym w załatwianiu spraw w Urzędzie Miasta i w jednostkach organizacyjnych.
Biuro Organizacyjno-Administracyjne
Alicja Steglińska
Podinspektor
Budynek nr 1 - Sekretariat
Telefon kontaktowy: 43 825-02-01 lub 43 825-02-00 wew. 201
Adres e-mail: sekretariat@zdunskawola.pl
Kompetencje:
- Prowadzenie obsługi sekretariatu Prezydenta Miasta.
Renata Kaliska - Stasiakiewicz
Referent
Budynek nr 1 - Sekretariat
Telefon kontaktowy: 43 825-02-01 lub 43 825-02-00 wew. 201
Adres e-mail: sekretariat@zdunskawola.pl
Kompetencje:
- Prowadzenie obsługi sekretariatu Prezydenta Miasta.
Emilia Jaśkiewicz
Inspektor
Budynek nr 3, pok. 302
Telefon kontaktowy: 43 825-02-52 lub 43 825-02-00 wew. 252
Adres e-mail: e.jaskiewicz@zdunskawola.pl
Kompetencje:
- Prowadzenie spraw związanych z zapewnieniem prawidłowego funkcjonowania jednostek pomocniczych pod względem administrowania użytkowanymi przez nie budynkami, jak i majątkiem ruchomym oraz spraw związanych z zaopatrzeniem materiałowo-technicznym jednostek pomocniczych i Urzędu.
Anna Janczak
Podinspektor
Budynek nr 3, pok. 302
Telefon kontaktowy: 43 825-02-53 lub 43 825-02-00 wew. 253
Adres e-mail: a.janczak@zdunskawola.pl
Kompetencje:
- Prowadzenie spraw związanych z zapewnieniem technicznego, prawidłowego funkcjonowania Urzędu, w tym związanych z zaopatrzeniem materiałowo-technicznym Urzędu.
Wojciech Kuświk
Podinspektor
Budynek nr 3, pok. 302
Telefon kontaktowy: 43 825-02-53 lub 43 825-02-00 wew. 253
Adres e-mail: w.kuswik@zdunskawola.pl
Kompetencje:
- Prowadzenie spraw związanych z zapewnieniem technicznego, prawidłowego funkcjonowania Urzędu, w tym związanych z zaopatrzeniem materiałowo-technicznym Urzędu.
Iwona Stępnik
Starszy archiwista
Budynek nr 3, pok. 302
Telefon kontaktowy: 43 825-02-52 lub 43 825-02-00 wew. 252
Kompetencje:
- Prowadzenie archiwum zakładowego oraz wszelkich spraw związanych z przechowywanymi w nim aktami.
Maria Remiszewska
Pomoc administracyjna
Budynek nr 2, parter
Telefon kontaktowy: 43 825-02-67 lub 43 825-02-00 wew. 267
Adres e-mail: m.remiszewska@zdunskawola.pl
Kompetencje:
- Pomoc w zapewnieniu prawidłowego funkcjonowania Urzędu pod względem organizacyjno - kancelaryjnym.
Ryszard Drużbicki
Kierowca
Zbigniew Przybylski
Robotnik gospodarczy
Anna Płachta
Sprzątaczka
Dział Informatyki
Dawid Zakrzewski
Kierownik
Telefon kontaktowy: 43 825-02-42 lub 43 825-02-00 wew. 242
Adres e-mail: d.zakrzewski@zdunskawola.pl
Daniel Kowalski
Inspektor
Telefon kontaktowy: 43 825-02-41 lub 43 825-02-00 wew. 241
Adres e-mail: d.kowalski@zdunskawola.pl
Kompetencje:
- Prowadzenie spraw związanych z zapewnieniem technicznego, prawidłowego funkcjonowania Urzędu, w tym związanych z zaopatrzeniem materiałowo-technicznym Urzędu.
Tomasz Nowiński
Informatyk
Telefon kontaktowy: 43 825-02-41 lub 43 825-02-00 wew. 241
Adres e-mail: t.nowinski@zdunskawola.pl
Kompetencje:
- Prowadzenie spraw związanych z informatyzacją Urzędu.
Łukasz Keller
Starszy Informatyk
Telefon kontaktowy: 43 825-02-41 lub 43 825-02-00 wew. 241
Adres e-mail: l.keller@zdunskawola.pl
Kompetencje:
- Prowadzenie spraw związanych z informatyzacją Urzędu.
Lista spraw prowadzonych przez Biuro dostępna jest pod adresem:
https://bip.zdunskawola.pl/sprawy-do-zalatwienia/szukaj?category_id=-1&unit_id=9
centrala: 43 825-02-00 wew. 252
Zadania Archiwum Zakładowego Urzędu Miasta Zduńska Wola:
- przeprowadzanie kwerend archiwalnych z zasobu w zakresie dokumentacji osobowo - płacowej ze zlikwidowanych zakładów pracy - informacje dla interesanta:
- udostępnianie i wypożyczanie pracownikom Urzędu Miasta Zduńska Wola przechowywanej dokumentacji w Archiwum Zakładowym;
- przejmowanie dokumentacji do Archiwum Zakładowego;
- przechowywanie i zabezpieczanie zgromadzonej dokumentacji oraz prowadzenie jej ewidencji;
- przeprowadzanie skontrum dokumentacji;
- porządkowanie dokumentacji archiwalnej i niearchiwalnej w Archiwum Zakładowym;
- brakowanie dokumentacji niearchiwalnej;
- współpraca z Archiwum Państwowym w Łodzi Oddział w Sieradzu w zakresie m.in. przekazywania materiałów archiwalnych, sprawozdawczości.
Zasady funkcjonowania i zadania Archiwum Zakładowego wynikają m. in. z następujących regulacji prawnych:
- ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach (tj. Dz. U. z 2019 r. poz. 553 ze zm.);
- rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych (Dz. U. Nr 14, poz. 67 ze zm.);
- rozporządzenia Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 20 października 2015 r. w sprawie klasyfikowania i kwalifikowania dokumentacji, przekazywania materiałów archiwalnych do archiwów państwowych i brakowania dokumentacji niearchiwalnej (tj. Dz.U. z 2019 r. poz. 246).